כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

בלעדי: עיריית חולון מגיבה לטענות עובדי רשת קהילה ופנאי ולהסתדרות-הקייטנות בסכנת סגירה

כל הפרטים על ההתפתחות הדרמטית של השעות האחרונות

ההסתדרות הכריזה על סכסוך עבודה ב"רשת קהילה ופנאי", המפעילה שורת מסגרות חינוכיות בעיר חולון. ההחלטה להכריז על הסכסוך מגיעה בעקבות הודעה של הרשת על הפרטה של צהרוני הגנים ובתי הספר ופיטורי עובדות – וכל זאת באופן מיידי וחד-צדדי. יתרה על כך, המהלך הבלתי צפוי מגיע כשהרשת במו"מ מתקדם עם ההסתדרות על חידוש ההסכם הקיבוצי.

תחילת האירוע בינואר 2023, אז ביקשה הרשת (השייכת לחברה למתנ"סים) לפתוח את ההסכם הקיבוצי ולשנות מספר סעיפים. מאז ועד חודש מאי האחרון נוהל מו"מ שהיה כאמור בשלבים הסופיים שלו, רגע לפני חתימה. עם זאת, בשל מערכת הבחירות בעיר, נעצר המו"מ, ולתפקיד ראש העיר נבחר שי קינן (אשר מכהן גם כיו"ר דירקטוריון רשת קהילה ופנאי).

השבוע, באופן בלתי צפוי וחד-צדדי, הודיע קינן להנהלת הרשת כי החליט להפריט את צהרוני הגנים ובתי הספר. יתרה על כך, הרשת כבר החלה לשלוח זימונים לשימוע לפני פיטורים לעובדות. מאות העובדות של הרשת הביעו תרעומת על העניין שכן הן חוששות מאוד לעתידן התעסוקתי.

ההסתדרות, בהובלת יו"ר הסתדרות המעוף עו"ד גיל בר-טל הפעילה באופן מיידי את התערבותה כדי לעצור את המהלך, וכאמור הוכרז על סכסוך עבודה שיאפשר לעובדות לקיים צעדים ארגוניים באם לא תיסוג הרשת מהחלטתה. 

יו"ר הסתדרות המעוף עו"ד גיל בר-טל: "עיריית חולון מפריטה את עצמה לדעת, פוגעת בזכויות העובדות והעובדים, מפרה הסכמים קיבוציים ומתנהלת כמו אחרון המעסיקים. יש בכוונתנו להגן על העובדות והעובדים ועל זכויותיהם. ההפרטה פוגעת ברמת השירות לתושבים וגם בילדים בצהרונים".


יו"ר מרחב חולון-בת ים בהסתדרות אבי אפיה: "רשת קהילה ופנאי החליטה להפקיר את העובדות והעובדים ואת זכויותיהם תוך הפרת ההסכמים הקיבוצים וחובת ניהול מו"מ עם ההסתדרות. לפיכך, ביקשתי מהעובדות שלא להגיע לשימוע שכן אין בו כדי להשפיע על ההחלטה שכבר התקבלה. נפעל בכול האמצעים כנגד מהלך חד-צדדי זה".

מזכירת איגוד מקצועי במרחב מזל דמתי, שמלווה את עובדות הרשת אמרה: "ברשת ישנן עובדות ותיקות ולויאליות, שאף על פי שמדובר בעבודה מתישה ובשכר לא גבוה, הן עושות זאת מתוך אהבה לילדים. זאת ועוד, הן זכו בהוקרה ובהערכה גם מצד המערכת. לכן, ההחלטה להפריט את צהרוני הגנים ובתי הספר ולזנוח את העובדות המסורות הללו היא שערורייתית. אלה מאות עובדות שנזנחו באופן חד-צדדי, ואנחנו נעשה כל שנוכל כדי להגן עליהן".

אבי עפיה יו"ר המרחב בהסתדרות כתב לעובדים שלא להגיע לשימוע ולא להגיע לעבוד בקייטנות במסגרת השביתה עליה הכריזה ההסתדרות

תגובת עיריית חולון

החלטות העירייה התקבלו ומתקבלות משיקולים ניהוליים, במסגרת הסמכויות העומדות לעירייה, והכל במגמה לשפר את השירות לתושב ולייעל אותו.

באשר להכרזה על סכסוך עבודה יובהר כי העירייה אינה צד למערכת יחסי העבודה ברשת קהילה ופנאי וטענות אלו צריכות להתברר אל מול הרשת. 

להצטרפות לקבוצות הווטסאפ של חדשות מחולון , בת ים ,ראשון לציון, אזור, נס ציונה, באר יעקב-לחצו כאן

להצטרפות וקבלת עדכונים בווטסאפ בנושאי: בריאות, בטחון, פלילים, נדל"ן, פנאי וטיולים ועוד..-לחצו כאן

להצטרפות וקבלה של כל קבוצות הווטסאפ של חולון-לחצו כאן

להצטרפות לקבוצות הפייסבוק של חולון, בת ים וראשון לציון-לחצו כאן

להצטרפות לכל החדשות החמות בטלגראם –לחצו כאן

להורדת אפליקציית goitem למכשירי אנדרואיד- לחצו כאן

להורדת אפליקציית goitem למכשירי אפל- לחצו כאן

להצטרפות לכל החדשות החמות בטלגראם –לחצו כאן

להצטרפות לערוץ היוטיוב goitem-tv-לחצו כאן

להצטרפות לערוץ החדשות המקומיות – ערוץ החדשות המקומיות של חולון,בת ים,ראשון לציון וערי הסביבה ב-WhatsApp:‏לחצו כאן וסמנו עוקב

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem

דילוג לתוכן