כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

 יום הזיכרון לשואה ולגבורה בקריית החינוך בן גוריון בנס ציונה

"לא נכון להשוות את אסון ה-7 באוקטובר לשואת יהודי אירופה, אך המטרה של אויבינו הייתה זהה: להכחיד אותנו כעם", אמרה מנהלת בית הספר, הגב' איריס דורון בנאומה

קריית החינוך השש שנתית 'בן גוריון' בנס ציונה ציינה הבוקר (שני, 6 למאי) את יום הזיכרון לשואה ולגבורה בטקס בו השתתפו תלמידי בית הספר, צוות המורים, ואורחים נכבדים, בניהם אשת ראש עיריית נס ציונה שמואל בוקסר, הגב' חגית בוקסר.

הטקס נפתח בקריאת היזכור, ובהדלקת נרות לזכרם של הנספים. אשת ראש העירייה, הגב' חגית בוקסר, הדליקה שישה נרות זיכרון לזכר בני משפחתה שנספו בשואה, ובמעמד זה אמרה: "אני מדליקה את ששת הנרות לזכר משפחתי, משפחת גרינר, ההורים של אמא שלי, שלא זכיתי להכיר. אמי שרדה לבד את השואה. היא לא ניצלה, ניצול הוא מי שהצילו אותו. אמא שלי שרדה".

מנהלת בית הספר, הגב' איריס דורון, התייחסה בנאומה לאסון ה-7 באוקטובר, ולציון יום הזיכרון לשואה ולגבורה בצל המלחמה: "תלמידים יקרים", אמרה דורון, "לא נכון להשוות את אסון השבעה באוקטובר לשואת יהודי אירופה. לא במימדי הזמן, לא במקום ולא במספר. כיום יש לעם היהודי מדינה וצבא חזק. רק המטרה של אויבינו הייתה זהה למטרתם של הנאצים הארורים – להכחיד אותנו כעם. השנאה והרצון להשמיד יהודים בשל יהדותם בלבד מהדהדים  את קולות העבר הנורא."

"סיפורי החיים של הניצולים שבתוכנו מתעצמים מחדש בימים אלה. עלינו לזכור ולא לשכוח את התקופה הנוראה ההיא, כדי לקיים את צוואתם לבניית חברה טובה יותר, מוסרית וצודקת.

וכעת שהמלחמה ממשיכה, אני נושאת תפילה לשלום חיילנו הלוחמים, לשובם המהיר של החטופים לחיק משפחותיהם. ומקווה  שהצדק, היציבות והשלווה יחזרו להיות מנת חלקנו. אמן!


יהי זכר הנספים ברוך!". אמרה דורון.  

לאורך הטקס, תלמידי בית הספר הקריאו עדויות ניצולי שואה, ושירי אבל וזיכרון. הטקס הסתיים בשירת "התקווה".

לאורך השבוע האחרון התקיימו בבית הספר פעילויות מיוחדות לציון יום הזיכרון לשואה ולגבורה, שצוין השנה בסימן "קהילות שהיו ואינן". בין הפעילויות, התקיימה הרצאה שניתנה על ידי גולן ארביב, מורה במגמת התקשורת של בית הספר, על ההיסטוריה של מחנה המעבר ההולנדי וסטרבורק, דרך חשיפת התלמידים לשטרות ומטבעות בהם נעשה שימוש במחנה. כמו כן, דרך תערוכה ומיצג בהפקתה של ספרנית בית הספר, עדי גוטמן, שהציגה אוסף אישי של סמלים יהודיים, נחשפו התלמידים למורשת הגדולה של הקהילות היהודיות, ולחורבן והאובדן שחווה העם היהודי בתקופת השואה.  

הקרדיט לתמונות: באדיבות קריית החינוך בן גוריון 

להצטרפות לקבוצות הווטסאפ של חדשות מחולון , בת ים ,ראשון לציון, אזור, נס ציונה, באר יעקב-לחצו כאן

להצטרפות וקבלת עדכונים בווטסאפ בנושאי: בריאות, בטחון, פלילים, נדל"ן, פנאי וטיולים ועוד..-לחצו כאן

להצטרפות וקבלה של כל קבוצות הווטסאפ של חולון-לחצו כאן

להצטרפות לקבוצות הפייסבוק של חולון, בת ים וראשון לציון-לחצו כאן

להצטרפות לכל החדשות החמות בטלגראם –לחצו כאן

להורדת אפליקציית goitem למכשירי אנדרואיד- לחצו כאן

להורדת אפליקציית goitem למכשירי אפל- לחצו כאן

להצטרפות לכל החדשות החמות בטלגראם –לחצו כאן

להצטרפות לערוץ היוטיוב goitem-tv-לחצו כאן

להצטרפות לערוץ החדשות המקומיות – ערוץ החדשות המקומיות של חולון,בת ים,ראשון לציון וערי הסביבה ב-WhatsApp:‏לחצו כאן וסמנו עוקב

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem

דילוג לתוכן