כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

קיבלתם הודעת SMS מאפליקציית התשלומים bit ייתכן ואתם חשופים להונאה

מה עושים ומה הדרכים להתגונן כדי שלא יעקצו אותכם

קיבלתם הודעת SMS מאפליקציית התשלומים bit ייתכן ואתם חשופים להונאה

מה עושים ומה הדרכים להתגונן כדי שלא יעקצו אותכם

בחודשים האחרונים אזרחים רבים קיבלו הודעות לטלפון הסלולרי, בהן נכתב כי חשבונם באפליקציית התשלומים הושעה או שבו נכתב שהחשבון שלהם הושהה ו.

בין היתר המשתמשים נדרשים למלא את פרטי האשראי. מדובר למעשה בתרמית המנצלת את העובדה כי המשתמשים באפליקיה נדרשו להשלים לאחרונה פרטים אישיים כדי להמשיך להשתמש בשירות.

שימו לב! אם אתם נדרשים לעדכן פרטים אישיים, עשו זאת ישירות מאפליקציית התשלומים ולא דרך קישורים חיצוניים המתקבלים במסרוני SMS.


 bit יצאה גם בעבר באזהרה למשתמשים ובה נכתבה הסיבה שאתם מקבלים הודעות לניידים שלכם.

על פי הוראת בנק ישראל, כדי שתוכלו להמשיך להשתמש כרגיל ב-bit, עליכם למלא מספר פרטים באפליקציה.

השלמת הפרטים מחייבת את כל אפליקציות התשלומים הבנקאיות וכוללת שם מלא, תאריך לידה, מטרת השימוש באפליקציה ועוד. התהליך מתבצע באפליקציה עצמה במהירות ובקלות, ללא צורך ללחוץ על קישורים חיצוניים

1.למה מבקשים למסור פרטים?

הפרטים האלו נדרשים כדי לאפשר המשך שימוש בטוח ב- bit בהתאם להוראת בנק ישראל. ההוראה מחייבת את כל אפליקציות התשלומים הבנקאיות.

2.האם חובה למסור את הפרטים שמבקשים?

ללא השלמת הפרטים לא ניתן יהיה להשתמש ב- bit.

3.האם רק משתמשי bit צריכים למסור פרטים מזהים?

לא. הוראת בנק ישראל מחייבו את כל אפליקציות התשלומים הבנקאיות לאסוף את הפרטים האלה מהמשתמשים שלהן.

4.למה מבקשים למסור פרטים כמו מין, כתובת מגורים, מטרת השימוש באפליקציה ועוד?

זה המידע שאנו נדרשים לאסוף בהתאם להוראת בנק ישראל במטרה לאפשר שחמוש בטוח ב- bit

הונאות דיוג (באנגלית Phishing) עושות שימוש בהנדסה חברתית ומתבצעות על ידי שליחה של מסרון (SMS), הודעת דואר אלקטרוני או באמצעות הרשתות החברתיות. לעיתים, חשודים ישתמשו בדיוג על מנת להשיג גישה בלתי מורשית למידע רגיש דוגמת פרטי חשבונות בנק, אשראי וסיסמאות. ההודעה הנשלחת אל המחשב או הטלפון של הקורבן עלולה להכיל קבצים או קישורים זדוניים שנועדו להדביק את הקורבן בנוזקות. במרבית הונאות הדיוג האתרים הזדוניים מתחזים לאתרים אמיתיים של בנקים, חברות אשראי או אמצעי תשלום מקוונים (דוגמת PayPal).

איך זה עובד?

  1. הקורבן מקבל הודעת דואר אלקטרוני או הודעת SMS ובה קישור לאתר אינטרנט. לרוב, בהודעה יתבקש הקורבן להזין שם משתמש וסיסמה לאתר הבנק או לאמצעי תשלום מקוון, כביכול על רקע "אירוע אבטחה" או דרישה לעדכון סיסמה.
  1. הקורבן מזין בעמוד הדיוג (עמוד הדֵמה) את פרטי שם המשתמש והסיסמה שלו ובכך למעשה יעבירם לחשוד ששלח את ההודעה.
  1. כעת, כשהחשוד מחזיק בשם המשתמש והסיסמה לאתר הבנק של הקורבן או לאמצעי תשלום מקוון (דוגמת PayPal) הוא יוכל לבצע העברות כספים לחשבון שברשותו.
  1. לעיתים, מידע זה ומידע נוסף (שמות, תעודות זהות, פרטי אשראי, כתובות דואר אלקטרוני וסיסמאות) יוכל לשמש את החשוד גם למטרות פליליות אחרות.

כיצד תגנו על עצמכם?

