כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

הביטוח הלאומי יצא באזהרה חריגה למבוטחים בישראל

צרפנו עבורכם טיפים והמלצות כיצד להתגונן מהונאות ופייק ניוז

הביטוח הלאומי יצא באזהרה חריגה למבוטחים בישראל

שימו לב! אם קיבלתם את ההודעה הזו – היזהרו, מדובר בפייק‼️
הביטוח הלאומי לא שולח את ההודעות האלו❗️

צרפנו עבורכם טיפים והמלצות כיצד להתגונן מהונאות ופייק ניוז

טיפים להתגוננות מפני התופעה של תרגילי העוקץ

עורך הדין גיא סרוסי מתמחה בייצוג ובהשבת כספים לקורבנות תרגילי עוקץ נותן לנו מספר טיפים להתגוננות מפני התופעה של תרגילי העוקץ

איך מתגוננים?
החזרת כספים שאבדו כתוצאה מעוקצי ההתחזות ברשת – היא משימה קשה עד בלתי אפשרית. בדרך כלל הגורם העוקץ לא פועל מישראל ולעתים קרובות יהיה קשה (עד בלתי אפשרי) לאתר אותו. ההתמודדות הנכונה כאן היא כמו באמרה הידועה בכדורסל "שהניצחון הוא בהגנה". כלומר, מקדימים תרופה למכה ונוקטים בזהירות יתרה בשימוש ברשת או כלפי הודעות ווסטאפ, SMS וכו'.
כל הודעה או מייל שמבקשים מכם לעדכן פרטים אישיים צריכים להיבחן בזהירות גם אם הם נראים אותנטיים ואמיתיים לחלוטין. שימו לב, למשל:
·        שגיאות כתיב וכדומה – האם ההודעה מנוסחת עם שגיאות כתיב ותחביר בולטות?
·        שיבושים ב-URL – האם כתובת ה-URL תואמת את המקור?
·        הצעה לא הגיונית – האם ההצעה שמציעים לכם הגיונית? לדוגמה, טוענים בפניכם כי זכיתם בירושה או כל מתנה בשווי מאות אלפי שקלים, וכמובן זכייה בהגרלה שלא זכרתם שנטלתם בה חלק. האם זה הגיוני? אם לא – אל תשתפו פעולה.
·        הורידו אפליקציות רק מחנות רשמית – אל תתפתו להוריד אפליקציות במהירות מאתרים שונים אלא רק מהחנויות הרשמיות. אפליקציות שנוטלות מכם את פרטי האשראי, או את סיסמאות הכניסה לחשבונות הבנק או ה- PayPal שלכם – עלולות לשאוב מכם ממון רב במהירות.
·        שמרו על פרטיותכם – אל תתנדבו למסור מידע ופרטים אודותכם לגורם כלשהו ובפרט אם יש סימנים חשודים שצריכים להדליק נורות אזהרה.
מה עושים?
נפלתם קורבן לעוקץ התחזות? פנו בהקדם לקבלת ייעוץ משפטי. ייתכן שיהיה ניתן לנקוט בפעולות שונות לעצירת המפולת (למשל, ביטול כרטיסי אשראי) ואף דרישה וקבלת החזר כנגד הפעולות הזדוניות שבוצעו בחשבונכם. לעתים, גם כשמדובר על אתרי אינטרנט בחו"ל, תקנון האתר ותנאי השימוש מאפשרים לבצע תיקון בדיעבד במקרה של הונאה והתחזות. כך למשל, חברות האשראי הישראליות מעניקות סוג של ביטוח לעסקאות שבוצעו באופן זדוני על ידי האקרים ופורצים למיניהם.
בפעמים אחרות, יכול להיות שאם העברתם כסף דרך בנק או גורם פיננסי אחר תהיה לו אחריות כלפיכם, תלוי בסכומי הכסף ובמשך הזמן – נסיבות שמשתנות מתיק לתיק.
כדאי להכיר גם את חוק שירותי תשלום, תשע"ט-2019 שמקדיש פרק שלם תחת הכותרת של "שימוש לרעה באמצעי תשלום" ובו מפורטות מלוא הזכויות שמגיעות לאדם שנעשה שימוש זדוני באמצעי התשלום שלו. הן לגבי התקופה שלאחר ההודעה על הגניבה/האובדן והן לתקופה שבין הגניבה/האובדן לגילויה.
הייעוץ המשפטי כאן הוא חשוב שכן במקרים רבים יש משמעות גדולה לצעדים שננקטים מיד לאחר זיהוי התרמית, כמו גם ללוחות הזמנים והניסוח בפנייה לגורם הרלבנטי. לא אחת תדרשו גם לערב את גורמי אכיפת החוק בסיפור.
 
משרדנו מתמחה בתיקי עוקץ, ומסייע לא אחת לנפגעים להשיב את כספם בחזרה. במקרים שאין אפשרות להשיב את הכסף אנחנו חושפים זאת בפני הלקוח/ה, ומונעים ממנו/ה הוצאות משפטיות שלא יניבו דבר.


מה אתם יכולים לעשות כדי להימנע מפייק ניוז?

לפני הכל, כלל האצבע הפשוט ביותר, אם זה מרגיש לכם כמו פייק ניוז, זה כנראה פייק ניוז. ראיתם מספיק חדשות, קראתם מספיק עיתונים כדי לזהות אם המידע שאתם נתקלים בו, נראה או נשמע סביר. נניח שקיבלתם הודעות SMS . אתם מכירים את זה ששלח? האם זה מקור מהימן? שימו לב לניסוח ההודעה. האם היא נראית כמו מידע כללי או שהיא מנוסחת בצורה שתעורר תגובה קיצונית? במקרים רבים, מפיצי פייק ניוז מנסים להחביא אותו בתוך שטף ידיעות נכונות. שתיים שלוש כתבות, הודעות, ידיעות אמיתיות ואז, פייק ניוז. הכוונה היא שבתוך הרצף של חומר שנראה לכם אמיתי וסביר, לא תשימו לב שיש מידע שקרי. אבל אתם תשימו לב. תבדקו למשל האם ידיעה שקיבלתם הגיעה לעוד אנשים? האם היא ידיעה חדשותית או כזאת שממוענת אליכם בלבד? האם התדירות של ידיעות ממקורות לא מוכרים התגברה לאחרונה? אם כן, אתם יכולים לעצור את זה. פשוט תחתכו את צינורות ההפצה. אל תעבירו פייק ניוז, אל תאמינו למקורות מידע שאתם לא מכירים. פשוט אל תתנו לאף אחד לעבוד עליכם. הגיע אליכם מידע ממקור אנונימי? סביר שמדובר בפייק ניוז והפצתו מסייעת לאויב.

מפיצי פייק ניוז אוהבים רשתות חברתיות. מה עושים?

הרשתות החברתיות משמשות בשנים האחרונות את מפיצי הפייק ניוז וחשוב להיזהר. כמובן שרוב המידע אינו שקרי אבל איך בכל זאת תזהו? הפצת פייק ניוז עושה שימוש נרחב ב״בוטים״ ופרופילים מזויפים. אם קיבלתם הצעות חברות ממקורות לא מזוהים לאחרונה חשוב שתבדקו: מתי נפתח הפרופיל? כמה חברים יש למציע החברות? האם יש לכם חברים משותפים? דרך נוספת לזהות פייק ניוז ברשתות החברתיות היא לעצור שנייה ולחשוב האם מדובר בתוכן שפגשתם כבר בעבר? פייק ניוז יהיה מנוסח בצורה עילגת, ייראה כאילו הוכן באופן מרושל בעברית גרועה עם שגיאות כתיב. אם מתעורר בכם חשד, נסו להתכתב עם מפעיל הפרופיל ובדקו, האם המענה הוא בעברית תקינה או בתרגום מכונה?

אז איך בכל זאת קוראים חדשות ברשתות החברתיות?

הרשתות החברתיות הן מקור מידע מעולה ואנחנו חושבים שאפשר לקרוא בהן בחופשיות, אבל חשוב לשים לב. האם המידע שאתם קוראים מגיע ממקור אמין? איך בודקים? פשוט. האם המקור כותב את התוכן בעצמו או רק משתף מידע קיים ממקורות אחרים? האם המקור מפרסם המון פוסטים בזמן קצר? האם המידע מגוון וקיים בנושאים שונים או רק בנושא הבחירות? בידקו מהם סוגי החומרים שהמקור מפיץ: האם מדובר בתוכן פוליטי? האם מדובר בתוכן חדשותי? האם הדמות שיצרה איתכם קשר או שמפרסמת את המידע ברשת, עוסקת באופן משמעותי בגורמים הקשורים לבחירות בלבד?

כל הדרכים להתחבר לאתר goitem ולהשאר מעודכנים online 24\7

להורדת אפליקציית goitem למכשירי אנדרואיד- לחצו כאן

להורדת אפליקציית goitem למכשירי אפל- לחצו כאן

להצטרפות לכל החדשות החמות בטלגראם –לחצו כאן

להצטרפות לערוץ היוטיוב goitem-tv-לחצו כאן

להצטרפות לערוץ החדשות המקומיות – ערוץ החדשות המקומיות של חולון,בת ים,ראשון לציון וערי הסביבה ב-WhatsApp:‏לחצו כאן וסמנו עוקב

קבלת עדכוני חדשות מחולון , בת ים וראשון לציון

להצטרפות לקבוצת עדכוני חדשות של חולון- לחצו כאן

להצטרפות לקבוצת עדכוני חדשות של בת ים-לחצו כאן

להצטרפות לקבוצת עדכוני החדשות של ראשון לציון- לחצו כאן

להצטרפות לקבוצת עדכוני החדשות של אזור-לחצו כאן

להצטרפות וקבלת כל החדשות של באר יעקב לנייד שלך –לחצו כאן

להצטרפות וקבלת כל החדשות של נס ציונה לנייד שלך לחצו כאן

קבלת עדכונים בנושאים שונים

להצטרפות וקבלת כל העדכונים מתחום הבריאות והריקולים לנייד שלך –לחצו כאן

להצטרפות וקבלת עדכונים ביטחוניים ופלילים לנייד שלך –לחצו כאן

להצטרפות וקבלת עדכונים בכל מה שמעניין בתחום הנדל"ן-לחצו כאן

לקבלת המלצות ועידכונים בתחום הפנאי והטיולים – לחצו כאן

לקבלת עדכונים בנושאי ביטחון-לחצו כאן

להצטרפות לקבוצה בה תוכלו לקבל המלצות, להכיר עסקים מקומיים ולפרסם את שלכם-לחצו כאן

קבוצות הפייסבוק השוות

להצטרפות לקבוצת הפייסבוק פורום תושבי חולון,בת ים וראשון לציון-לחצו כאן

להצטרפות לקבוצת הפייסבוק פורום חולון-לחצו כאן

להצטרפות לקבוצת הפייסבוק פורום ראשון לציון-לחצו כאן

להצטרפות לקבוצת הפייסבוק פורום בת ים-לחצו כאן

להצטרפות לקבוצת הפייסבוק פורום החינוך לחצו כאן

להצטרפות לקבוצת הפייסבוק פורום הנדל"ן לחצו כאן

להצטרפות וקבלת חדשות ועדכונים: מוזמנים לסמן לייק ועוקב לחדשות goitem-לחצו כאן

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem

דילוג לתוכן