כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

במדבר ללא קליטה: חופשה בכפר הנוקדים

חופשה בכפר הנוקדים להפוגה אמיתית מחיי היום יום

"מה נעשה שם"? שאל הבן שלי, כשזוגתי סיפרה לו שאנחנו נוסעים לסופשבוע במדבר, במקום ללא קליטה סלולארית, ובלי טלוויזיה.

לכו תסבירו לקטנטנים שפעם, ממש לא מזמן, חיינו בכלל בלי סלולארי, ואיכשהו הכל היה בסדר. אולי אפילו היה יותר טוב. ועכשיו, כשאנחנו נוסעים ל-24 שעות למקום בלי קליטה, צריכים לעשות הכנה לילדים. איך הידרדרנו.

כפר הנוקדים הוא מה שקוראים נווה מדבר. החזרת חצי־האי סיני לידי מצרים, הותירה אצל מייסד הכפר יהורם רודד געגועים לאווירה המופלאה, לטיולים, למגע עם הטבע הראשוני ולמפגש עם אנשי המדבר- הבדואים. רודד, שהכיר היטב את סיני, האמין שאפשר להחיות את החוויה גם בתחומי הארץ. הוא התיישב עם משפחתו בערד והקים בקרבתה את כפר הנוקדים, על שטח של 50 דונם. הכפר הוקם מתוך אהבה למדבר ומתוך רצון להבין ולהכיר את אורחותיו, את החי והצומח הייחודיים לו, ואת דרך החיים של תושביו הבדואים. עבודה רבה הושקעה בתכנון הכפר וכולו מחווה לבני המקום ולחומרים מקומיים: בכפר בניה באבן טבעית, אולמות האירוח מקושטים בשטיחים ובבדים ארוגים משיער עזים, בחדרי האירוח מנורות העשויות ממלח ששקע בים המלח, הרהיטים מעוצבים בעץ ובברזל, ומגוון כלי אבן ואריגים יוצרים אווירה חמה ונעימה.

אל מול נופי מדבר יהודה מציע כפר הנוקדים למבקריו אירוח דרומי רגוע והזדמנות להפוגה אמיתית מחיי היום־יום. תוכלו להתמסר לשלווה המדברית, לטייל בשפע המסלולים המקיפים את המקום, לצאת לטיול גמלים או טיול אופניים, ליהנות ממגוון סדנאות וגם לנוח על ערסל בזולה, תחת שמיים זרועי כוכבים.

כפר הנוקדים ממוקם בלב מדבר יפהפה שעדיין נשאר בתולי. אחרי שנסעתם את כל הדרך מזרחה על כביש 31 ונכנסתם לערד, פנו לכביש 3199 והתחילו לרדת עם מורדות רכס קידוד אל בקעת קנאים – כביש נוף נהדר שאין בו כמעט תנועת רכבים.


הגענו. מצד אחד, גמלים ובדואים מקבלים את פניכם. מצד שני, ההרגשה היא של קלאב מד במדבר. בכפר הנוקדים הבינו שאם הילדים שלכם נאלצים לוותר על בהייה במסכים, אז חייבים לדאוג להם לאטרקציות, ואלה רבות:

מתחם מים
מתחם "צ'ילינג" מושלם ופתרון מדהים לימי הקיץ החמים של המדבר. בכפר הנוקדים הוקם מתחם מים מיוחד שבו ניתן לשכב בערסלים עם מתזי מים, פלג מים מלאכותי שניתן לרחוץ בו, ספרינקלרים (מתזים) שבשילוב עם הרוח המדברית הנהדרת שוכחים מהצורך במזגן.

פינות האכלה
פעילות מושלמת לילדים שיוכלו ליהנות מהאכלת החיות, בעוד החיות נהנות מהאוכל ומהחברה הנפלאה. בכל בוקר יש שעת האכלת גמלים, והילדים נהנים מכל רגע.

סיורי מדבר מודרכים בהם סיור חיות לילה מדבריות
חוויה המציעה מפגש עם המדבר המתעורר בלילה, גילוי עקרבים בעזרת פנסים אולטרא סוגלים, הכרות עם חיות לילה מדבריות ועוד.

