כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

משרד התחבורה בוחן את אפקטיביות נתיבי התחבורה הציבורית והנתיביםהמהירים ברחבי הארץ

האם לאחר שהושקעו מיליוני שקלים הנתיבים יבוטלו?

בהנחיית שרת התחבורה: משרד התחבורה בוחן את אפקטיביות הנתצ"ים והנר"תים ברחבי הארץ במטרה להפחית את עומסי התנועה הקיימים ולייעל את התחבורה הציבורית
ראש אגף ניהול מידע חקר ואנליטיקה בנתיבי איילון: "לאור ההחלטה להוריד את מספר הנוסעים המינימלי הרשאי לנסוע בנתיב פלוס בכביש מס' 1, משלושה נוסעים לשניים,  נשמרת מהירות הנסיעה בנתיבים הפרטיים ובנר"ת לאורך כל שעות היממה"

במסגרת המאבק בעומסי התנועה והפחתת הגודש בדרכים, שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (במיל') מירי רגב, הנחתה את אנשי המקצוע במשרדה, לערוך מיפוי של כל נתיבי התחבורה הציבורית (נתצי"ם) ונתיב רב תפוסה (נתיב פלוס), הקיימים בארץ, במטרה לבחון את מידת יעילותם בשיפור התחבורה הציבורית ובהפחתת הגודש בדרכים.
במסגרת זאת, יבחנו כל הנתצי"ם והנרתי"ם העירוניים והבינעירוניים בישראל וכן אלה הנמצאים בהליך תכנון וביצוע, במטרה לאתר נתצי"ם ונרתי"ם שאינם ממשים את ייעודם, ולהפכם לאפקטיביים יותר.
בדיקת האפקטיביות של הנרתי"ם והנתצי"ם מבוצעת בעקבות תלונות רבות שהתקבלו במשרד התחבורה מאזרחים וראשי רשויות, אודות נתצי"ם  בהם ישנה תפוסה נמוכה של תחבורה ציבורית, דבר המוביל לעומסי תנועה אדירים בנתיבים המקבילים.
במהלך הדיון ציין פליקס שכמן, ראש אגף ניהול מידע חקר ואנליטיקה בנתיבי איילון את נחיצות הבחינה בייעול אפקטיביות הנתצי"ם וציין את ההחלטה להוריד את מספר הנוסעים המינימלי הרשאי לנסוע בנתיב פלוס בכביש מס' 1, משלושה נוסעים לשניים, שמר על מהירות הנסיעה בנתיבים הפרטיים ובנר"ת בכל שעות היממה, כולל בשעות השיא. מה שהוביל לתכנון מדויק של זמני הנסיעה בתחבורה הציבורית. 
השרה רגב, ביקשה ממנכ"לי חברות התשתית שנטלו חלק בדיון, להגיש לה את תוצאות המיפוי בתוך חודש ימים. בדיון שהתקיים היום בלשכתה של שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, נטלו חלק מנכ"ל המשרד, משה בן זקן, סמנכ"ל תשתיות במשרד, אבנר פלור מנכ"ל נתיבי ישראל, ניסים פרץ, מנכ"לית נתיבי איילון, אורלי שטרן, מנהל הרשות הארצית לתחבורה ציבורית, עידן מועלם וגורמי מקצוע ממשרד התחבורה.
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (במיל') מירי רגב: "אני מברכת את חברות התשתית על העבודה החשובה שלהן בנושא. מטרתנו היא לגרום לכך שכמה שיותר נהגים יותרו על הרכב הפרטי, באמצעות ייעול ושיפור התחבורה הציבורית שאפשר לאנשים להגיע בזמן, במהירות וביעילות ובמחיר סביר לאור רפורמת התעריפים 'צדק תחבורתי'. במדינת ישראל קיים מחסור במשאבי הקרקע מה שמחייב אותנו לערוך בחינה מחדש של הקצאת הנתיבים במטרה להגביר את החיבוריות והקישוריות במדינת ישראל לטובת כלל משתמשי הדרך".

להצטרפות לקבוצות הווטסאפ של חדשות מחולון , בת ים ,ראשון לציון, אזור, נס ציונה, באר יעקב-לחצו כאן

להצטרפות וקבלת עדכונים בווטסאפ בנושאי: בריאות, בטחון, פלילים, נדל"ן, פנאי וטיולים ועוד..-לחצו כאן

להצטרפות וקבלה של כל קבוצות הווטסאפ של חולון-לחצו כאן


להצטרפות לקבוצות הפייסבוק של חולון, בת ים וראשון לציון-לחצו כאן

להצטרפות לכל החדשות החמות בטלגראם –לחצו כאן

להורדת אפליקציית goitem למכשירי אנדרואיד- לחצו כאן

להורדת אפליקציית goitem למכשירי אפל- לחצו כאן

להצטרפות לכל החדשות החמות בטלגראם –לחצו כאן

להצטרפות לערוץ היוטיוב goitem-tv-לחצו כאן

להצטרפות לערוץ החדשות המקומיות – ערוץ החדשות המקומיות של חולון,בת ים,ראשון לציון וערי הסביבה ב-WhatsApp:‏לחצו כאן וסמנו עוקב

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem

דילוג לתוכן