גו אייטם – go item | מקומון החדשות של חולון בת ים וראשון לציון

אבן דרך נוספת בקו הירוק של הרכבת הקלה

אבן דרך נוספת בקו הירוק של הרכבת הקלה – החלה כריית המנהרה המערבית

קפיצת מדרגה משמעותית בפרויקט התחבורה המורכב בישראל: אתמול (ד', 16/4) שוגרה מכונת כרייה באתר נורדאו של הקו הירוק, המבשרת על תחילת חפירת המנהרה המערבית. הדבר מעיד על התקדמות בפרויקט הענק שיגדיר מחדש את תפיסת התחבורה בתל אביב וגוש דן.
במסגרת בניית הקו הירוק, בחלקו המרכזי, עוברות שתי מנהרות צמודות זו לזו, אחת לכל כיוון נסיעה של הרכבת. המנהרות ממוקמות מתחת לעיר תל אביב, לאורך כ-4.5 ק"מ, מתחת לרחובות אבן גבירול, קרליבך ודרך בגין.
חלק ניכר מחפירות המנהרה המזרחית במקטע שבין נורדאו לארלוזורוב כבר הושלם, ועבודות הכרייה של שתי המנהרות, המזרחית והמערבית במקביל, צפויות להימשך עד סוף השנה.
במקביל למאמצי הכרייה, נת"ע מתקדמת בהקמת התחנות התת- קרקעיות לאורך רחוב אבן גבירול: תחנת ארלוזורוב מערב, תחנת רבין, תחנת קפלן ותחנת קרליבך, המשותפת לקו האדום שכבר פועל.

לאה שמול, מנהלת אגף ביצוע קו ירוק: "אנו גאים מאוד בהתקדמות המשמעותית בעבודות המנהור של הקו הירוק המצטרפת להתקדמות בעבודות המתבצעות לאורך כל אורכו של הקו, הכנת תוואי הרכבת ובניית הגשרים. ציון דרך זה ממחיש את המחויבות שלנו לקידום פרויקט התחבורה המורכב והחשוב בישראל, שיביא לשיפור חיי האזרחים באמצעות תחבורה ציבורית איכותית".

אודות המכונה:
את המנהרות כורות 3 מכונות TBM: כל אחת מהן באורך של כ-100 מטרים, בקוטר של כ-7.5 מטרים ובמשקל של כ-900 טון. בחזית המכונה ישנם ראשי קידוח שעל ידי סיבוב ודחיפה שוברים את האבן וחופרים את המנהרה (ראש הקידוח מונע במנועי חשמל). על חזית ראש הקידוח יש כפות שאוספות את החול שנכרה ומעבירות אותו למרכז ראש הקידוח. משם הוא עולה למערכת מסועים והם משנעים את החומר מחוץ למנהרה.לכל מכונת כרייה צמוד מסוע המפנה את העפר המוצא מתוך המנהרה אחורה. המכונה גם מרכיבה באמצעות מערכת רובוטית הידראולית את טבעות הבטון של דיפון המנהרה.

קרדיט: דוברות נת"ע


Exit mobile version