סוגי האירוח בכפר הם רבים. לרשותכם מבחר אפשרויות לינה המעצימות את החוויה במדבר:
לינה בחדרי אירוח – בכפר הנוקדים מעל ל-50 חדרי אירוח מדבריים. הריהוט בחדרים כולו עבודת יד של בני המקום, והוא עשוי מברזל, מעץ, מאבני הסביבה וממלח ששקע בים המלח.
לינה בסוכות – סוכות אירוח מעוצבות עשויות צמר ומרוצפות בדק עץ, עם מרפסת "זולה". מעל הסוכות מרפסות תצפית בהן ניתן לצפות על הנוף וליהנות מאוויר המדבר.
אוהלי קמפינג, מתחם קרוואנים למגיעים עם קרוואנים, ומתחם הקארבוס- אוטובוס שהוא צימר. אוטובוסים שעוצבו והוסבו במיוחד לצימרים מפנקים בסגנון חדרי הכפר עם המון השראה מדברית. האוטובוסים ממוקמים בחלק הדרומי בכפר בנקודה גבוהה מול הנוף המדברי. באוטובוסים יש מיזוג, שירותים ומקלחת צמודים. ניתן להתארח בהרכב של עד שני מבוגרים, שני ילדים ותינוק.

אינספור פעמים ביליתי במדבר בפסטיבלים ומסיבות טבע, נזרקתי באוהל, או שאפילו לא זה – לפעמים פשוט נזרקתי באיזו זולה קבוצתית או מאהל בדואי משותף. אכלתי אבק ולא עניין אותי כלום. אבל זה היה בגלגול הקודם, כשהייתי רווק. הפעם הגעתי בהרכב משפחתי, ועוד עם תינוק יונק, ככה שהיינו צריכים קצת יותר מאוהל. רצינו גם לרכך לקטנטנים את חוויית המדבר, אז החלטנו להתפנק עם חדר ממוזג, שירותם ומקלחת פרטיים, אליו צמודה חצר פרטית ובה מקרר גדול. ממש הרגשה של מלון במדבר.

הגענו בשישי בצהריים, התמקמנו בחדר והחלטנו לעשות סיבוב בכפר, להכיר את המקום. למודאגים בקשר לקליטה נספר שבשיטוט בכפר מגלים כמה פינות עם קליטה, ככה שבמקרים דחופים אתם לא מנותקים לגמרי, אבל נסו להיכנס לראש של מייסד הכפר, שרצה שתתנתקו קצת מהחיים שלכם ותנסו להתרגל ל"זמן מדבר". הכל איטי יותר, לחוץ פחות, רגוע ושליו. יש בכפר כמה פינות תצפית מהממות על המדבר מסביב, ויש גם שעות עם בריזה של רוח יבשה שמזכירה מזגן. בערב אפילו היה קריר. לאחר שלמדנו להכיר את המתחם, עברנו לבגדי ים והלכנו למתחם המים. הקטנטנים נהנו להתרענן במים ולשחק עם ילדים אחרים, שהזמינו אותם להצטרף לסיור מודרך שמקיימת הנהלת הכפר עם תצפית על מצדה לקראת שקיעה. יוצאים לסיור ברכבים הפרטיים שלכם, בשיירה אחרי מדריך, וכשמגיעים לתצפית יוצאים מהרכבים לנוף עוצר נשימה והסבר קצר. מלבד מצדה, נפרש מולכם ים המלח, כשמאחוריו הרי אדום. והבריזה, אח, אם הייתי יכול להביא אותה ללחות של גוש דן זה היה חוסך לי הרבה זיעה בקיץ הקרוב.

חזרנו מהסיור ישר לשעת ארוחת הערב, כשזוגתי מנמיכה ציפיות לילדים: "אל תצפו לארוחה של בית מלון. ואל תבנו על קינוחים כמו עוגות או עגלת גלידה".

ובכן, הלוואי שבכל בית מלון אליו נגיע מהיום ועד בכלל, תהיה ארוחת ערב כזאת מפוארת. עשרות סוגי סלטים קרים וירקות, בופה עשיר של מנות חמות כמו אורז, תפוחי אדמה, קציצות דגים, קוסקוס, בקר בסגנון גולאש, שניצלים, וגולת הכותרת: שני בדואים הוציאו מבור באדמה סיר ברזל ענקי ומלא בעופות שקיבלו טעם וריח שאי אפשר לשחזר בשום דרך אחרת. פשוט סעודת מלכים בלב המדבר. ומה עם הקינוחים? היו מבחר של עוגות והיתה גם היתה עגלת גלידה שחזרנו אליה שוב ושוב. "מעל ומעבר", היו המילים היחידות שהצלחתי לחשוב עליהן, איך במקום השומם והמאובק הזה מצליחים לתת רמה גבוהה כזאת.

