כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

לקראת מלחמה בצפון: עיריית ראשון לציון קיימה תרגיל

על פי הנחיית ראש עיריית ראשון לציון, רז קינסטליך, מאז ה-7 באוקטובר פועלים בחברה העירונית לביטחון וסדר ציבורי כדי להגביר את רמת המוכנות לכלל תרחישי החירום

עיריית ראשון לציון קיימה היום (שלישי) תרגיל נוסף, רביעי במספר שמתקיים בשבועות האחרונים, המדמה קליטת אוכלוסייה מפונה מצפון הארץ, כחלק מהיערכות העירייה למצב שבו מלחמת "חרבות ברזל" תעלה שלב ותהפוך למלחמה רב-זירתית. התרגיל התקיים בבית הספר "שקמה״ בעיר, וצוות בית הספר וגורמי העירייה תרגלו קליטה של עשרות מפונים מצפון הארץ. בשבועות הקרובים תמשיך העירייה ותבצע תרגילי קליטה נוספים ברחבי העיר.

על פי פקודת פס״ח, העיר ראשון לציון נדרשת בשעת חירום, להיערך לקליטת כ-11 אלף תושבים שיפונו, על פי החלטת ממשלה, מיישובי קו העימות בצפון. אגף החירום בחברה העירונית לביטחון וסדר ציבורי, יחד עם מינהל החינוך, הכשירו 23 מתקני קליטה – כולם בבתי הספר ברחבי העיר.

בכלל מתקני הקליטה ישנם מרחבים מוגנים, כאשר העירייה רכשה, בעזרת משרד הפנים, ציוד שיאפשר שהות ממושכת של מפונים במתקנים, ובכלל זה מיטות שדה, מזרונים, מזון ומזון לתינוקות. כמו כן, תאגיד המים העירוני ״מניב״ נערך לספק בכל מתקן קליטה מכלית מים.

הפעלת מתקני הקליטה מתבססת על סגל ההוראה של מוסדות החינוך, אגף החירום בחברה העירונית לביטחון, ומינהלי העירייה השונים, ביניהם המינהל לשילוב חברתי ומינהל קהילה.

על פי הנחיית ראש עיריית ראשון לציון, רז קינסטליך, מאז ה-7 באוקטובר פועלים בחברה העירונית לביטחון וסדר ציבורי כדי להגביר את רמת המוכנות לכלל תרחישי החירום; וכן להאיץ את רכש החירום, האימונים ומציאת פתרונות לאוכלוסיות העיר שאין לה מרחב מוגן.


מאז החלה המלחמה, שקדה עיריית ראשון לציון, על תוכנית מקיפה למיגון המונים: מיפתה והכשירה עשרות חניונים ומוסדות חינוך ברחבי העיר לקליטת תושבות ותושבים מחוסרי מיגון.

ראשון לציון הינה העיר הרביעית בגודלה בארץ, המונה כ-300 אלף תושבים, כאשר רק לכ-20 אלף מתוכם אין מרחב מוגן בביתם או בקרבת מקום (היעדר ממ"ד בבית, היעדר מקלט בבניין משותף, היעדר מקלט ציבורי במרחק של דקה וחצי ו/או מרחב מוגן אחר).

נציין, כי ראשון לציון הינה העיר הראשונה בארץ שהכינה תוכנית סדורה שכזו למצב שבו תפרוץ לחימה כוללת במספר גזרות.

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem