כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

חברת הכנסת לשעבר יעל דיין הלכה לעולמה בגיל 85.

יהי זכרה ברוך

חברת הכנסת לשעבר יעל דיין הלכה לעולמה בגיל 85.

יו״ר מפלגת העבודה, ח״כ מרב מיכאלי על פטירתה של חברת הכנסת לשעבר יעל דיין:

‏יעל דיין תזכר לנצח על חקיקת החוק למניעת הטרדה מינית, ועל הקמת הוועדה לקידום מעמד האשה בכנסת. יש לה גם הישגים עצומים במאבק לזכויות להטב"ק ומקום חשוב במאבק על השלום.

‏יעל דיין היא אחת מאותן אמהות ואחיות פורצות דרך שבנו לנו עוד קומה ועוד קומה במאבק להכרה ולשוויון. היתה לי זכות גדולה ללכת בדרכה ולקבל את תמיכתה לאורך כל הדרך.

‏כשהתחלתי את המאבק הציבורי הראשון והענק נגד פגיעה מינית, היא היתה חברת כנסת והעניקה לי אות מיוחד על ההישגים שהשגנו. לפני שנתיים, אני הייתי חברת כנסת והיתה לי זכות להמליץ עליה לפרס מפעל חיים לשוויון חברתי, שבו היא זכתה.


‏יעל דיין לא בחלה במאבק הפוליטי. קשה ככל שהוא לנשים בכלל ולנשים פמיניסטיות בפרט – היא לא נרתעה. היא ידעה ששם נכתבים החוקים, שם מחולקים המשאבים, שם מעוצבת המציאות שלנו. במפלגה, בכנסת, בזירה העירונית – היא היתה שם להלחם על שוויון ושלום, ולעתים קרובות גם לנצח.

‏עבורי ועבור כל אשה ואשה בישראל יעל היא אור שהלכנו לאורו, אם ידענו או לא ידענו.

‏נוחי בשלום יעל יקרה, יהי זכרך ברוך.

יור נעמת, חגית פאר, נפרדת מחברת הכנסת לשעבר יעל דיין ז״ל שהלכה לעולמה:

״איבדנו היום לוחמת אמיצה לקידום זכויות נשים. יעל דיין הייתה היו״רית הראשונה של הוועדה לקידום מעמד האישה בכנסת והובילה את המאבק לשוויון מגדרי כמו גם מאבקים נוספים כמו המאבק לשוויון זכויות לקהילה הגאה בישראל. איבדנו לוחמת צדק- נוחי על משכבך בשלום״.

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem

דילוג לתוכן