כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

היום: יום השמש הבינלאומי

הטור של מיכל ברוטפלד

איך נזהרים מהשמש ,למה אסור לשמור את קרם ההגנה ברכב ולמה צריך למרוח קרם הגנה גם בימי גשם ועננות.

המדריך המלא להגנה מהשמש:

רבים לא יודעים שחשיפה לקרינת השמש  נעשית כל הזמן, בעיקר בקיץ הישראלי, גם בישיבה בצל, גם בנסיעה במכונית, אפילו אם מדובר בשהות קצרה בחוץ, ולכן  חשוב להגן על עצמנו מנזקי הקרינה.

לדברי מומחי רפואת העור: נזקי השמש מצטברים לאט עם השנים. בהתחלה הגוף יכול לתקן אותם ולמנוע את נזקיהם, עם השנים, יכולת התיקון של העור נפגעת ונחלשת ואז מתחילים להיווצר סממנים של נזקי שמש שיבואו לידי ביטוי בסרטני עור, כתמים, קמטים ושינוי כללי בגוון העור – 30% מיכולת ההגנה של העור מנוצלת בשנות הילדות."

"הקרינה המזיקה מתחלקת לשני סוגים- UVA ו- UVB. ה- UVB שבעבר נחשבה לקרינה היחידה המזיקה גורם לשיזוף, כוויות וסרטן עור והכנה ממנו באה לידי ביטוי בגובה  ה- SPF. UVA גורמת לשינוי בדנ"א, הזדקנות מוקדמת של העור ורגישות לשמש."


"ההמלצה היא למרוח קרם הגנה על העור כל יום, גם בימים בהם אין שמש ישירה. זה מסייע לשמור על העור מפני נזקי השמש ומסייע במניעת נזקים עודפים בקרבת השמש. גם בימי עננים או גשם, הקרם מסייע להגן על העור מפני קרני השמש שעדיין עוברות דרך העננים או שהעור נחשף אליהן דרך החלונות."

כיום ניתן למצוא על מדפי רשתות הפארם אינספור סוגי תכשירים של הגנה משמש, אך  לא כולם בעלי יעילות גבוה . קרמי הגנה הם מוצרים שמיועדים להגן על העור מנזקי השמש. כשבוחרים בקרם הגנה, חשוב לבחון את מדד ה-SPF (פעם ביממה) המציין כמה זמן הגנה המוצעת מנוגדת לקרני UVB, ולוודא שהקרם גם מספק הגנה נגד קרני UVA.

במהלך העשור האחרון מחקרים מראים שיתכן שאלה אינן קרני האור היחידות שאנשים צריכים להתמגן מפניהן, מסתבר שאור כחול שנפלט על ידי השמש ומכשירים דיגיטליים עלול גם הוא להזיק לעור. אור כחול הוא חלק מספקטרום האור הנראה שהעין האנושית יכולה לקלוט וידוע גם בשם High Energy Visible Light (HEV). אורך הגל שלו הוא בין 380-450 ננומטר, מה שהופך אותו לאחד מאורכי הגל בעלי האנרגיה הגבוהה ביותר.

המקור העיקרי של האור הכחול אליו אנו נחשפים הוא השמש, אך אנו מקבלים קרינת אור כחול ממסכים דיגיטליים – מחשבים, טלפונים ניידים, טאבלטים, טלוויזיות וסוגים מסוימים של תאורת פנים. אור כחול שנפלט מהשמש במהלך חשיפה של שעה וחצי בקיץ הוא שווה ערך לשבועיים (1000 שעות)חשיפה קבועה למסכים.

כיצד לבחור את קרם ההגנה הנכון לקיץ הישראלי:

  • מסנן קרינה צריך להיות של חברה/מותג מוכר, ולבדוק שהוא עומד  בתו תקן איכותי ואמין. יש להקפיד שיהיה רשום על האריזה גם SPF (על מנת שיגן בפני UVB) וגם את המשפט מסנן קרני UVA/.
  • ה-SPF  צריך להיות בין 35 ל 50,  אין צורך במקדם גבוה מכך. לא מומלץ לבחור מסנני קרינה עם SPF פחות מ- 30 זה יסנן פחות מ 93% מהקרינה- וצריך לזכור שהחישובים נעשו על מריחה בכמות הרצויה ובתנאי מעבדה, בפועל אנחנו תמיד מורחים קצת פחות ומזיעים קצת יותר.
  • יש להתאים את מרקם התכשיר לגיל וסוג העור ולאופי הפעילות. למשל, אם ננסה למרוח תכשיר לבן וסמיך על גבר שעיר, זה לא ימרח כראוי ולא ייתן כיסוי מלא. אם ננסה למרוח תכשיר דביק על ספורטאי מזיע תוך דקה,  יתחיל לנזול על העור ולהראות רע. כלומר- יש תכשירים היום במגוון מרקמים, צבעים והרכבי חומרים אשר יכולים להתאים במדויק לאופי הפעילות.
  • מומלץ לחזור על המריחה כל שעתיים אם נמצאים בפעילות מחוץ  לבית, ולמרוח את ההגנה משמש כחצי שעה לפני היציאה מהבית.
  • לילדים מומלץ להשתמש בתחליב הגנה ייעודי לילדים
  • לרוב, אחת הבעיות בקרב נשים זה מה למרוח קודם- לחות או הגנה- מומלץ לאחד שכבות, פחות להעמיס בהרבה שכבות ולמרוח תכשיר שמכיל חומרי לחות יחד עם הגנה משמש. 
  • למי שסובל מפיגמנטציה מומלץ להשתמש במסנן קרינה גבוה.
  • לא מומלץ לשמור את מסנן הקרינה קבוע ברכב– טמפרטורה גבוהה תפרק את הרכיבים.
  • בחניות הפארמים ובאתרים ניתן למצוא מבחר גדול של תכשירים.