התגלגלנו לחדר שמנמנים ומרוצים, וקמנו למחרת לארוחת בוקר טובה לא פחות, עם מלא סוגי קורנפלקס לילדים, חביתות, שקשוקה, לחמים ופיתות, גבינות וסלטים. מארוחת הבוקר המשכנו להאכלת גמלים, שם כל ילד קיבל צלחת עם גזרים אותם הוא נותן לגמלים הרעבים. הילדים עומדים עם הצלחות על גשר, ככה שהגמל רק צריך להתקרב עם הראש והוא כבר בתוך הצלחת. צפו לקריאות התפעלות ושמחה של ילדכם, ותהיו מוכנים עם המצלמות. אחר כך יצאנו לשוטט בכפר ולראות איך כולם מתעוררים במחנות האוהלים. אלה הדליקו מדורה, אחרים מכינים חביתות (לא כולם מעוניינים בארוחות, וניתן להגיע ללינה בלבד ולהביא אוכל אתכם. בכפר מפוזרים מנגלים, מקררים ומטבחים חיצוניים, ותגלו שלא חסר לכם כלום כדי להעמיד ארוחה). התלבטנו עם הילדים אם לחזור שוב למתחם המים או ללכת על פעילות בינגו נושאת פרסים, ולבסוף החלטנו לצאת עם הרכב למסלול מרהיב לבריכת צפירה וכמובן לבקר במקום הנמוך בעולם- ים המלח.

הכפר פתוח בכל ימות השבוע
צ'ק אין החל מהשעה 15:00 (בימי שבת החל מהשעה 17:00)
עזיבה (צ'ק אאוט) עד השעה 11:00 (בשבת עד 13:00)

ניתן למצוא הנחות והטבות באתר האינטרנט של כפר הנוקדים.

במידה ואתם מתכננים ביקור, נספר לכם על שבועות בכפר הנוקדים –

DUNE – פסטיבל יין ומוזיקה במדבר חוזר בחג שבועות ה- 11-12 ביוני, ימים שלישי ורביעי

המבקרים ייהנו לא רק מחוויה מדברית יוצאת דופן בניחוח חג השבועות אלא גם מחוויית שתייה של יין ממגוון יקבי בוטיק, מוזיקה ואווירה טובה, מתחם מים ומזון, מתחם ישיבה ופינות רביצה, הופעות חיות אלטרנטיביות לאורך כל האירוע, טיולי גמלים, סיורי עקרבים ועוד. כל הפעילויות מתאימות לכל המשפחה. בפסטיבל DUNE לוקחים חלק יקבי בוטיק מהארץ ומהעולם בהם: היקבים סאן מארזנו – איטליה, פול מאס – צרפת, דלתון – ישראל, וילה מריה- ניו זילנד, יקב דומיין דה קאנטארל – צרפת, יקב סמלי אסטייט- יוון, יקב טורס- ספרד, תל שיפון- ישראל ועוד.

לצד מתחמי היין יתקיימו מגוון מופעי מוזיקה בסגנונות שונים, הרכבים ותקליטנים אלטרנטיביים המותאמים לאווירת הפסטיבל בהם: ההרכב הלטיני בלקני: MALABI TROPICAL, הזמרת והיוצרת שקד מילר, די-ג'י DOOBO, ההרכב האלקטרוני ANGATA, הרכב הניאו- סול MASOK ועוד. כמו כן תתקיימנה שתי הצגות לילדים ולכל המשפחה של תיאטרון הכפכפף: האריה והעכבר וההצגה התרנגול והשועל.

בנוסף למופעי המוזיקה וההצגות יתקיימו פעילויות לכל המשפחה הכוללות סיורי לילה הכוללים יציאה לסיור בסביבת הכפר והכרות עם חיות הלילה המדבריות (אולי גם לזכות במפגש עם עקרבים הזוהרים באור אולטרה סגול), פינת החי של הכפר, עזים, ארנבים, גמלים, חמורים ועוד (הטווסים, הציפורים והברווזים מסתובבים חופשיים), פעילות גמלים (Camel care) הכוללת למידה על הגמלים, היכרות עם ההיסטוריה שלהם וכמובן ההזדמנות להאכיל את הענקים העדינים האלו עם חטיפים שהם אוהבים מאוד וסדנאות יצירה לילדים (כחלק מהפעילות בכפר או בתשלום נוסף בדוכני האומנים המצטרפים לאירוע), טורניר פינג פונג לכל המשפחה, מגרש משחקים ומעגל מתופפים.