  1. כאשר אתם מקבלים הודעת דואר אלקטרוני או נכנסים לקישור בהודעת SMS (גם אם נשלחה מאדם שאתם מכירים), הקדישו תשומת לב מיוחדת לזהות השולח ולכתובת הקישור (כתובת ה-URL). ייתכן וההודעה רק נראית כאילו נשלחה מהבנק, מחברת האשראי או משירות התשלום המקוון שלכם. שימו לב כי בשינוי אות או תו אחד ובעיצוב מתאים, ניתן לשטות בקורבנות רבים שימסרו את שם המשתמש והסיסמה שלהם.
  1. הונאת דיוג יכולה להתבצע גם מתיבות דואר אלקטרוני או משתמשי רשת חברתית של אנשים המוכרים לכם – במידה ואלו נפרצו על ידי חשודים מתחזים.
  1. שימו לב לשפה שבה נכתבה ההודעה – בחלק גדול מהונאות הדיוג ייעשה שימוש בשפה עילגת ו/או בשגיאות כתיב. זאת, משום שרוב החשודים שינסו לשטות בכם נמצאים בחו"ל ומשתמשים בכלי תרגום אוטומטיים.
  1. אם לא ביצעתם פעולות יזומות בחשבונכם או ביצעתם רכישות מקוונות – שום גורם לא אמור לבקש מכם פרטים אישיים דוגמת סיסמאות ופרטי אשראי. אם אינכם בטוחים – צרו קשר טלפוני עם הגורם (בנק, חברת האשראי) ששלח לכם את ההודעה.
  1. מומלץ מאוד להפעיל אימות דו-שלבי בגישה לחשבונות הבנק והאשראי שלכם, כמו גם לתיבת הדואר האלקטרוני שלכם. כך, גם אם מסרתם בטעות את הסיסמה שלכם – החשוד יידרש לבצע אימות נוסף שימנע ממנו לחדור אל החשבון שלכם.
  1. היזהרו במיוחד כאשר אתם מורידים קבצים שצורפו להודעות מגורמים לא מוכרים או לחילופין מאתרים שאינם בטוחים לגבי אמינותם.
  1. הקפידו להתקין תוכנות אנטי-וירוס ואבטחת מידע ולעדכן את התקני האבטחה במערכת ההפעלה שלכם.
  1. פעמים רבות, הקישור הזדוני שתקבלו יהיה מקוצר. הכוונה היא שכתובת האתר (ה-URL) המקורי קוצרה על ידי השולח לכתובת קצרה בעזרת שירותים חינמיים כמו Bit.ly או TinyURL. ניתן לבדוק מהי הכתובת המקורית אליה מפנה הקישור באמצעות העתקתו לאתרים המאפשרים לשחזר את הקישור המקורי. תוכלו למצוא אותם אם תחפשו במנועי החיפוש באינטרנט "URL Extender". לאחר שקיבלתם מידע אודות הכתובת המלאה, תוכלו לסרוק את הקישור באתרי אנטי-וירוס – לדוגמא כאן. לאורך התהליך, הקפידו שלא להיכנס אל הקישור אלא רק להעתיק אותו.
  1. תוכלו לקבל מידע נוסף על דרכים באמצעותן תוכלו להתגונן מהונאות דיוג במיזם block של איגוד האינטרנט הישראלי.

נפלתם קורבן להונאת דיוג?

  1. החליפו באופן מיידי את הסיסמאות לחשבונות שלכם באתר הבנק וחברת האשראי. במידה ויש לכם חשד שהתבצעה גם חדירה למחשבכם או לטלפון שלכם – מומלץ גם להחליף סיסמאות בתיבת הדואר האלקטרוני ובחשבונות שלכם ברשתות החברתיות.
  1. דווחו לחברת האשראי ולבנק שלכם על האירוע.
  1. הגישו תלונה מקוונת באתר משטרת ישראל. בתלונה המקוונת ציינו פרטים רבים ככל הניתן על כתובת הדואר האלקטרוני או מספר הטלפון מהם קיבלתם את הודעת הדיוג. אם הונאת הדיוג בוצעה באמצעות הרשתות החברתיות, הקפידו לתעד את השם המדויק של המשתמש ששלח לכם את ההודעה (את השם המדויק תוכלו למצוא לאחר הלוכסן בשורת הכתובת. לדוגמא: (www.facebook.com/name).

להצטרפות לקבוצות הווטסאפ של חדשות מחולון , בת ים ,ראשון לציון, אזור, נס ציונה, באר יעקב-לחצו כאן

להצטרפות וקבלת עדכונים בווטסאפ בנושאי: בריאות, בטחון, פלילים, נדל"ן, פנאי וטיולים ועוד..-לחצו כאן

להצטרפות וקבלה של כל קבוצות הווטסאפ של חולון-לחצו כאן

להצטרפות לקבוצות הפייסבוק של חולון, בת ים וראשון לציון-לחצו כאן

להצטרפות לכל החדשות החמות בטלגראם –לחצו כאן

להורדת אפליקציית goitem למכשירי אנדרואיד- לחצו כאן

להורדת אפליקציית goitem למכשירי אפל- לחצו כאן

להצטרפות לכל החדשות החמות בטלגראם –לחצו כאן

להצטרפות לערוץ היוטיוב goitem-tv-לחצו כאן

להצטרפות לערוץ החדשות המקומיות – ערוץ החדשות המקומיות של חולון,בת ים,ראשון לציון וערי הסביבה ב-WhatsApp:‏לחצו כאן וסמנו עוקב

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem

דילוג לתוכן