ניסינו כמה מהם, התמרחנו והקדשנו את גופינו לשמש:

ד"ר פישר מציעה את  סידרת אולטרסול: 

אולטרסול לכל המשפחה: פיתרון למגוון רחב של גילים, סוגי עור ופעילויות שונות וכוללת סדרות מתקדמות לבעלי עור רגיש, לילדים, לתינוקות, לספורטאים ועוד. במגוון אפשריות שימוש: סטיק, רול און, ג'ל, ספריי ותחליב .

סדרת אולטרסול ספורט – לספורטאים ולכל העוסקים בפעילות ספורטיבית עוברת העונה שדרוג והופכת מ-SPF50 ל SPF50+ ובכך תעניק הגנה גבוהה מאוד ורחבה מקרינת השמש.

סדרת אולטרסול MAX היחידה שמעניקה הגנה מפני ארבעה סוגי קרינה. בהמשך העונה יושקו מוצרים חדשניים נוספים.

אולטרסול MAX: סדרת מתקדמת וחדשנית המשלבת טכנולוגיה ייחודית הנקראת (Broad Spectrum Tech (BST, המסייעת להגנה גם מקרינת IR וקרינת האור הנראה באנרגיה גבוהה HEV הסדרה מעניקה הגנה מקסימלית מספקטרום רחב במיוחד של קרני השמש המזיקות UVA+UVB+IR+HEV. כל מוצרי הסדרה הינם היפואלרגניים ועברו בהצלחה את מבדקי סנסיטיב המעידים על התאמה לעור רגיש. המוצרים מועשרים בלחות ל- 24 שעות, עמידים במים וללא פראבנים. הסדרה כוללת ספריי תחליבי (SPF50+), תחליב הגנה (SPF50+), ספריי שקוף (SPF50+) וקרם פנים (SPF50+).

אולטרסול קידס: סידרה המותאמת במיוחד לעורם העדין של ילדים. התכשירים הינם היפואלרגניים, נבדקו אופטלמולוגית, דרמטולוגית ועברו את מבחן סנסיטיב המעיד על התאמתם במיוחד לעור רגיש. הסדרה כוללת ספריי רציף שקוף (SPF30 ו-SPF50), ספריי תחליבי (SPF50 ו-SPF50+), תחליב הגנה (SPF30, SPF50 ו-SPF50+), קרם פנים (SPF30, SPF50 ו-SPF50+), תחליב הגנה FREE KIDS (SPF50), קרם פנים FREE KIDS (SPF50) וסטיק (SPF50+).

אולטרסול BabyNatural: סדרת שפותחה על מנת לשמור על עור העדין של התינוק. מכילים 100% מסנני קרינה מינרליים ומעניקים הגנה גבוהה מאוד, רחבה ומוגברת מקרינת SPF50+) UVB) ומקרינת UVA. התכשירים הינם היפואלרגניים, נבדקו אופטלמולוגית, דרמטולוגית, ללא פראבנים, עברו את מבחן סנסיטיב המעיד על התאמתם במיוחד לעור רגיש. הסדרה כוללת תחליב גוף תחליב גוף (SPF50+), קרם פנים (SPF50+) וסטיק (SPF50+).

אולטרסול FREE: סדרת תכשירי ההגנה משמש המותאמת לעור רגיש. הפורמולות של סדרת פרי הינן ללא פראבנים, ללא שמנים, ללא בושם וצבע וללא גז בוטאן בתרסיסים הרציפים. כל הפורמולות הינן היפואלרגניות, עמידות במים, נמרחות בקלות, נספגות במהירות ואינן שמנוניות. הסדרה כוללת קרם ג'ל פנים (SPF30 ו-SPF50), ספריי שקוף (SPF50), ספריי רציף תחליבי (SPF50) ותחליב הגנה (SPF50).

