כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

לקראת חג החירות: סיפורו של מור שלמרות האתגרים האישיים והמקצועיים הצליח להגשים חלומות

"הליווי עוזר לי כל פעם מחדש, ועוזר לי כל פעם להניע את התהליכים שאני רוצה"

מור, בן 43 מהעיר חולון, מתמודד עם חרדה שהתפרצה בגיל 25, התחילה בהתקפי חרדה בעקבות לחץ בלימודים, ויצרה אגורפוביה (הסתגרות בבית) וחרדה חברתית אשר התאזנה רק לאחר טיפול תרופתי בשילוב עם טיפול CBT.

מור עבד 5 שנים בתחום ההוראה, אך ללא תעודת הוראה שחיונית להתקדמות מקצועית ולצורך קבלת תנאי השכר המובטחים במשק למורים מוסמכים. כדי להתקדם לשלב הבא ולהיות מורה מוסמך – מור נדרש להשלים את תעודת ההוראה. הלימודים הפחידו אותו והוא דחה אותם משנה לשנה, כשהוא יודע שתנאי העסקה טובים הרבה יותר – ממתינים לו מעבר לפינה.

כשמור התחיל לקבל ליווי לפני 5 שנים במרכז איתן, הזרוע התעסוקתית של עמותת איכות בשיקום הדברים השתנו.  בתהליך האימוני המאמנת  סייעה למור – ראשית להתמקד בחוזקות, בכוחות וביתרונות שלו. המיקוד עזר לו להאמין בעצמו קצת יותר, ולצאת לדרך. מור הבין שהוא רוצה להציב לעצמו מטרות – גם לטווח הקצר (למשל – להחליט איפה הוא מעדיף ללמוד, ולהירשם ללימודים) וגם לטווח הארוך (לראות את עצמו מסיים את הלימודים ומתקדם לדרגה של מורה מן המניין).

התהליך האימוני סייע למור להתגבר על הקשיים ועל האתגרים. מור הגדיר את המועד שבו יתחיל ללמוד, וכך יכול היה להתכונן לתהליך. המאמנת עזרה למור לשמור על המוטיבציה והתקווה לסיום מוצלח של הלימודים.

מור היה שותף פעיל בכל שלב בתהליך האימון, ובמפגשים עם המאמנת הוא סיפר על האתגרים והיא סייעה לו לאתר פתרונות יצירתיים, לשפר מיומנויות אישיות ומקצועיות, ולהתקדם – בצעדים קטנים וגדולים בעולם התעסוקה.


בהתחלה, מור לא האמין שיצליח לסיים את הלימודים האינטנסיביים והמאתגרים, בטח שלא – לשמור על התפקיד שלו בתחום ההוראה במקביל. ככל שהלימודים התקדמו, הוא הרגיש יותר ויותר בטוח בעצמו.

בסיום שנת הלימודים, כשהמטרה של "תעודת הוראה" הושגה במלואה, מור היה מאושר. במפגש עם המאמנת סיפר : "הליווי עוזר לי כל פעם מחדש, ועוזר לי כל פעם להניע את התהליכים שאני רוצה". ההישג החדש עזר למור לבסס את הביטחון העצמי, ועכשיו הוא חש חזק מספיק כדי להציב לעצמו את המטרה הבאה שהיא זוגיות בריאה ויציבה. לסובבים אותו הוא מספר : "חשוב להאמין בעצמך ולקבל סיוע מתאים כדי להצליח".

מרכז איתן הוקם במטרה ללוות מתמודדים בתהליך השתלבותם בשוק העבודה החופשי, באופן עצמאי ובשאיפתם לממש את הפוטנציאל התעסוקתי שלהם בעולם העבודה. מרכז איתן פועל במסגרת עמותת איכות בשיקום, שמפעילה יוזמות שיקום בכל תחומי החיים: דיור, הוסטל, תעסוקה נתמכת ומרכזי יה"ל – תמיכה במשפחות. איכות בשיקום,  שמה לה למטרה מתן שירות מקצועי ואיכותי שמטרתו לאפשר למתמודדים להגיע לחיים עצמאיים בקהילה.

צילום: מרכז איתן

כל הדרכים להתחבר לאתר goitem ולהשאר מעודכנים online 24\7

להורדת אפליקציית goitem למכשירי אנדרואיד- לחצו כאן

להורדת אפליקציית goitem למכשירי אפל- לחצו כאן

להצטרפות לכל החדשות החמות בטלגראם –לחצו כאן

להצטרפות לערוץ היוטיוב goitem-tv-לחצו כאן

להצטרפות לערוץ החדשות המקומיות – ערוץ החדשות המקומיות של חולון,בת ים,ראשון לציון וערי הסביבה ב-WhatsApp:‏לחצו כאן וסמנו עוקב

קבלת עדכוני חדשות מחולון , בת ים וראשון לציון

להצטרפות לקבוצת עדכוני חדשות של חולון- לחצו כאן

להצטרפות לקבוצת עדכוני חדשות של בת ים-לחצו כאן

להצטרפות לקבוצת עדכוני החדשות של ראשון לציון- לחצו כאן

להצטרפות לקבוצת עדכוני החדשות של אזור-לחצו כאן

להצטרפות וקבלת כל החדשות של באר יעקב לנייד שלך –לחצו כאן

להצטרפות וקבלת כל החדשות של נס ציונה לנייד שלך לחצו כאן

קבלת עדכונים בנושאים שונים

להצטרפות וקבלת כל העדכונים מתחום הבריאות והריקולים לנייד שלך –לחצו כאן

להצטרפות וקבלת עדכונים ביטחוניים ופלילים לנייד שלך –לחצו כאן

להצטרפות וקבלת עדכונים בכל מה שמעניין בתחום הנדל"ן-לחצו כאן

לקבלת המלצות ועידכונים בתחום הפנאי והטיולים – לחצו כאן

לקבלת עדכונים ממלחמת חרבות ברזל-לחצו כאן

להצטרפות לקבוצה בה תוכלו לקבל המלצות, להכיר עסקים מקומיים ולפרסם את שלכם-לחצו כאן

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem