כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

אירוע מיוחד בסימן מחזירים אהבה לטבע

גן לאומי חוף בית ינאי בשיתוף הזמר אנדרי מקרביץ' ועינת קליין והמרכז הארצי להצלת צבי ים של רשות הטבע והגנים יצאו אמש לפעילות התנדבות ניקיון חופים למען החי והצומח בסביבה הימית.

אירוע מיוחד בסימן מחזירים אהבה לטבע
גן לאומי חוף בית ינאי בשיתוף הזמר אנדרי מקרביץ' ועינת קליין והמרכז הארצי להצלת צבי ים של רשות הטבע והגנים יצאו אמש לפעילות התנדבות ניקיון חופים למען החי והצומח בסביבה הימית.

אמש התקיים מבצע איסוף פסולת מהחוף הצפוני של גן לאומי חוף בית ינאי בשיתוף פעולה מיוחד עם הזמר הרוסי המפורסם אנדריי מקרביץ' ואישתו. את שיתוף הפעולה יזם אלכסיי מנהל הגן הלאומי!

מקרביץ' הוא זמר רוק רוסי מפורסם מאוד שנחשב לאחד מזמרי הרוק החשובים ביותר ברוסיה. בשנים האחרונות הוא חי בישראל.
בעקבות קריאתו להתנדבות בניקוי החוף, הגיעו למבצע הניקיון 200 מתנדבים.

בתוך שעתיים נאספו 24 קוב אשפה מהחוף (מכולה גדולה מלאה.

מבצע הניקיון נפתח בטקס קצר במהלכו נשאו דברים האמן, אישתו ואלכסיי ובדרך זו נחשפו המשתתפים לחשיבות שמירת הסביבה הימית בכלל ובאזור בית ינאי בפרט.
את פעולת ההתנדבות ליוו המתנדבים הקבועים של הגן הלאומי בית ינאי.

כ-200 משתתפים הגיעו בשעות הבוקר לחוף הצפוני של הגן הלאומי בית ינאי סמוך לשפך נחל אלכסנדר. במקביל לניקיון החוף המתנדבים השתתפו בהשבה מרגשת לים של 2 צבי ים חומים – "אריה" נקבה ו"ניקיטה" זכר שטופלו ושוקמו במרכז הארצי להצלת צבי ים במכמורת.


"אריה" נמצאה בחוף בית ינאי בבוקר חורפי בחודש ינואר, ע"י שלושה חברים אכפתיים: זאב מנובלא, עפר מסטבוים והרווה פיילר. הם הזעיקו את עובדי רשות הטבע והגנים בחוף בית ינאי והצבה נאספה ע"י אלכסיי שולומיצקי מנהל הגן הלאומי וגיא איבגי, מטפל ראשי במרכז ההצלה לצבי הים. באבחון CT אצל ד"ר צחי אייזנברג במרפאת "כל חי" נמצא כי "אריה" סובלת מפגיעת הדף כתוצאה מפיצוצים ימיים שמקורם טרם ידוע ופוגעים ברקמות הרכות של צבי הים. סוג פגיעה נפוץ אצל צבי ים שנפלטים בזכות סערות החורף.
"ניקיטה" נמצא על החוף בחיפה בספטמבר שעבר ע"י יוחנן סנין שדיווח מיד למוקד רט"ג. הוא היה מסובך מאוד בחוטי דיג, מה שגרם לפגיעה חמורה ונמק בגפה ימין קדמית. חשוב לציין שאם מוצאים צב ים מסובך בפסולת, אסור להסיר את הפסולת ואסור להשיב את הצב חזרה לים, הצב חייב לקבל טיפול רפואי במרכז ההצלה. לצערנו לא ניתן היה להציל את הגפה של "ניקיטה" והיא הוסרה בניתוח תחת הרדמה. "ניקיטה" עבר תהליך שיקום ארוך, הוא צב זכר גדול וחזק ויכול לחיות בטבע עם 3 גפיים, אך יתקשה להתרבות.
במהלך שהותם של הצבים במרכז ההצלה הם קיבלו טיפול רפואי צמוד, בריכות מי ים נקיות, ניקיון שבועי, שקילות ומדידות וכמובן מזון המותאם לצרכיהם. הם זכו לטיפול מסור ע"י צוות המטפלים והמתנדבים של מרכז ההצלה, ובעקבותיו הם מוכנים לשוב חזרה הביתה אל הים. אנו מודים לצוות המתנדבים והמתנדבות של מרכז ההצלה על הסיוע היומיומי בטיפול בצבים עד החלמתם, ונרגשים בכל פעם מחדש שמשחררים את צבי הים לאחר החלמתם, עקב התרומה המשמעותית לשיקום אוכלוסיית צבי הים בים התיכון.
"ניקיטה" השתחרר עם משדר לווייני על השריון, באמצעותו נצבור ידע נוסף אודות תנועת צבי ים חומים בים התיכון, והתפקוד של צבי ים משוקמים כאשר הם חוזרים לסביבתם הטבעית. הצבים משדרים באופן קבוע את מיקומם וניתן לעקוב אחר מסעות הצבים ברחבי הים התיכון בשידור חי: https://www.seaturtles.parks.org.il/trackingproject

אנו קוראים לציבור לשים לב לצבי ים שנפלטים לחוף או צפים בים בצורה מחשידה ולדווח מיד למוקד חירום של רשות הטבע והגנים בטלפון 3639* (שלוחה 1). אנא הישארו עם הצב עד הגעת נציג/ת רט"ג או הביאו את הצב למרכז ההצלה לאחר הדיווח. אם הצב מסובך בפסולת, לא להסיר את הפסולת ולא לשחרר את הצב חזרה לים.

 

חגי ליבוביץ

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem

דילוג לתוכן