אולטרסול MED: לבעלי עור רגיש, בזמן החשיפה לשמש ולאחריה. משלבת תכשירים להגנה גבוהה מאוד בזמן החשיפה לשמש וקרם פנים משקם עוצמתי המסייע להגנה הטבעית של העור לטפל בנזקים הממשיכים להצטבר גם לאחר החשיפה לשמש. הסדרה כוללת תחליב גוף (SPF50+), קרם פנים מועשר בלחות (SPF50+), ספריי שקוף (SPF50+), קרם פנים המכיל מסנני קרינה מינרליים (SPF50+), וקרם פנים משקם עוצמתי לתיקון הנזקים לאחר החשיפה לשמש.

אולטרסול שמן הגנה: לשיזוף אחיד בגוון עמוק ומושך. התכשירים הינם היפואלרגניים. הסדרה כוללת ספריי שמן גזר (SPF20), ספריי שמן קוקס (SPF20) וספריי שמן אגוזים (SPF20). מוצע בשני סוגי אריזות, גם ספריי שקוף וגם בבקבוק BOV.

קרם לחות והגנה עם SPF 25 מסדרת Hydro Boost של ניוטרוג'ינה–  מכיל חומצה היאלורונית אשר מחדשת את העור עם הזנה מיידית של לחות ואנטיאוקסידנטים. מסייע בהגנה על העור מפני גורמים סביבתיים וכן מספק הגנה גבוהה מפני קרני השמש UVB  המזיקים אשר עלולים לגרום להזדקנות מוקדמת של העור.

Neutrogena Bright Boost  ג'ל לחות נוזלי  SPF30- ג'ל לחות עם נוסחה קלילה, מכיל ויטמינים C ו-E, ורכיב היוקרתי ניאוגלוקוזאמין, המסייע בתהליך התחדשות של תאי העור ומונע הזדקנות העור. מכיל נוגדי חמצון ובעל הגנה רחבה UVB SPF30,  המסייע בהגנה על העור מנזקי הסביבה ובמניעת הזדקנות העור למראה עור זוהר ובריא.

ד"ר פישר ממליץ – הדרכים הנכונות להגנה מהשמש:

  1. יש למרוח על העור כמות מספקת של תכשיר ההגנה ליצירת שכבה נדיבה לקבלת כיסוי אחיד ויעיל. במיוחד יש לתת דגש לאזורים החשופים ביותר לשמש כמו פנים, צוואר, חזה, זרועות ורגליים. לשם המחשה של הכמות המומלצת, כדי לקבל כיסוי טוב יש להשתמש בכ-7 כפיות של תכשיר הגנה (פנים וצוואר 1 כפית, ידיים 1 כפית לכל יד, גב וכתפיים 1 כפית, חזה ובטן 1 כפית, חזה ובטן 1 כפית, רגליים 1 כפית לכל רגל).
  2. את פעולת המריחה בתכשיר ההגנה יש לבצע כ- 30-15 דקות לפני החשיפה לשמש, באופן אחיד, בשכבה מספקת עד לכיסוי מלא.
  3. חשוב מאוד לחדש את המריחה בכל שעתיים בעת החשיפה על מנת שההגנה תהיה אפקטיבית.
  4. במקרים של הזעה, כניסה למים וניגוב העור במגבת, מומלץ להימרח שוב.

"באופן כללי חשוב לדעת שהייה מרובה בשמש איננה מומלצת ועלולה לגרום לנזק לעור ולכן על אף השימוש במסנני קרינה- מומלץ להגביל שהיה בשמש בעיקר בשעות השיא שלה" .

צילומים: יחצ, יעל האן

להצטרפות לקבוצות הווטסאפ של חדשות מחולון , בת ים ,ראשון לציון, אזור, נס ציונה, באר יעקב-לחצו כאן

להצטרפות וקבלת עדכונים בווטסאפ בנושאי: בריאות, בטחון, פלילים, נדל"ן, פנאי וטיולים ועוד..-לחצו כאן

להצטרפות וקבלה של כל קבוצות הווטסאפ של חולון-לחצו כאן

להצטרפות לקבוצות הפייסבוק של חולון, בת ים וראשון לציון-לחצו כאן

להצטרפות לכל החדשות החמות בטלגראם –לחצו כאן

להורדת אפליקציית goitem למכשירי אנדרואיד- לחצו כאן

להורדת אפליקציית goitem למכשירי אפל- לחצו כאן

להצטרפות לכל החדשות החמות בטלגראם –לחצו כאן

להצטרפות לערוץ היוטיוב goitem-tv-לחצו כאן

להצטרפות לערוץ החדשות המקומיות – ערוץ החדשות המקומיות של חולון,בת ים,ראשון לציון וערי הסביבה ב-WhatsApp:‏לחצו כאן וסמנו עוקב

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem

דילוג לתוכן