כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

עמותת אור ירוק: כמעט בכל שבוע נהרג נוסע בכלי רכב פרטי. מה הנתונים מראים על העיר חולון?

מנכ"ל עמותת אור ירוק: "במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייבים להגביר את המודעות לחשיבותן של מערכות בטיחות מצילות חיים כדי לעודד יותר ויותר נהגים ונהגות לרכוש ולהתקין את אותן מערכות שלעתים יכולות לעשות את ההבדל בין חיים ומוות"

50 נוסעי כלי רכב פרטיים נהרגו בתאונות דרכים בשנת 2023  – הרוג אחד בכל שבוע בממוצע, כך עולה מנתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני למ"ס.

מהנתונים עולה כי 583 נוסעי כלי רכב פרטיים נהרגו בתאונות דרכים בעשור האחרון – 59 בממוצע בכל שנה. בנוסף להרוגים הרבים, 6,465 נוסעי כלי רכב פרטיים נפגעים בתאונות דרכים בממוצע בכל שנה כאשר 397 מהם נפצעים קשה. 

  • מקור: למ"ס

עו"ד יניב יעקב מנכ"ל עמותת אור ירוק: "בשנים האחרונות פותחו אמצעים טכנולוגים רבים ומגוונים במטרה לצמצם את היפגעותם של נוסעי כלי הרכב. המכוניות הפכו בטיחותיות כדי להגן על הנוסעים וסקרים המתפרסמים בעולם מצביעים על מגמה עולמית חיובית של הפחתה יחסית במספר הנפגעים בתאונות דרכים וצמצום בחומרת הפגיעות, וזאת כתוצאה משיפור הבטיחות בכלי הרכב. למרות זאת, עדיין ניתן לראות נוסעים שלא חגורים בחגורות בטיחות. במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייבים להגביר את המודעות לחשיבותן של מערכות בטיחות מצילות חיים כדי לעודד יותר ויותר נהגים ונהגות לרכוש ולהתקין את אותן מערכות שלעתים יכולות לעשות את ההבדל בין חיים ומוות לא רק עבור הנוסעים אלא גם עבור הנהגים. במקביל, על המשטרה מוטלת האחריות להגביר את האכיפה כנגד נהגים שמסיעים נוסעים לא חגורים בחגורת בטיחות כדי ליצור הרתעה והבנה כי נסיעה ללא חגורות בטיחות היא לא רק מסוכנת אלא גם לא משתלמת".

1,575 נוסעי כלי רכב פרטיים נפגעו בתאונות דרכים בתחומי הערים וישובים בשנת 2023 וחמישה נוסעים נהרגו (שלושה יותר מאשר בשנת 2022). בעשור האחרון נפגעו 27,863 נוסעי כלי רכב פרטיים בתאונות דרכים בערים, 78 נהרגו ו-1,524 נפצעו קשה.

מה הנתונים בחולון?


  • 17 נוסעי כלי רכב פרטיים נפגעו בתאונות דרכים בחולון בשנת 2023, שלושה נפצעו קשה. 614 נוסעי כלי רכב פרטיים נפגעו בתאונות דרכים בעיר בעשור האחרון, ארבעה נהרגו ו-34 נוסעים נפצעו קשה.

תחום בטיחות כלי הרכב מאופיין בשנים האחרונות בהתפתחות טכנולוגית מהירה ובפיתוח מערכות חדשניות מגוונות אשר מסייעות למנוע תאונה ו/או למזער את נזקי הפגיעה בנפש וברכוש. חלק ממערכות הבטיחות הללו נכנסות בהדרגה כדרישה מחייבת בתקינה הבינלאומית ובכלל זה בתקינה האירופאית.

במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים פרסמו נוהל מערכות בטיחות לרכב פרטי ומסחרי חדש לשנת 2024, הכולל שתי מערכות בטיחות חדשות לרשימת הציוד הבטיחותי המזכה בהטבת מס. המערכות הן מערכת התרעה במצב של היסח דעת הנהג, ומערכת אזהרה על פתיחת דלת.

הנוהל נכנס לראשונה לתוקפו בסוף שנת 2013, במטרה לעודד נהגים לרכוש כלי רכב המצוידים במערכות בטיחות מתקדמות, ולעודד את יבואני הרכב לייבא כלי רכב בטיחותיים יותר. על פי הנוהל, המדינה מעניקה הטבת מס בעת רכישת כלי רכב חדש המאובזר במערכות בטיחות מתקדמות, במטרה לעורר את מודעות הציבור לנושא ולהפחית את מספר תאונות הדרכים. הנוהל מתעדכן מעת לעת, בהתאם לסוגי מערכות החדשות הנכנסים לשוק, ועל פי שיעור החדירה שלהן לשוק והפיכתן לסטנדרט המוטמע בכל כלי רכב. הטבות המס ניתנות עבור שורה ארוכה של מערכות בטיחות מצילות חיים, בהן התקנה של מערכת אקטיבית למניעת סטיה מנתיב, מערכת זיהוי כלי רכב ב"שטח מת", מערכת אקטיבית למניעת התנגשות צד ב"שטח מת", בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת בלימה אוטומטית בשעת חירום, מערכת בלימה אוטומטית בנסיעה לאחור ומערכת התרעה להשארת ילדים ברכב. מערכת חדשה שנכנסה לנוהל היא מערכת אזהרת פתיחת דלת אשר מתריעה בפני הנהג לאחר שהרכב הגיע לעצירה מלאה וטרם פתיחת הדלת, על פגיעה אפשרית של רכב או רכב דו גלגלי המתקרבים מאחור.

הצטרפות לקבוצות הווטסאפ של חדשות מחולון , בת ים ,ראשון לציון, אזור, נס ציונה, באר יעקב-לחצו כאן

להצטרפות וקבלת עדכונים בווטסאפ בנושאי: בריאות, בטחון, פלילים, נדל"ן, פנאי וטיולים ועוד..-לחצו כאן

להצטרפות וקבלה של כל קבוצות הווטסאפ של חולון-לחצו כאן

להצטרפות לקבוצות הפייסבוק של חולון, בת ים וראשון לציון-לחצו כאן

להצטרפות לכל החדשות החמות בטלגראם –לחצו כאן

להורדת אפליקציית goitem למכשירי אנדרואיד- לחצו כאן

להורדת אפליקציית goitem למכשירי אפל- לחצו כאן

להצטרפות לכל החדשות החמות בטלגראם –לחצו כאן

להצטרפות לערוץ היוטיוב goitem-tv-לחצו כאן

להצטרפות לערוץ החדשות המקומיות – ערוץ החדשות המקומיות של חולון,בת ים,ראשון לציון וערי הסביבה ב-WhatsApp:‏לחצו כאן וסמנו עוקב

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem

דילוג לתוכן