כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

מקדמים  את תעשיית המיחזור בישראל השרה להגנת הסביבה עידית סילמן ושר הכלכלה והתעשייה, ניר ברקת: "הגיעה העת לבסס את תעשיית המיחזור בישראל עם הקמת עשרות מפעלים כחול-לבן"

400 מיליון שקל יושקעו בקידום ובפיתוח תעשיית המיחזור בישראל, במסגרת מסלול תמיכה שגובש במשותף על ידי המשרד להגנת הסביבה והרשות להשקעות במשרד הכלכלה והתעשייה ובמימון קרן הניקיון של המשרד להגנת הסביבה

מקדמים  את תעשיית המיחזור בישראל השרה להגנת הסביבה עידית סילמן ושר הכלכלה והתעשייה, ניר ברקת: "הגיעה העת לבסס את תעשיית המיחזור בישראל עם הקמת עשרות מפעלים כחול-לבן"

400 מיליון שקל יושקעו בקידום ובפיתוח תעשיית המיחזור בישראל, במסגרת מסלול תמיכה שגובש במשותף על ידי המשרד להגנת הסביבה והרשות להשקעות במשרד הכלכלה והתעשייה ובמימון קרן הניקיון של המשרד להגנת הסביבה

השרה להגנת הסביבה עידית סילמן: "התוכנית מקדמת את המיחזור והשימוש החוזר בישראל, כחלק מהאסטרטגיה הרחבה של המשרד להגנת הסביבה לטיפול בפסולת והפחתת שיעור הטמנה. אנו שמחים לשתף פעולה עם משרד הכלכלה והרשות להשקעות הון, ולתמוך בתעשייה שמקדמת גם ערכים סביבתיים וגם תעשייה תחרותית מבוססת בעלת יכולות ייצור מתקדמות"

שר הכלכלה והתעשייה, ניר ברקת: "התוכנית שאנו משיקים נועדה לקדם ולמצב את תעשיית המיחזור בישראל כתעשייה מתקדמת, טכנולוגית, כלכלית, וכתעשייה הפועלת על פי סטנדרטים גבוהים. כך נוכל להביא לשימוש חוזר בפסולת אשר יהווה חומר גלם למפעלים אחרים"

המשרד להגנת הסביבה ביחד עם משרד הכלכלה והתעשייה, והרשות להשקעות, יוצאים לדרך בתמיכה בתעשיית המיחזור בישראל בסכום כולל של 400 מיליון שקל. זאת, במסגרת מסלול תמיכה משותף – "תוכנית ירושלם לקידום כלכלה מעגלית". מסלול זה גובש במשותף על ידי המשרד להגנת הסביבה ורשות להשקעות הון במשרד הכלכלה והתעשייה, וימומן מכספי קרן הניקיון של המשרד להגנת הסביבה. התוכנית נקראת על שמה של ירושלם ברוך ז"ל, מנהלת מוערכת בתחום הסביבה בתעשייה, שקידמה תוכנית זו במסגרת עבודתה במנהל תעשיות במשרד הכלכלה והתעשייה.


בישראל מיוצרים כ-6.15 מיליון טונות פסולת עירונית ומסחרית מדי שנה, מתוכם ממוחזרים כ-24.3% בלבד. מוצרי הצריכה שלנו מורכבים מחומרים שהם משאבים יקרי ערך בפני עצמם ובמקום לזרוק מוצרים אלו לפח, ניתן להשתמש בהם מחדש כחומרי גלם.

מיחזור מוצרים בסוף חייהם מונע את הטמנתם ואת המפגעים הסביבתיים הרבים שנוצרים כתוצאה מההטמנה. כמו-כן, הוא מונע תהליכים מזהמים רבים הנדרשים לייצור מוצרים חדשים כגון כרייה, עיבוד, ושינוע. כלכלה שבה מוצרים אינם עוברים להטמנה אלא מושבים בחזרה להליכי הייצור נקראת "כלכלה מעגלית". הבסיס לכלכלה מסוג זה הוא תכנון נכון של מוצרים, שימוש מחדש במוצרים קיימים, התייעלות במשאבים, הפרדה במקור של פסולת, מיון פסולת ומיחזור פסולת.

במסגרת עבודה שנעשתה במנהל תעשיות במשרד הכלכלה נמצא, כי פוטנציאל המיחזור הלא מנוצל של פסולת מעורבת בלבד במשקי הבית והתעשייה מוערך בכ-3.2 מיליארד שקל ועוד כ-940 מיליון שקל אשר ייחסכו כתוצאה מהפחתת גזי חממה. בנוסף, עלה כי למפעלי מיחזור אין מסלול מתאים לקבלת מימון ממשלתי.

כחלק מהתוכנית האסטרטגית של המשרד להגנת הסביבה למשק פסולת בר-קיימה, המקדמת צמצום פסולת במקור, שימוש מחדש ומיחזור פסולת על פני הטמנתה, תומך המשרד בהקמה ושדרוג של מתקני מיון וטיפול בפסולת. לשם כך, הקצה המשרד 400 מיליון שקל מכספי קרן הניקיון לתוכנית ירושלם. במקצה הראשון יחולקו עד כ-240 מיליון שקל. בנוסף, הרשות להשקעות לפיתוח התעשייה והכלכלה שמה לה ליעד לקדם את הצמיחה בכלכלת ישראל באמצעות חלוקת תמריצים מושכלת להעלאת פריון העבודה והטמעת טכנולוגיות חדשניות בקרב בענפי התעשייה. תוכנית זו שהרשות להשקעות הייתה שותפה בכתיבתה תקדם כלכלה ירוקה יותר, תהליכי חדשנות, הטמעת טכנולוגיות לייצור מתקדם ואימוץ תקנים מתקדמים לחיזוק כושר התחרות.

התמיכה מיועדת להקמה או הרחבה של מפעלי מיחזור. באופן דומה, תתאפשר הרחבה של מפעלי תעשייה קיימים כל עוד המטרה היא ייצור חומרי גלם ומוצרים חדשים, ממיון פסולת או מיחזור.

היקף התוכנית המאושרת במונחי השקעה יכול להגיע עד לכ-80 מיליון שקל, כאשר שיעור הסיוע עומד על 40%. כמו כן, תינתן תוספת מענק בגין הטמעת טכנולוגיות מתקדמות או אימוץ תקנים הקשורים להליכי המיחזור זאת, בהתאם לתנאים שפורסמו בהוראת המנכ"ל של התוכנית. לפרטים נוספים: https://did.li/stqIw 

תוכנית ירושלם מצטרפת לתוכניות תמיכה נוספות במימון קרן הניקיון של המשרד להגנת הסביבה, המציעות סיוע כספי להקמת תשתיות מתקדמות לטיפול בפסולת כדי למנוע את הטמנתה. בין היתר, המשרד להגנת הסביבה תומך בהקמה ותפעול של מתקני מיון לפסולת ביתית ומסחרית, הקמה ותפעול של מתקני טיפול בפסולת אורגנית, כדי להפחית את הנזק הסביבתי של פסולות אלו, וכן בהקמה ותפעול של מפעלי מיחזור פסולת בניין, על מנת להשיב את החומרים לשימוש חוזר בתעשייה.

תוכנית ירושלם מצטרפת למסלולי המענקים של הרשות להשקעות הון במסגרתם ניתנים מענקים ליזמים ומפעלים אשר מבצעים השקעות הון כגון הכנסת טכנולוגיות ייצור מתקדמות, שדרוג קווי ייצור, הטמעת חדשנות במפעלים במטרה להעלאות את הפריון של המפעל.

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem

דילוג לתוכן