כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

חג נקי מסכנות: המדריך המלא לניקוי בטוח בעונת הפסח

ההמלצות של מכבי שרותי בריאות

חג נקי מסכנות: המדריך המלא לניקוי בטוח בעונת הפסח

פסח המתקרב אלינו מבשר לא רק את בוא האביב ומזג האוויר הנעים אלא גם את טרוף הניקיונות לקראת החג. במהלך ניקיונות אלו, משפחות רבות משתמשות בחומרי ניקוי חזקים וחריפים במטרה להשיג את הנקיון המיוחל. אולם, חשוב לזכור כי חומרי ניקוי אלו מכילים כימיקלים שעלולים להזיק ולגרום לבעיות בריאותיות חמורות, כולל כוויות, הרעלות ובעיות נשימה.

סוניה גופמן, אחות במכבי שירותי בריאות, מסבירה כי חומרי הניקוי הם חומרים כימיים המכילים כימיקלים חריפים והם יכולים להיספג בגוף, לחדור למחזור הדם דרך מגע עם העור או דרך מערכת הנשימה. "הכימיקלים הללו עלולים לגרום לפגיעות חמורות בבריאות האדם," היא מוסיפה כי הפגיעות יכולות לכלול כוויות כימיות, אשר מתרחשות כאשר חומר כימי מגיע במגע ישיר עם העור וגורם לשריפה.

הכוויות יכולות להתרחש בעקבות מגע עם מוצרים כמו אקונומיקה, מסירי שומנים, וחומצות לניקוי אבנית וחלודה. "החומרים האלו מכילים חומרים חזקים שיכולים לפגוע בעור באופן מיידי," אומרת גופמן. חשוב לשמור על שימוש בכפפות ובנעליים סגורות במהלך הניקוי, כדי למנוע מגע ישיר של העור עם החומרים.

בנוסף, חומרי הניקוי יכולים להוריד את רמת ה-PH של העור ולייבש אותו על כן חשוב להשתמש בהגנה נאותה במהלך הניקיון.


נכוונו בכל זאת מחומר ניקוי? יש לסלק את החומר הכימי מהעור ולשטוף את האזור הפגוע במים זורמים למשך כ-20 דקות. במקרים של כוויות חמורות או כאשר הכוויה מופיעה באזורים רגישים כמו העיניים או חלל הפה, יש להגיע מיד לבית החולים לטיפול רפואי מיידי.

למניעה, חשוב להרחיק חומרי ניקוי מהישג ידם של ילדים ולשמור אותם באריזתם המקורית. כמו כן, במהלך הניקוי יש להקפיד לא לערבב חומרי ניקוי שונים, מה שעלול ליצור תגובה כימית חמורה ומסוכנת.

במקרה של בליעת חומר ניקוי או מגע עם הריריות, חל איסור מוחלט לגרום להקאה או להשקות חומר נוגד, כמו חלב או מיץ לימון. במקרה של פגיעה בעיניים יש לשטוף את העיניים היטב עם מים זורמים ולהגיע לבדיקה רפואית.

במקרה של רגישות בעור כתוצאה ממגע עם חומרי ניקוי, יש לטפל בעור באמצעות שטיפה במים ושימוש בתכשירים כמו פניסטיל ג'ל להרגעת העור. אם מתפתחת רגישות מוגברת עם קשיי נשימה או נפיחות, יש לקרוא לשירותי חירום מייד.

הזהירות וההקפדה על נהלי בטיחות יכולים להבטיח שניקיונות פסח יעברו בשלום, מבלי לסכן את בריאות

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem