כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

"יום בדרכי נועם" התקיים בשבט הצופים ארנון בחולון

צפו בסרטון וגלריית התמונות מהארוע

בשבת האחרונה (18.5.24) התקיים בשבט הצופים ארנון בחולון, "יום בדרכי נועם" זו השנה ה – 23 ברציפות.

יום זה הנו יום ספורט שעורך השבט לחניכיו ולשכבה הבוגרת, לזכרו והנצחתו של החלל נועם ברנע, שנפל בשנת 1999 בקרבות מלחמת לבנון, והיה חניך ובהמשך מדריך ופעיל בשכבה הבוגרת בשבט ארנון.

במסגרת יום זה מתכנסים כל חניכי השבט והשכבה הבוגרת, כעשרים גדודים במספר, ליום ספורט ובו תחנות תחרותיות ומהנות.

בסיום יום הפעילות נערך טקס מכובד לזכרו של נועם ובו חלוקת תעודות הוקרה לגדודים המצטיינים ביום הספורט, במעמד אהרון ועדה, הוריו של נועם.

דבריו של אהרון ברנע אביו של נועם ז"ל: נועם היה חלק מכם, הוא מאוד אהב את הצופים ואת הפעילות, היה מכור לכל מה שנקרא פעילות צופית, ולקח זאת לכל מקום שאליו הלך".


נועם היה ילד מחונן שהגיע להישגים אישיים, חברתיים וספורטיביים גדולים והצטיין בכל דבר שעשה. עוד הוסיף אהרון בטקס חלוקת הפרסים על בנו נועם: "אנחנו מאוד מתגעגעים אליו, כאילו שרק אתמול עזב אותנו, אך הוא עזב אותנו לפני 25 שנה, חמישה ימים לפני סיום שירותו הצבאי. אנו גאים בכך שהשבט מקדיש לנועם יום זה, כל כך הרבה צעירים הצטרפו לפעילות הזו, ביום כל כך חם כמו היום, זהו דבר שמחמם לנו את הלב ואנו כהורים רוצים לומר לכם תודה מכל הלב". כל חניכי ופעילי השבט הקשיבו לאהרון ועדה בדממה וכיבדו את זכרו של נועם, ולאחר מכן צהלו כשהקריאו הוריו את נועם את שמות הזוכים בפרסים.

זוהי מחווה מרגשת שהפכה למסורת, הנצחתו של נועם ברנע בדרך שאהב. נועם, שגדל בחולון, למד במסלול המחוננים בבי"ס גורדון והמשיך לכיתת המחוננים של המסלול בתיכון אילון, השתתף בחוגי העשרה רבים בתחום הספורטיבי והאינטלקטואלי, ולצד זאת היה פעיל ביוזמות חברתיות רבות וביניהן השתתף במשלחת "שגרירים צעירים" בנושא שלום, שבמסגרתה הגיע לוושינגטון בארה"ב, בה נפגש עם צעירים אמריקאים וסיפר על ישראל ועל הנוער הישראלי. נועם היה חניך ומדריך בשבט ארנון בחולון והיה שותף בהקמתו של שבט עומר בחולון.

בשירות הצבאי היה נועם לוחם ביחידת יהל"ם בהנדסה קרבית ולחם במלחמת לבנון וכן התנדב לשירות קבע. ובמשימתו האחרונה הוביל צוות לאיתור מטעני חבלה לרגלי מצודת הבופור בלבנון, כמפקד המשימה איתר מטענים רבים במקצועיות רבה והציל את חייהם של חיילים רבים שהיו בעקבותיו. נועם נפל במשימה זו, חמישה ימים לפני שחרורו מצה"ל, בן 21 בנפלו.

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem

דילוג לתוכן