כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

מדור הקולינריה של רואי פרסול

הכירו את פינטה, בר מסעדה הממוקם באשדוד

ולאד , תושב חולון, הוא איש של בירות. עד כדי כך הוא אוהב בירות, שהחליט לפתוח מקדש שלם למשקה האהוב, שאין מתאים ממנו לאקלים שלנו.

כך נולדה לה פינטה. בר מסעדה הממוקם באשדוד, בו הקים ולאד מערכת מקצועית לחביות בירה. כמה חביות? 40! כן, בכל רגע נתון, ישמחו למזוג לכם בפינטה 40 סוגים שונים של בירה מהחבית, טרייה וצוננת כמו שרק בירה מהחבית יכולה להיות.

אבל לפני שאתם הולכים להשתכר, קצת היסטוריה ברשותכם. בדרך למסעדת פינטה חשבתי לעצמי ששם המסעדה בטח קשור למילה פיינט, מידה בינלאומית לבירה. אצלנו בישראל כשמזמינים בירה המידות הן בדרך כלל שליש או חצי ליטר, אבל ברוב העולם מדובר בפיינט (כ-400 מ"ל). כשהגעתי למקום ופגשתי את ולאד הוא אמר לי שאכן חשב על פיינט כשחיפש שם למקום, אבל הודה שהוא גם חובב היסטוריה, וסיפר לי על כריסטופר קולומבוס. כן, זה שגילה את אמריקה. מסתבר שקולומבוס יצא למסע לגילוי אמריקה עם שלוש ספינות, שלאחת מהן קראו פינטה. במסע הארוך, פינטה אבדה וטבעה יחד עם כל המלחים שהיו עליה (קולומבוס היה על ספינה אחרת). אז ולאד החליט לעשות לה כבוד בעיר הנמל אשדוד. בהתאם, מקומות הישיבה, ציורי הקיר, גלגלי הספינה וחביות הבירה, סוגרים פינה בכל הקשור לחוויית שיט על פני האדמה, כשחלק מההנאה טמון בעצם הישיבה במקום.

שיעור ההיסטוריה הזה עשה אותי צמא, וביקשתי בירת חיטה, ז'אנר בירות לא מסוננות האהוב עלי. בירות החיטה הטובות העולם הן בירות גרמניות, כי מה לעשות, הגרמנים יימח שמם עושים אותם הכי טוב. בפינטה מחזיקים מבחר גדול של בירות חיטה, אבל ולאד הוציא אותי מאזור הנוחות שלי והמליץ לי לטעום דווקא בירת חיטה ישראלית של מבשלת גיבור מרמת הגולן. האמת? גם אם הגרמניות יותר טובות, בתקופה שאנחנו נמצאים בה אני מעדיף בירה ישראלית. הזמנתי בירת חיטה של גיבור ונהניתי מאוד, במיוחד מהסיומת החמוצה שלה. ואם כבר חמוץ, אז מה הולך יותר טוב עם בירה מאשר צלחת חמוצים?

בהמלצת המלצרית החביבה הזמנו את חמוצי הבית (34 ₪): עגבניות, מלפפון וכרוב לבן שהתוססו, נכבשו והוחמצו במקום. כמה פשוט ככה טעים, לא הצלחנו להפסיק לכרסם. הזמנו גם לראשונות את מנת הקרפצ'יו עם פרוסות פילה בקר מיושן ברוטב בלסמי ושמן זית, בתוספת גבינת פרמז'ן וקונפי שום (49 ₪), ומנה מפתיעה של רול בלינצ'ס סלמון, עם גבינת פילדלפיה שמיר וקוויאר אדום (49 ₪), מגיעה חתוכה לרולים סטיל סושי. ביס טעים ומקורי מאוד.


לעיקריות המליצה לנו המלצרית על בשרים שנצלים על הגריל. דבר ראשון, לא ויתרנו על מנת נקניקיות ששף המסעדה מכין בעצמו במקום, כולל טחינת הבשר, תיבול ומילוי. אין כמו השילוב של נקניקיות ובירה. בנוסף, הזמנו גם המבורגר וסטייק אנטרקוט, כי אם אנחנו כבר יושבים במקום שקרוי על שם ספינה שטבעה, אז גם אנחנו נצא מפה עם משקל חורג.

הכל היה טעים לאללה ועשוי כמו שצריך, וזה בהחלט מספיק, כי בשר טוב לא צריך יותר מדי התערבות.

אגב, אם אתם מגיעים לבילוי קליל ולא רוצים ארוחה כבדה, בפינטה תוכלו לטעום שלל מנות מהים, כולל דגים ופירות ים, מנות קלילות וטעימות שלא יוציאו אתכם כבדים מהארוחה.

למרות שזללנו מספיק ליום אחד, לא ויתרנו על קינוחים והלכנו על עוגת סופלה שוקולד קלאסית ועוגת שוויצריה הקטנה שהיתה פשוט מעולה.

מסעדת פינטה פתוחה כל יום החל מ-12:00 ומציעה גם תפריט עסקיות עד 17:00, מלבד שבתות וחגים.

כל מי שמשלם בישרכארט באמצע השבוע מקבל כוס שליש בירה בעשרה שקלים.

הבנאים 1, אשדוד

להזמנת מקומות | 073-3744629

לתפריט לחצו כאן  

צילומים- עוז אוחיון

להצטרפות לקבוצות הווטסאפ של חדשות מחולון , בת ים ,ראשון לציון, אזור, נס ציונה, באר יעקב-לחצו כאן

להצטרפות וקבלת עדכונים בווטסאפ בנושאי: בריאות, בטחון, פלילים, נדל"ן, פנאי וטיולים ועוד..-לחצו כאן

להצטרפות וקבלה של כל קבוצות הווטסאפ של חולון-לחצו כאן

להצטרפות לקבוצות הפייסבוק של חולון, בת ים וראשון לציון-לחצו כאן

להצטרפות לכל החדשות החמות בטלגראם –לחצו כאן

להורדת אפליקציית goitem למכשירי אנדרואיד- לחצו כאן

להורדת אפליקציית goitem למכשירי אפל- לחצו כאן

להצטרפות לכל החדשות החמות בטלגראם –לחצו כאן

להצטרפות לערוץ היוטיוב goitem-tv-לחצו כאן

להצטרפות לערוץ החדשות המקומיות – ערוץ החדשות המקומיות של חולון,בת ים,ראשון לציון וערי הסביבה ב-WhatsApp:‏לחצו כאן וסמנו עוקב

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem

דילוג לתוכן