כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

רשויות רבות לא אוכפות נהיגה לא חוקית בנתיבי התחבורה הציבוריים. מהי התגובה המפתיעה של עיריית ראשל"צ?

מנכ"ל עמותת אור ירוק: "מרכזי הערים והדרכים המובילות אליהן בדרך להיות פקק תנועה אחד גדול וארוך. חייבים לעודד ראשי ערים להקצות נתיבים לטובת האוטובוסים כדי להפוך את הנסיעה בהם לכדאית וקצרה יותר מאשר הרכב הפרטי"

כ-133 מיליון ₪ זהו הסכום שעירית תל אביב-יפו שלשלה לכיסה בגין קנסות לנהגים שנסעו בניגוד לחוק בנתיבי התחבורה הציבוריים בעיר, כך עולה מנתונים שהגיעו לידי עמותת אור ירוק.

תל אביב-יפו היא שיאנית הדוחות בגין נסיעה בנתיבי התחבורה הציבוריים אבל גם ירושלים, הרצליה ורמת גן העשירו את קופת העיריה בשנת 2023 ומצאו דרך מצוינת להזרים את התנועה בראש ובראשונה, להפחית את עומסי התנועה ולהעניק עדיפות לאוטובוסים על פני הרכב הפרטי.

דוחות עירייה בגין נסיעה בנת"צ בשנת 2023

עירמספר דוחותסכום קנסות
תל אביב-יפו185,930132,794,102
ירושלים172,56586,282,500
הרצליה17,5468,773,000
רמת גן13,9916,995,500
  • מקור: עמותת אור ירוק

עו"ד יניב יעקב מנכ"ל עמותת אור ירוק: "מרכזי הערים והדרכים המובילות אליהן בדרך להיות פקק תנועה אחד גדול וארוך. זה קורה כי התחבורה הציבורית לא נוחה, לא יעילה ובעיקר לא מהירה יותר מהרכב הפרטי. בערים רבות אין העדפה לאוטובוסים על פני הרכב הפרטי התוצאה היא שכולם עומדים יחדיו בפקק. בערים רבות שכבר עשו את הצעד המתבקש ויש נתיבי תחבורה ציבוריים אין אכיפה מטעם העיריה. איכות החיים נמדדת לא רק בפינוי הזבל או בחגיגות יום העצמאות אלא גם בקיצור הזמן בהגעה לעבודה או ללימודים בתחבורה ציבורית וזו גם אחריותם של ראשי הערים, הם לא יכולים לשבת על הגדר ולהטיל את האחריות רק על המשטרה. במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייבים לעודד ראשי ערים להקצות נתיבים לטובת האוטובוסים כדי להפוך את הנסיעה בהם לכדאית וקצרה יותר מאשר הרכב הפרטי. במקביל, יש לעודד אכיפה עירונית  כמכפיל כוח לאכיפה המשטרתית. בכך נוכל לקצר ולהפחית את עומסי התנועה, נצמצם את זיהום האוויר ונגביר את הבטיחות בדרכים של כולנו".

תגובת הערים שכלל לא אוכפות:


ראשון לציון: "עירית ראשון לציון לא אכפה בשנים 2023-2019 נסיעה אסורה בנתיבי תחבורה ציבורית".

