כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

המשרד להגנת הסביבה החל לפרסם נתוני תחנות ניטור אוויר תפעוליות, המוצבות על גדרות מפעלים ובנמלי הים

כל הפרטים בחדשות goitem

המשרד להגנת הסביבה העלה שכבה חדשה לאתר ניטור אוויר בישראל, ובה פרסום נתוני תחנות הניטור התפעוליות –  ניתן להיכנס לשכבה זו גם באמצעות אפליקציית המשרד, "אוויר בסביבה".

מהלך זה מגביר את נגישות ושקיפות המידע גם מתחנות ניטור אלה, שהוקמו לצורכי בקרה ופיקוח על מקורות לא מוקדיים, ומוצבות על גדרות המפעלים וברציפי נמלי הים. הפרסום יחל בתקופת הרצה, שבמהלכה יבחן המשרד את הצורך בעדכון אופן הצגת הנתונים או את הרחבת המידע לציבור, בהתאם להערות ולהארות שיתקבלו. נתוני התחנות התפעוליות יפורסמו שבעה ימים מעת קבלתם בבסיס המידע של המערך הארצי לניטור אוויר, לטובת בקרת הנתונים ואמינות המידע.

תחנות ניטור תפעוליות מייצגות מידע על מקורות פליטה לא מוקדיים הקיימים בתעשייה ובנמלי הים, ומשלימות את המידע הנאסף במכשירי הניטור הרציף בארובות, המשמשים לבקרה על מקורות הפליטה המוקדיים. התחנות מוקמות על פי הוראת הממונה לפי חוק אוויר נקי, כאשר קיים צורך מקצועי להעריך את ההשפעה הסביבתית של פליטת מזהמי האוויר ממקור הפליטה על הסביבה. בשל מיקומן של התחנות – על גדרות המפעלים – נתוניהן משקפים את זיהום האוויר בגדר המפעל ולא את הזיהום הנמדד באזורים מאוכלסים.

במקרים שבהם יימדדו בתחנות ניטור תפעוליות ערכים גבוהים מהמותר לפי החוק, יבצע המשרד להגנת הסביבה הערכה לגבי השפעת מקור הפליטה על האוכלוסייה הסמוכה למפעל. בהתאם לתוצאות ההערכה, תישקל נקיטה באמצעים מנהליים להסדרה ולמניעה של הזיהום. אמצעים אלו ייבחנו לאור עמידת מקור הפליטה בתנאים ודרישות המחייבים אותו ממילא מכוח היתר הפליטה, רישיון העסק או הוראות אחרות שניתנו לו. ככל שבעל מקור הפליטה לא יעמוד בדרישות הנוספות או שימשיכו להימדד ריכוזים גבוהים של זיהום בתחנה התפעולית, על אף הצעדים הנוספים, ישקול המשרד נקיטת אמצעי אכיפה נוספים.

לעניין תחנות הניטור התפעוליות בנמלי הים, אשר הוקמו ליד רציפי התפזורת (שבהם מבוצעת פריקה וטעינה של חומר אבקתי וגרגרי עם פוטנציאל פיזור אבק משמעותי), נקבע ערך סף תפעולי שעתי לכלל החלקיקים המרחפים (TSP), שחריגה ממנו מחייבת הפסקת עבודה.


המשרד ימשיך להרחיב את בסיס הנתונים המונגש לציבור.

צילום – דימיטרי טרטקובסקי, לבנה קורדובה

הצטרפות לקבוצות הווטסאפ של חדשות מחולון , בת ים ,ראשון לציון, אזור, נס ציונה, באר יעקב-לחצו כאן

להצטרפות וקבלת עדכונים בווטסאפ בנושאי: בריאות, בטחון, פלילים, נדל"ן, פנאי וטיולים ועוד..-לחצו כאן

להצטרפות וקבלה של כל קבוצות הווטסאפ של חולון-לחצו כאן

להצטרפות לקבוצות הפייסבוק של חולון, בת ים וראשון לציון-לחצו כאן

להצטרפות לכל החדשות החמות בטלגראם –לחצו כאן

להורדת אפליקציית goitem למכשירי אנדרואיד- לחצו כאן

להורדת אפליקציית goitem למכשירי אפל- לחצו כאן

להצטרפות לכל החדשות החמות בטלגראם –לחצו כאן

להצטרפות לערוץ היוטיוב goitem-tv-לחצו כאן

להצטרפות לערוץ החדשות המקומיות – ערוץ החדשות המקומיות של חולון,בת ים,ראשון לציון וערי הסביבה ב-WhatsApp:‏לחצו כאן וסמנו עוקב

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem

דילוג לתוכן