כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

"שונה ודומה, כולנו שווים"  – תערוכה חדשה של אמני אקים ישראל מוצגת בבית משפט השלום בבת ים

בתערוכה מציגים האמנים את ה"שוויון", מה הוא מסמל עבורם, האם למונח יש משמעות בחייהם ומה זה אומר בראייתם דרך ציור

תערוכת "שונה ודומה, כולנו שווים" של אמני אקים ישראל מוצגת בבית משפט השלום בבת ים כחלק משיתוף פעולה של צוות קשרי קהילה בבית משפט השלום בבת ים ומוזיאון מורשת בתי המשפט עם אקים ישראל – ארגון ארצי לאנשים עם מוגבלות שכלית ולבני משפחותיהם. התערוכה, שאותה יצרו אמנים ואמניות עם מוגבלות ממערך הדיור בת ים של אקים ישראל,  עוסקת במושג "שוויון" כשברקע המשמעויות החברתיות הנלוות לערך זה כלפי ובעבור אנשים אלה.

בתערוכה מציגים האמנים את ה"שוויון", מה הוא מסמל עבורם, האם למונח יש משמעות בחייהם ומה זה אומר בראייתם דרך ציור. ביצירות השונות מביעים האומנים את נקודת מבטם ופרשנותם לערך "שוויון". באמצעות חומר וצבע הם מעלים עולם פנימי של מחשבות, תחושות ותקווה גדולה. בתערוכה הצופים יוכלו להיכנס לעולמם של אנשים עם מוגבלות המבטאים מהו שוויון בעבורם.

בבית המשפט בבת ים נערך בשבוע שעבר (יום שני ה-20.5.2024), יום עיון וטקס פתיחת התערוכה בו השתתפו היוצרות, היוצרים ובני משפחותיהם. במסגרת יום העיון התקיים מפגש עם השופט יאיר חסדיאל, אשר שיתף על עבודת השופטים ובתי המשפט והסביר את החשיבות שמעניקה המערכת לערך שוויון גם דרך הפסיקה. סגנית נשיאת בתי משפט השלום במחוז תל אביב, השופטת רונית אופיר נפגשה אף היא עם האמנים לשיחה על התערוכה ועל הקשר לבתי המשפט ולסיום ערכו האמנים סיור בבית המשפט ובלשכות השופטים.

לאחר הסיור התקיים טקס הפתיחה במעמד נשיאת בתי משפט השלום במחוז תל אביב- השופטת אפרת אור אליאס, סגנית נשיאת בתי משפט השלום במחוז תל אביב – השופטת רונית אופיר, השופט יגאל נמרודי  והשופט יאיר חסדיאל חברי צוות קשרי קהילה של בית המשפט בבת ים, ד"ר אורנה יאיר- אוצרת מוזיאון מורשת בתי המשפט מר אליק סטפנסקי- סמנכ"ל אקים ישראל והגב' אסתי ערנג'י- אומנית.

ד"ר אורנה יאיר, אוצרת מוזיאון מורשת בתי המשפט : "תפיסת העולם העומדת בבסיס ערכיה של הרשות השופטת ועליה מכוננת פעילותו של מוזיאון מורשת בתי המשפט היא חיבור והעמקת האמון ההדדי והקשר בין בתי המשפט לחברה תוך התייחסות לערכי המשפט, הצדק והשוויון ותוך שיתוף פעולה עם אוכלוסיות מגוונות. מכאן נוצר שיתוף הפעולה הנוכחי עם ארגון אקים ישראל שיש לו חשיבות רבה בעיני המערכת".


האמנים והאמניות שיצרו את התערוכה: אביב וולף, אביבה יקוטי, אדם סיידון, אולגה מירוצ'ניק, אירנה דייפט, אסתר ערנג'י, בועז רבוי, רן בן זאב ושוקי אביגדור.

אוצרת: ד"ר אורנה יאיר.

הפקה: מוזיאון מורשת בתי המשפט, ד"ר אורנה יאיר, הילה רוז, תמר וקסלר.

צילום- יח"צ

התערוכה תוצג בבית משפט השלום בבת ים, למשך כארבעה חודשים. הכניסה חופשית.

להצטרפות לקבוצות הווטסאפ של חדשות מחולון , בת ים ,ראשון לציון, אזור, נס ציונה, באר יעקב-לחצו כאן

להצטרפות וקבלת עדכונים בווטסאפ בנושאי: בריאות, בטחון, פלילים, נדל"ן, פנאי וטיולים ועוד..-לחצו כאן

להצטרפות וקבלה של כל קבוצות הווטסאפ של חולון-לחצו כאן

להצטרפות לקבוצות הפייסבוק של חולון, בת ים וראשון לציון-לחצו כאן

להצטרפות לכל החדשות החמות בטלגראם –לחצו כאן

להורדת אפליקציית goitem למכשירי אנדרואיד- לחצו כאן

להורדת אפליקציית goitem למכשירי אפל- לחצו כאן

להצטרפות לכל החדשות החמות בטלגראם –לחצו כאן

להצטרפות לערוץ היוטיוב goitem-tv-לחצו כאן

להצטרפות לערוץ החדשות המקומיות – ערוץ החדשות המקומיות של חולון,בת ים,ראשון לציון וערי הסביבה ב-WhatsApp:‏לחצו כאן וסמנו עוקב

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem

דילוג לתוכן