  • באר שבע: "אין לנו אכיפה בנת"צים".
  • ביתר עלית: "העיריה לא מבצעת אכיפה ועל כן המידע לא קיים".
  • בת ים: "בנת"צ המוניציפאלי של עירית בת ים עדיין לא הותקנו מצלמות ולפיכך אין אכיפה באמצעות מצלמות".
  • הוד השרון: "בעיר הוד השרון טרם הותקנו מצלמות אכיפה בנתיבי תחבורה ציבורית. כמו כן טרם החלה אכיפה בגין נסיעה בניגוד לחוק בנתיבים אלו".
  • חדרה: "אין לנו מצלמות בנתיבי תחבורה ציבורית, כולל עמדות. לא ניתנו דוחות גם באופן ידני. בעתיד מתוכננות מצלמות וזה נקרא 'המאיץ'."
  • חולון: בין השנים 2023-2019 עיריית חולון לא אכפה נסיעה בנת"צים כיוון וטרם הוקמה מערכת אכיפת נסיעה בנת"צים".
  • חיפה: "בעיר חיפה לא קיימות מצלמות אכיפה בנתיבי תחבורה ציבוריים ובהתאם לכך, לא מתבצעת אכיפה באמצעות מצלמות בנתיבים אלה".
  • כפר סבא: "לעירית כפר סבא אין מצלמות בנתיב תחבורה ציבורית ולכן לא מתבצעת אכיפה בנושא. המצלמות אשר נמצאות בנתיב תחבורה ציבורית שייכות לנתיבי איילון והן מכוונות על מעברי החציה".
  • לוד: "אין בלוד מצלמות אכיפה בנתיבי תחבורה ציבורית".
  • נהריה: "אין בתחום הרשות המקומית מצלמות אכיפה בנת"צ".
  • נס ציונה: "בשלב זה אין לנו מצלמות אכיפה בתחום שיפוט נס ציונה".
  • נתניה: "לא קיימות כלל מצלמות אכיפה בנתיבי תחבורה ציבורית".
  • עפולה: "אכיפת נסיעה בנתיבי תחבורה ציבורית איננה מתקיימת ברחבי העיר עפולה".
  • קריית אתא: "העיריה לא הציבה מצלמות אכיפה בנת"צ ברחבי קריית אתא".
  • פתח תקוה: "בעיר פתח תקוה אין כעת מצלמות פעילות. כרגע מתבצעת אכיפה על ידי משטרת ישראל. בימים אלו מקודם הסכם לצורך הצבת מצלמות אכיפה בנת"צים בעיר.
  • אשדוד: "מערכת האכיפה על נתיבי תחבורי ציבורית עדיין לא הושלמה ולכן בשלב הזה לא מתבצעת אכיפה עירונית בנת"צ".

שיפור התחבורה הציבורית הוא מפתח לפתרון בעיות רבות בחברה הישראלית. שיפור מערך הסעת ההמונים יתרום בראש ובראשונה לכלכלה הישראלית המשוועת לחסכון ולצמצום הוצאות. הנזק הכלכלי כיום בגלל הפקקים הוא כ-15 מיליארד שקלים בשנה. עלות נסיעה בתחבורה ציבורית למשק היא כשליש מעלות נסיעה בודדת בתחבורה הפרטית ושינוי של 1% בשיעור הנסיעות לטובת תחבורה ציבורית במטרופולינים נאמדת בכ-650 מיליון שקלים.

לכן השקעה בשיפור התחבורה הציבורית היא קודם כל השקעה כלכלית שתחזיר את עצמה מהר מאוד. נוכל לצמצם את עומסי התנועה העצומים ולחסוך זמן יקר שניתן היה להשקיע אותו בעבודה או בפנאי עם המשפחה. יותר רכבות ויותר אוטובוסים מהפריפריה למרכז יקצרו את זמן ההגעה ויצמצמו את הפערים החברתיים. אחת הדרכים האפקטיביות היא סלילת נתיבים ייעודיים לכלי רכב בתחבורה הציבורית ולוודא כי אותם אוטובוסים ומוניות נוסעים בהם ומקצרים את זמן ההגעה על פני כלי הרכב הפרטי .

להצטרפות לקבוצות הווטסאפ של חדשות מחולון , בת ים ,ראשון לציון, אזור, נס ציונה, באר יעקב-לחצו כאן

להצטרפות וקבלת עדכונים בווטסאפ בנושאי: בריאות, בטחון, פלילים, נדל"ן, פנאי וטיולים ועוד..-לחצו כאן

להצטרפות וקבלה של כל קבוצות הווטסאפ של חולון-לחצו כאן

להצטרפות לקבוצות הפייסבוק של חולון, בת ים וראשון לציון-לחצו כאן

להצטרפות לכל החדשות החמות בטלגראם –לחצו כאן

להורדת אפליקציית goitem למכשירי אנדרואיד- לחצו כאן

להורדת אפליקציית goitem למכשירי אפל- לחצו כאן

להצטרפות לכל החדשות החמות בטלגראם –לחצו כאן

להצטרפות לערוץ היוטיוב goitem-tv-לחצו כאן

להצטרפות לערוץ החדשות המקומיות – ערוץ החדשות המקומיות של חולון,בת ים,ראשון לציון וערי הסביבה ב-WhatsApp:‏לחצו כאן וסמנו עוקב

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem

דילוג לתוכן