כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

מצעד הגאווה בתל אביב יבוטל השנה

במקומו תתקיים עצרת בסימן גאווה, תקווה וחירות

מצעד הגאווה השנה יבוטל ובמקומו תתקיים עצרת בסימן גאווה, תקווה וחירות

בצל אירועי 7 באוקטובר ומלחמת "חרבות ברזל", עיריית תל אביב- יפו, בשיתוף ארגוני הקהילה הגאה, החליטה שלא לקיים השנה את מצעד הגאווה במתכונתו הרגילה. זאת לאחר דיונים ממושכים ולנוכח בקשתם של הארגונים.

חלק מהתקציב העירוני שהיה מיועד לקיום המצעד יועבר לטובת פעילות של המרכז הגאה המחודש שנחנך על ידי העירייה רק לאחרונה.

ההחלטה על ביטול המצעד, בדומה לצמצום האירועים העירוניים בפורים וביום העצמאות והתאמתם למצב, התקבלה לאחר בחינה מעמיקה של הסוגיה, במסגרתה הקשבנו להלך הרוח הציבורי וכאות הזדהות עם המפונים ומשפחות החטופים ועם כאבן של משפחות השכול.

עם זאת, מתוך המחויבות העמוקה של העירייה כלפי הקהילה הגאה והיותה של תל אביב-יפו הבית החם של הקהילה הגאה על כל גווניה, יצוין שבוע הגאווה בחודש יוני באירועים מקומיים לקהלי היעד של הקהילה (משפחות, גיל שלישי ועוד) ויתקיים אירוע מרכזי במתכונת של עצרת בסימן גאווה, תקווה וחירות.


ראש עיריית תל אביב-יפו, רון חולדאי: זו לא העת לחגיגות. בתיאום עם ארגוני הקהילה הגאה, החלטנו שהשנה, במקום מצעד הגאווה, נקיים בתל אביב-יפו עצרת בסימן גאווה, תקווה וחירות. 132 בנינו ובנותינו עדיין חטופים בעזה, מעגל השכול הולך ומתרחב מידי יום ואנו נמצאים באחת מתקופותיה הקשות של מדינת ישראל.

תל אביב-יפו היא הבית של הקהילה הגאה, כזו הייתה וכזו תמיד תהיה. מתוך המחויבות הגדולה שלנו לקהילה, החלטנו השנה להסיט חלק מהתקציב שיועד להפקת מצעד הגאווה, לטובת פעילות ״המרכז הגאה״ בתל אביב-יפו. אנחנו כואבים את כאבה של המדינה כולה, ובמקביל לא מפסיקים לרגע את המאבק למען שוויון וחירות – לכולם ולכולן. נתראה במצעד הגאווה ביוני 2025.

סגנית ראש העירייה ומחזיקת תיק הגאווה, מיטל להבי: "אירועי שבעה באוקטובר והמלחמה מעמידים אותנו בפני אתגר לאומי משמעותי, בו כולנו עומדים לצד משפחות החטופים והמשפחות השכולות, ומתאימים את מציאות חיינו לתקופה הקשה הזו. לאחר התייעצות עם מובילי דעה וראשי הקהילה הגאה, החלטנו כי השנה, בהתאם לנסיבות, נקיים עצרת גאווה ותקווה שתבטא את הכאב וההזדהות של הקהילה הגאה וממנה תצא קריאה לאומית ובינלאומית לשחרור החטופים ולשמירה על זכויות אדם.

גם בימים אלה הקהילה הגאה, ממשיכה במאבק על החופש והזכויות שלה ולצד זאת, נלחמת יחד עם כל עם ישראל עבור החזרת החטופים הביתה. עצרת הגאווה והתקווה תביא את קולה של הקהילה בשני מאבקים חשובים אלו שמסמלים יותר מכל את התקווה לעתיד טוב יותר בישראל.

ראוי לציין כי המאבק של הקהילה הגאה לשוויון זכויות וחירות חייב להימשך אל מול גורמים קיצוניים שמאיימים על מעמדה של הקהילה וזכויותיהם של חבריה, ותל-אביב יפו חייבת להיות זו שמובילה אותו כמבצר של פלורליזם ומגדלור של תקווה וחופש".

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem

דילוג לתוכן