כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

משטרת ישראל מתייחדת עם זכרם של הנספים בשואה- ציון יום הזיכרון לשואה ולגבורה תשפ"ד

מדובר באירוע מיוחד המתקיים זו השנה השלישית ברציפות, במהלכו הודלקו נרות זכרון במקביל בכלל תחנות משטרת ישראל, בהשתתפות משפחותיהם של נספים בשואה.

משטרת ישראל מתייחדת עם זכרם של הנספים בשואה- ציון יום הזיכרון לשואה ולגבורה תשפ"ד

היום (א' 5.5.2024), נערך טקס הדלקת נרות לזכר הנספים בשואה ב- 87 תחנות משטרה ברחבי הארץ. הטקס המרכזי התקיים במטה הארצי של משטרת ישראל במעמד מפכ"ל המשטרה רב ניצב יעקב שבתאי ובהשתתפות חבר הנהלת עמותת ״שם ונר״, מר' אושיק פורשיאן, וחברי סגל הפיקוד הבכיר של משטרת ישראל.

מדובר באירוע מיוחד המתקיים זו השנה השלישית ברציפות, במהלכו הודלקו נרות זכרון במקביל בכלל תחנות משטרת ישראל, בהשתתפות משפחותיהם של נספים בשואה.

הטקס התקיים בשיתוף עם עמותת "שם ונר", בסיועם בוצעה חלוקה של נרות זיכרון עם שמות של נספים בשואה. במהלך הטקס האחיד שהתקיים בכל תחנות המשטרה, הוקראו דברים לזכרם, והוזמנו משפחות של נספים.

מפכ"ל המשטרה רב ניצב יעקב שבתאי אמר:
הערב יחלו אירועי יום הזיכרון לשואה ולגבורה.
גם השנה, אנו משתתפים במפעל ההנצחה המבורך, אשר מובילה עמותת שם ונר, ומדליקים נרות זיכרון יחד עם שורדי שואה ובני משפחותיהם.
ביום השואה, עת אנו מתייחדים עם ששת המיליונים מבני עמנו שנטבחו על אדמת אירופה, קמה ביתר שאת חובתנו המוסרית לזכור, כי אין אנו חסינים מפני שנאת חינם, מהתלקחות יצרים ומאובן כל רסן.
אירועי השבעה באוקטובר ומלחמת "חרבות ברזל" המחישו לכולנו את הצורך והחובה לעמוד איתן על משמרת ארצנו, בכל עת.
לעד נהווה חומת מגן של אזרחי ישראל, נלחם עד כלות כנגד כל צורר ואויב כדי להבטיח שלום וביטחון אישי לכל אזרח.
מכאן, מהמטה הארצי של משטרת ישראל, יחד עם כל תחנות המשטרה הפרוסות ברחבי המדינה, אנו מבטיחים בנחישות:
להמשיך להילחם. לשמור. להגן.
לזכרם של ששת המיליונים שנרצחו, נדליק יחדיו נרות זיכרון ונישא תפילה כי לעולם לא עוד!
יהי זכר הנספים – ברוך, שמור וחקוק בליבנו לעד.


חבר עמותת ״שם ונר״, מר' איציק פורשיאן:
ההתכנסות כאן היום במשטרת ישראל, בה שוטרים במדים מדליקים נרות זיכרון עם שמות של נספים לזכר ולכבוד נספי השואה היא המשך הצוואה של הנספים. כולנו כאן היום עומדים זוכרים ולא שוכחים לרגע את כל מי שנרדפו באחת התקופות האפלות ביותר בהיסטוריה האנושית.

לכל אחד מהנספים בשואה הייתה, משפחה, תפקיד, חלומות, שאיפות…חיים מלאים, כמוני וכמוך על ידי שימור הפרטים על חייהם, אנו מבטיחים שהם לא יישכחו, ושחייהם ימשיכו להיות בעלי משמעות ותכלית. מאחורי הזיכרון הקולקטיבי של שישה מיליון נספים, היו מיליוני סיפורים בודדים של אהבה, תקווה ואומץ שראויים להיזכר לא רק בעצב גם בחיוך. הבה נכבד את זכרו של כל נספה ונספה, ובמיוחד בימים המורכבים אותם אנו עוברים כעם וכחברה, נתחייב לפעול למען עולם שבו זוועות כאלה לעולם לא יקרו שוב.
מסורת הזיכרון הינה לטובת העבר, אך גם ולא פחות חשוב למען עתיד טוב יותר

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem

דילוג לתוכן