כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

חידון התנ"ך העולמי לשנת תשפ"ד יתקיים ביום העצמאות, יום שלישי, ו' באייר תשפ"ד, 14.05.24 בירושלים

בחידון יתמודדו 16 מתמודדים ומתמודדות, 12 מהתפוצות ו-4 מישראל, אשר יתחרו על התואר חתן/כלת התנ"ך העולמי. רשימת המועמדים הסופית תיקבע באמצעות מבחן ממיין, שיערך לפני החידון במהלך מחנה תנ"ך.

חידון התנ"ך העולמי יערך ביום העצמאות, שלישי הקרוב ו' באייר תשפ"ד, ה-14 במאי 2024, בתיאטרון ירושלים.

בחידון יתמודדו 16 מתמודדים ומתמודדות, 12 מהתפוצות ו-4 מישראל, אשר יתחרו על התואר חתן/כלת התנ"ך העולמי. רשימת המועמדים הסופית תיקבע באמצעות מבחן ממיין, שיערך לפני החידון במהלך מחנה תנ"ך.

במסגרת המחנה, כלל המתמודדים יערכו סיורים בארץ, ייפגשו עם הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו, יבקרו במוזיאון יד ושם, בכותל המערבי ובאתרי מורשת ואתרים לאומיים נוספים.

השנה, לאור מלחמת "חרבות ברזל", החידון יעסוק בנושא המלחמה, וכמו כן יבוצע במהלכו שיר בביצועם של ילדים מהעוטף עם האומן יגל אושרי.

שופטי הטקס יהיו יו"ר הכנסת אמיר אוחנה, כותב השאלות יואב שלוסברג, אמונה כהן – כלת התנ"ך העולמית מאשתקד, איריס חיים – אמא של יותם חיים שנהרג מאש כוחותינו, הרבנית ימימה מזרחי, הדסה בן ארי סופרת ילדים שכתבה על אירועי המלחמה, יו"ר קק"ל יפעת עובדיה לוסקי, יו"ר הסוכנות היהודית דורון אלמוג ויו"ר ההסתדרות הציונית העולמית יעקב חגואל.


בנוסף, חלק מהשאלות יישאלו באמצעות סרטון אשר יופנה כשאלה למתמודדים בחידון. שואלי השאלות: רחל אדרי מאופקים, דינה ביטון – מתפעלת חמ"ל מזון לחיילים באזור הצפון, יוסף חדאד המסביר הלאומי, יאיר רוזנברג – מורה לשל"ח בתיכון מדעים ברחובות, מילואימניק בדרגת רס"ן – קצין אג"ם גדודי בחטיבת כרמלי, מונא סעד אלמנתו של סא"ל עלים עבדאללה – סמח"ט 300 שנהרג בהיתקלות עם מחבלים בגבול הצפון ומנחם קלמנזון מצוות אלחנן.

הטקס יערך בהפקת מנהל חברה ונוער במשרד החינוך.

שר החינוך, יואב קיש: ״בייחוד בימים מורכבים אלו העוברים על מדינת ישראל, בחרנו לקיים את החידון שבמרכזו נושא הגבורה היהודית כמו כן לארח תלמידים מהתפוצות ביום העצמאות ה-76 למדינה. התנ״ך הוא ספר הספרים, המבטא את ההיסטוריה והשורשים של העם היהודי וההוכחה להיאחזות וההתיישבות שלנו כאן בארץ ישראל״.

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem

דילוג לתוכן