כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

ועדת הפנים דנה במענקי הסתגלות לראשי רשויות שפרשו

​יו"ר ועדת הפנים ח"כ יעקב אשר: "הדבר האחרון שמדינת ישראל צריכה זה שראשי ערים יצטרכו לתכנן מה יקרה איתם ביום אחרי שיפסידו בבחירות"

ועדת הפנים דנה במענקי הסתגלות לראשי רשויות שפרשו:

​יו"ר ועדת הפנים ח"כ יעקב אשר: "הדבר האחרון שמדינת ישראל צריכה זה שראשי ערים יצטרכו לתכנן מה יקרה איתם ביום אחרי שיפסידו בבחירות"

יו"ר השלטון המקומו חיים ביבס: "יש ראשי ערים מעל גיל 70 שתרמו רבות בעשייה הציבורית – וכעת נענשים" 

בעקבות בקשת שר הפנים משה ארבל, ויו"ר השלטון המקומי בישראל חיים ביבס, ​דנה ועדת הפנים בתנאי פרישתם של ראשי רשויות ובצורך בביטול מגבלת גיל 70 לצורך תשלום מענק הסתגלות לראש רשות שפרש מתפקידו ולא נבחר לכהונה נוספת. עוד דנה הוועדה בהגדלת מכסת חודשי ההסתגלות המקסימלית מ-3 ל-6 חודשי הסתגלות בהתאם לאורך הכהונה; לדברי שר הפנים ח"כ ארבל קבלת דרישות אלה תביא להשוואת תנאיהם של נבחרי הציבור בשלטון המקומי ברשויות, לתנאיהם של נבחרי הציבור בשלטון המרכזי.

משה ארבל, שר הפנים, נימק את הבקשה להשוואת תנאי הפרישה של ראשי הרשויות לתנאי הפרישה של חברי הכנסת ואמר: "אנחנו רואים את ראשי הרשויות כנבחרי ציבור שתפקידם לשרת את הציבור. ראינו אותם בקורונה, בשומר החומות ובמהלך מלחמת חרבות ברזל, כיצד הם עושים את עבודתם בצורה רצינית, ומעל ומעבר. אם אנחנו רוצים שאנשים רציניים יכנסו לזירה המקומית אנחנו צריכים לדאוג לתנאים שלהם, וגם אחרי שנתקן, השכר שלהם יישאר זעום. אנחנו צריכים  באומץ להסתכל לפופוליזם בעיניים ולהגיד 'אנחנו לא סופרים אותך'.  אני מציע שכשוועדת הכנסת מתכנסת לדון בשכר חברי כנסת שיכנסו גם את ועדת הפנים כדי לדון בשכר ראשי הערים. אנחנו לא צריכים להתנצל על זה, אנחנו צריכים שלטון מקומי חזק וגאה בעצמו". 

חיים ביבס, יו"ר השלטון המקומי בישראל, הסביר כי הנושא הזה עומד על סדר היום כבר למעלה מ-5 שנים. "ישבנו עם מנכ"ל משרד הפנים הקודם והתחלנו לקדם את השוואת התנאים עם הכנסת וגם את מתן חודשי ההסתגלות. יש ראשי ערים שהם מעל גיל 70, הם תרמו שנים רבות בעשייה הציבורית – ועכשיו הם נענשים".  


יו"ר ועדת הפנים ח"כ יעקב אשר אמר כי הוא תומך עקרונית בהצעה והוסיף כי אינו רוצה שנבחר ציבור יתכנן את עתידו בזמן שהוא מתפקד כראש רשות: "חיזוק טוהר המידות הוא המהות של הנושא. אני חושב שהדבר האחרון שאנחנו צריכים שיקרה במדינת ישראל הוא שנבחר ציבור במהלך השירות שלו יחשוב על מה יקרה אתו ביום אחרי שיפסיד בבחירות. לא מדובר בתגמול או פרס, זה מהלך שיטייב את ההון האנושי של נבחרי הציבור וישמור על טוהר המידות. נבחר ציבור הוא נבחר ציבור, בין אם הוא עובד בכנסת או עובד למען הציבור ברשות המקומית".

עו"ד גלעד קרן, יועץ משפטי לוועדת הפנים, הצביע על האפשרות שההחלה הרטרואקטיבית של השוואת התנאים תחשב כשינוי פרסונלי. "יש קושי משפטי על ההחלה הרטרואקטיבית של מענק ההסתגלות, לגבי ההחלה קדימה – אנחנו חושבים שההחלטה היא עניין של מדיניות שנתונה לפתחה של ועדת הפנים".  השר ארבל השיב ואמר כי בית המשפט הגדיר פרסונליזציה אם ידוע מי יקבל את ההטבה בעקבות ההחלטה. במצב הנוכחי, אמר השר ארבל, אנחנו יודעים רק על חלק מראשי הערים וזה מחליש את סוגיית הפרסונליות.  עוד אמר כי מדובר במחדל שמשרד הפנים לא פנה בזמן לוועדת הפנים, אך לדעתו ראשי הערים שפרשו לא צריכים להיענש בשל כך. 

בני כשריאל שכיהן כראש עיריית מעלה אדומים אמר: "העבודה שואבת אותך בצורה שאין אפשרות לחשוב על העתיד ועל מה יהיה לאחר השירות שלך. אני ידעתי שאני הולך לפרוש ואם הייתי עוזב את כל העבודה של העיר ומתחיל לחפש עבודה אחרת כי אין לי הסתגלות, העיר היתה יכולה להתדרדר".  הוא הוסיף ואמר כי אין הרבה ראשי רשויות שעברו את גיל 70 וכי הרשות המקומית היא שמממנת את חודשי ההסתגלות.  

יו"ר הוועדה ח"כ אשר הודיע כי הוועדה תשקוד על נוסח מתוקן להצבעה שיגיע לוועדה בקרוב. 

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem

דילוג לתוכן