כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

לקראת יום העצמאות: הפיתוח הישראלי שחוסך למיליוני אנשים בארץ ובעולם בדיקה פולשנית לסרטן

הבדיקה מיועדת לגברים ולנשים בעלי הפניה מאורולוג

לקראת יום העצמאות: הפיתוח הישראלי שחוסך למיליוני אנשים בארץ ובעולם בדיקה פולשנית לסרטן

מחקרים הראו כי ב-99% מהמקרים בהם מתקבלת תוצאה שלילית, אכן אין סרטן בדרגת ממאירות גבוהה
על פי נתוני ארגון הבריאות העולמי מדי שנה מתגלים בעולם כ-600,000 גברים ונשים עם סרטן שלפוחית השתן. בישראל על פי הערכת האגודה למלחמה בסרטן עומד מספרם על כ -1,800 מדי שנה. בגלל הנטייה של הגידול הסרטני לחזור, המחלימים נדרשים לעבור מספר רב של בדיקות כחלק ממעקב לאורך שנים. לצורך כך עברו עד היום מיליוני אנשים בארץ ובעולם בדיקה פולשנית הנקראת ציסטוסקופיה הכוללת החדרת צינורית לתוך שלפוחית השתן דרך פתח השופכה. גם אנשים בריאים בעלי תסמינים מחשידים נאלצו לעבור את אותה בדיקה פולשנית, לטובת גילוי מוקדם.

אשתקד אושרה על ידי מנהל התרופות והמזון האמריקאי ה – FDA לצורך אבחון הישנות המחלה בדיקת שתן ראשונה מסוגה, אשר פותחה על ידי חברת נוקלאיקס (Nucleix) הישראלית המתמחה בבדיקות מולקולריות חדשניות. הבדיקה החדשה מאפשרת להעריך את הסיכון לנוכחות סרטן בשלפוחית השתן ברמת דיוק גבוהה מאוד באמצעות דגימת שתן פשוטה ומהווה חלק מהקטגוריה המתקדמת של ביופסיה נוזלית לאבחון סרטן ללא הליך פולשני.

הבדיקה אף אושרה לאחרונה על ידי משרד הבריאות והיא מתבססת על זיהוי סמנים ביולוגיים (ביו-מארקרים) על גבי הדנ"א שהופק מהתאים בדגימת השתן. נוכחות של סמנים אלו מעידה על סיכון מוגבר להימצאות גידול סרטני בשלפוחית השתן. הבדיקה מיוצגת בלעדית בישראל על ידי חברת מדיקל לינק (Medical Link) מקבוצת בייבי לינק העוסקת בטכנולוגיות רפואיות מתקדמות ומספקת בדיקות חדשניות למערכת הבריאות בארץ כבר 17 שנה. השימוש בבדיקה שנקראת Bladder EpiCheck משפר (בנוסף לניבוי הישנות המחלה) את הגילוי המוקדם הראשוני ברמת דיוק גבוהה מאוד, גם כזה שלא ניתן לראות לעיתים בבדיקות הדמיה או אבחנה פולשניות.

סרטן שלפוחית השתן הוא אחד מסוגי הסרטן היקרים ביותר לטיפול בגלל הצורך במעקב למשך שנים רבות ומספר פעמים בשנה. על פי נתוני משרד הבריאות, כ- 50% מהמקרים הם בקרב נשים וגברים מעשנים. על פי הערכה כיום ישנם בישראל כ – 20,000 נשים וגברים הנמצאים בשלבי טיפול, החלמה ומעקב שבדיקה זו מתאימה עבורם שכן אצלם הסיכון לחזרת המחלה הינו גבוה ועומד על 40-70% מהמקרים. השימוש בבדיקה מאפשר הפחתה במספר הבדיקות הפולשניות, על ידי שימוש בה לסירוגין עם בדיקת ציסטוסקופיה.


פרופ' עופר נתיב מומחה לכירורגיה אורולוגית, מרצה בפקולטה לרפואה של הטכניון, המשמש כיועץ למדיקל לינק, נציגת הבדיקה בישראל מסביר כי: "שימוש בבדיקה מבוססת ביו-מארקרים מאפשר לנו כרופאים לגלות גידולים שלעיתים קשה לראותם בבדיקות הקיימות וכן לרווח את הבדיקות הפולשניות אצל המחלימים שנמצאים במעקב. שימוש בבדיקת Bladder EpiCheck מאפשר צמצום משמעותי של מספר הבדיקות הפולשניות וכן אבחון ראשוני של גידולים בדרגת ממאירות גבוהה, אשר עלולים להתקדם במהירות, לחדור לרקמת השריר ולהתפשט גם לבלוטות הלימפה ולאיברים נוספים".

אמינות הבדיקה הוכחה במטה אנליזה נרחבת של מחקרים קליניים בינלאומיים שהצביעו על שיפור השיעור של גילוי המקרים עם ממאירות בדרכי השתן. המחקרים הראו כי לבדיקה ערך ניבוי שלילי של 99% לסרטן ברמת ממאירות גבוהה בשלפוחית השתן כלומר, ב-99% מהמקרים בהם מתקבלת תוצאה שלילית, אכן אין סרטן בדרגת ממאירות גבוהה בשלפוחית השתן.

הבדיקה מיועדת לגברים ולנשים בעלי הפניה מאורולוג. עלותה היא 3,250 שקלים ונכון להיום היא כבר נכללת במרבית ביטוחי הבריאות הפרטיים בארץ. החברה מעריכה שגם הביטוחים המשלימים של קופות החולים, צפויים להצטרף בקרוב. לתאום יש להתקשר למוקד הטלפוני של מדיקל לינק, המאויש 24/7 שמספרו 5901* או להיכנס לאתר לכתובת הבאה: https://epicheck.co.il/

צילום: מדיקל לינק.

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem