כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

נתוני המשרד להגנת הסביבה: זיהום האוויר היה גבוה הלילה

הלילה שררו בכל רחבי הארץ תנאים מטאורולוגיים של אי יציבות אטמוספרית

נתוני המשרד להגנת הסביבה: הציבור המשיך את המגמה משנים קודמות ונענה לקריאות להימנע מקיום מדורות ל"ג בעומר באזורים רבים בארץ; זיהום האוויר היה גבוה הלילה בנקודת השיא בישראל עד פי 4.4 לעומת 14.1 בשיא בשנה שעברה

דוגמאות: בתחנת שכונת שמואל הנביא בירושלים עד פי 4.4 מיום בהיר; בתחנה בקריית מלאכי נמדדו חריגות עד פי 3.4

לפי המידע העולה מתחנות הניטור במערך ניטור אוויר ארצי של המשרד להגנת הסביבה, נרשמה ירידה בזיהום האוויר באזורים רבים בארץ בל"ג בעומר 2024 בהשוואה לזיהום האוויר בשנים הקודמות. זאת, בעקבות צו שהוציא נציב הכבאות על קיום מדורות במקומות מוגדרים וספורים וקריאות המשרד להגנת הסביבה, משרד הבריאות ורשויות שונות שלא לקיים מדורות ולהעדיף פעילות חלופית. התוצאה ניכרת הבוקר (א') ביותר מ-200 תחנות הניטור של מערך ארצי לניטור אוויר של המשרד להגנת הסביבה הפזורות ברחבי הארץ, וכן בהפחתה ניכרת בריח החריף המוכר גם בימים שלאחר המדורות.

הלילה שררו בכל רחבי הארץ תנאים מטאורולוגיים של אי יציבות אטמוספרית, ולכן הפיזור היה טוב יחסית. ממדידות איכות האוויר שביצע המערך הארצי לניטור אוויר במשרד להגנת הסביבה עולה, כי לא נרשמו ריכוזים גבוהים יותר של חלקיקים נשימים ברוב הישובים בלילה שבין ה-25 במאי 2004 ל-26 במאי 2024 בהשוואה ליום בהיר. עליות הריכוזים החלו בשעות הערב, והגיעו לשיא בין 22:00 ל-4 בבוקר. יש לשים לב כי השיא אינו הממוצע הארצי, אלא כמו בכל שנה, הערך הגבוה ביותר שנמדד.

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem

דילוג לתוכן