כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

מערך החבלה מרכין ראש ומצדיע ללוחמיו, חבלני המערך והימ"מ שנפלו במילוי תפקידם בהגנה על המולדת

מידי שנה, ימים אחדים לפני ציון יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל, מערך החבלה במשטרת ישראל מתכנס באנדרטת הנופלים ומתייחד עם זיכרון חלליו.

מערך החבלה מרכין ראש ומצדיע ללוחמיו, חבלני המערך והימ"מ שנפלו במילוי תפקידם בהגנה על המולדת.

אמש (ה׳, 09.05.2024), נערך טקס לזכר חללי מערך החבלה של משטרת ישראל באנדרטת הנופלים בעיר בית שמש.
הטקס התקיים במעמד ראש אגף המבצעים – ניצב סיגל בר צבי, מפקד הימ״מ – תנ״צ ח׳, רח״ט השיטור – תנ״צ שלומי טולדנו, ראש מערך החבלה – נצ״מ יצחק ליסופרבסקי, מפקדי המערך, חבלנים, גמלאים ובני משפחות החללים.

מידי שנה, ימים אחדים לפני ציון יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל, מערך החבלה במשטרת ישראל מתכנס באנדרטת הנופלים ומתייחד עם זיכרון חלליו.
הערב, ציין המערך את 26 החללים אשר חירפו את נפשם בהגנה על מדינת ישראל.
ב 7 באוקטובר, עם פרוץ מלחמת ״חרבות ברזל״, נפלו בתפקידם ארבעה חבלנים; חבלן המחוז הדרומי, רנ״ג יגאל אילוז ז״ל, ולצידו שלושה חבלנים מהיחידה הלאומית ללוחמה בטרור, רפ״ק משהאל שלמה ז״ל, רפ״ק אלכסיי שמקלוב ז״ל, ורס״מ דרור אלטון ז״ל אשר פעלו בעוז, אומץ וגבורה למען בטחון המדינה.

ראש אגף המבצעים, ניצב סיגל בר צבי:
״שורת הנופלים הארוכה מבטאת את מחיר ההקרבה והגבורה של המאבק העיקש והמתמשך על ביטחון המדינה ואת תרומתו המכרעת של מערך החבלה.
מיום הקמתה ניצבת מדינת ישראל בפני אתגרים ביטחוניים ונלחמת על קיומה. והשנה, יותר מתמיד, מפרוץ המלחמה, היינו עדים לטרור חמאס – דעאש. לטבח נתעב שלא מבחין בין אדם לאדם ובין דם לדם.
לטרור שעינה, רצח ושבה גברים, נשים, קשישים, ילדים ופעוטות.
במהלך ימי המלחמה הראשונים, איבדנו מטובי בנינו ובנותינו, שישים ושניים גיבורים וגיבורות אשר היוו חיץ בין המרצחים לאזרחים ומסרו נפשם על הגנת העם והארץ למען הצלת חיי אדם, ובתוכם שמונת חללי האגף, לוחמי יחידת מתפ״א אשר דמותם תיחקק בליבנו לעד, וממנה נשאב השראה וכוח לבאות.״

ראש מערך החבלה, נצ״מ צחי ליסופרבסקי:
״מעשי המופת, הנחישות, הגבורה, החתירה למגע והמסירות, הם הערכים שמיקמו את חללי מערך החבלה והימ"מ אל מול האיומים להם נדרשו.
אין בפי מילות נחמה, אין מזור לנפש הפצועה ואין מה שימלא את הבור שנפער בקרבכם.
אנו עומדים כאן בצניעות, כל מי שנוכח כאן מרגיש כאב, מתגעגע למישהו, נזכר ברגע מיוחד שכבר לא יחזור ואין מרפא.
אתן משפחות יקרות, זוכרות כל השנה, כל הזמן ובכל מקום את יקיריכם, בלילות, בימים בחגים, בימי ההולדת ובסתם ימי שגרה. ביום הזה, העם כולו מבקש לזכור יחד איתכם.
אני מבקש לחבק, לחזק, לתמוך ולהצדיע על מסירות הנפש של יקירינו שנפלו במערכה.״


אלמנתו של רנ״ג יגאל אילוז, הגב׳ רווית אילוז:
״עשרים ושישה הנופלים מבטאים את מחיר ההקרבה של המאבק המתמשך על ביטחון מדינתנו.
יחד כולנו נדליק נר לזכרם, נמחה דמעה בזווית העין, נאחז ברסיסי החיים שאבדו ונתייסר מעוצמת האובדן.
לצערנו, גם השנה איבדנו מטובי בנינו ובנותינו. גם השנה הצטרפו ארבע משפחות נוספות למשפחת השכול של החבלה.״

״הזמן כידוע, אינו מפחית כאב. אך זו הזדמנות עבורנו להתייחד עם נופלינו ולחדש בכל שנה את הבטחתנו – לָצֶקֶת משמעות והמשכיות לשליחותם.
אם נצליח לעשות זאת, נדע שקיימנו את צוואתם.
רוח ההקרבה והמסירות של הנופלים היא מופת לנו וְלדורות הבאים. בשעה זו, בה אנו מרכינים את דגלינו באהבה ובכאב, נצדיע לזכרם של חברינו שאינם עוד עמנו, ונישא תפילה בתקוה ששורת הנופלים לא תתארך עוד. נמשיך את דרכם באמונה, בהנצחה, בתקווה ובגאווה. זכר הנופלים- בליבנו תמיד.״

דוברות משטרת ישראל

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem

דילוג לתוכן