הכרטיס כולל יין ושתייה קלה ללא הגבלה במהלך שעות פעילות הפסטיבל. ילדים עד גיל 18 ייהנו מבר שתייה וארטיקים במקום אלכוהול.

שעות מזיגה:

יום שלישי 11.6 – 15:00 – 00:00

יום רביעי 12.6 – 09:00 – 12:30

ולסיום, חוויה שאתם חייבים לעצמכם, לפחות פעם אחת: פסטיבל המטאורים "נוקדים עם כוכבים":

לקראת עונת המטאורים ששיאה מידי שנה במהלך חודש אוגוסט, מקיים כפר הנוקדים זו הפעם השמינית את "פסטיבל נוקדים עם כוכבים". מדובר בפסטיבל חווייתי לכל המשפחה המתקיים במדבר הפתוח, בו השמיים נקיים ורחבים ובזכות כך ניתן לראות גשם של מטאורים עם זיהום אור מינימלי. פסטיבל "נוקדים עם כוכבים" יתקיים במשך ארבעת סופי השבוע הראשונים של חודש אוגוסט והוא מתחיל מידי סופ"ש בשעות אחר הצהריים מלווה במוזיקה בכיכר הכפר. עוד בפסטיבל: הדרכות "מסע בין כוכבים" של חברת מטאור, סיורים בעקבות חיות הלילה, דוכני יצירה ושוק יוצרים מקומיים, שוק שקיעה ססגוני ודוכני אוכל, מתחם המים "נוקדים ומתרעננים", מופעי מוזיקה איכותיים ומסיבות עם די ג'יי שיקפיץ את האווירה עם מוזיקה טובה להשלמת אווירת הפסטיבל המדברי.

עם חשיכה יוצאים המבקרים ל"מסע בין כוכבים"-  סדנת הכרות עם שמי הלילה בהובלת חברת מטאור, בה למדים המטיילים על הכוכבים, הירח, מטר המטאורים של חודש אוגוסט וגרמי שמיים נוספים. בהמשך יתקיים סיור לילי מודרך קצר לגילוי קסם המדבר ובו מתחקים המשתתפים אחר חיות לילה מקומיות והסודות הכמוסים במדבר. במקביל במתחם הצפייה יפתח מתחם טלסקופים קטן לסקירת גרמי השמיים המיוחדים שנלמדו בסדנה. בשיא הלילה, במקום הסמוך לכפר, מחכה למבקרים מתחם חשוך ומפנק לצפייה במטר הפרסאידים (שמו של מטר המטאורים) שישטוף את שמי המדבר. זה המקום לבקש אין ספור משאלות ולהתכסות בשמי הקטיפה המדבריים. מחיר כרטיס לפעילות בלבד, לא כולל לינה: 50 שקלים.

אתר כפר הנוקדים

צילומים- יוני גריצנר, כפר הנוקדים

להצטרפות לקבוצות הווטסאפ של חדשות מחולון , בת ים ,ראשון לציון, אזור, נס ציונה, באר יעקב-לחצו כאן

להצטרפות וקבלת עדכונים בווטסאפ בנושאי: בריאות, בטחון, פלילים, נדל"ן, פנאי וטיולים ועוד..-לחצו כאן

להצטרפות וקבלה של כל קבוצות הווטסאפ של חולון-לחצו כאן

להצטרפות לקבוצות הפייסבוק של חולון, בת ים וראשון לציון-לחצו כאן

להצטרפות לכל החדשות החמות בטלגראם –לחצו כאן

להורדת אפליקציית goitem למכשירי אנדרואיד- לחצו כאן

להורדת אפליקציית goitem למכשירי אפל- לחצו כאן

להצטרפות לכל החדשות החמות בטלגראם –לחצו כאן

להצטרפות לערוץ היוטיוב goitem-tv-לחצו כאן

להצטרפות לערוץ החדשות המקומיות – ערוץ החדשות המקומיות של חולון,בת ים,ראשון לציון וערי הסביבה ב-WhatsApp:‏לחצו כאן וסמנו עוקב

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem

דילוג לתוכן