כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

משה בורוכוב, מסכם חמש שנים כמנהל חברת הניהול והבקרה של הרשות הלאומית להתחדשות עירונית במשרד השיכון

״העתיד כבר כאן, בשלו התנאים לחידוש המרקמים הוותיקים בישראל״.

משה בורוכוב, מסכם חמש שנים כמנהל חברת הניהול והבקרה של הרשות הלאומית להתחדשות עירונית במשרד השיכון.

״העתיד כבר כאן, בשלו התנאים לחידוש המרקמים הוותיקים בישראל״.

המדינה משחררת חסמים ומקלה על הרגולציה. הראיה של הרשות כיום הינה אינטרדסטפלינרית ומעודדת תהליכים של שקיפות ושיתוף ציבור. הקמת מנהלות להתחדשות עירונית בשיתוף הרשויות המקומיות מביאות להנגשה של המיזמים בעיקר בקרב אוכלוסייה שאינה בקיאה בתכנון.

בעיניי תפקידן העיקרי של המנהלות המקומיות להתחדשות עירונית הינו לשחרר חסמים, ליצור מעטפת של וודאות תכנונית וכלכלית לפרויקטים ובעיקר להנגיש את השיח, ההבנה והמודעות של התושבים לגבי הזכויות שלהם. בימים אלו ,בורוכוב מנהל תכנית התחדשות עירונית רחבת היקף בת כ 4,000 דונם בעיר באר שבע יחד עם משרד יער אדריכלים עבור מנהל התכנון, האגף לתכנון אסטרטגי במשרד הפנים.

בורוכוב סבור כי התכנית פורצת דרך וזאת בעיקר בשל פינוי והחייאת מתחמים המשמשים כאזורי תעשייה ותעסוקה בטבורה של העיר, אימוץ גישות תכנון מתקדמות כגון כלכלה מעגלית שיאפשרו בניית מרקמי מגורים איכותיים ומודרנים, משולבים בתעסוקה ומבני ציבור.
בעברו, כבר בגיל 28 שימש בורוכוב כמנהל אגף תכנון ורישוי בעיריית רחובות ובגיל 32 נבחר לכהן כמנכ״ל החברה כלכלית ה.ל.ר (החברה לפיתוח רחובות בע״מ) .


לאחר מיכן ״שימש בורוכוב כמנכ״ל והמייסד המיתולוגי של החברה הממשלתית פארק אריאל שרון זוכת פרס הגלובוס הירוק. לאחר קדנציה מוצלחת בפארק, בשנת 2016, הקים בורוכוב משרד ניהול תכנון פרוייקטים ציבורים ובכלל זה, עבור רשות מקרקעי ישראל ומשרד השיכון.

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem

דילוג לתוכן