כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

עלייה בניקיון החופים: ממדד חוף נקי של המשרד להגנת הסביבה לחודש מאי עולה כי 80% מהחופים הפתוחים נקיים לעומת 71% במדד של חודש אפריל

השרה להגנת הסביבה: "הים הוא אוצר טבע יקר שעלינו לשמור עליו, לטובת הסביבה והציבור. כולם מוזמנים להגיע וליהנות מהחופים והים שלנו, לשמור על החופים הנקיים ולהימנע משימוש בכלים חד-פעמיים"

השרה להגנת הסביבה, עידית סילמן: "הים הוא אוצר טבע יקר שעלינו לשמור עליו, לטובת הסביבה והציבור. כולם מוזמנים להגיע וליהנות מהחופים והים שלנו, לשמור על החופים הנקיים ולהימנע משימוש בכלים חד-פעמיים. כל אחת ואחד מאיתנו יכולים לתרום למען ההגנה על הים והחופים של כולנו".

 לתמונות, סרטונים ופירוט על הפסולת שהוצאה מהים במסגרת הצלילות לחצו כאן 

פירוט – חוף נקי מאי 2024:

המשרד להגנת הסביבה מפרסם את נתוני מדד "חוף נקי" של חודש מאי 2024, מהם עולה כי 80% מהחופים שנמדדו דורגו "נקיים" עד "נקיים מאוד", עלייה של 9% לעומת החודש הקודם. המדד בתקופה המקבילה בשנה שעברה עמד על  91.6%.

הרשויות החופיות הנקיות ביותר (בעלות ציון נקי מאוד) הן: נהריה, חוף הכרמל, חדרה, עמק חפר, נתניה, חוף השרון, הרצליה, תל אביב- יפו, בת ים, אשדוד, אשקלון.


הרשויות החופיות בעלות ציון "נקי": רשות הטבע והגנים, עכו, טירת הכרמל, מטה אשר, ג'יסר א-זרקא, חוף אשקלון.

הרשויות החופיות עם ציון "בינוני": קריית ים, חיפה, חברת חנ"י.

הרשות החופית עם ציון "מלוכלך" היא אילת.

פירוט – צלילות ניקיון יום האוקיינוסים:

לכבוד יום האוקיינוסים שחל בסוף השבוע, מימן המשרד להגנת הסביבה במסגרת תוכנית "חוף נקי", צלילות ניקיון תת-ימי בים התיכון ובים סוף. הצלילות נערכות על ידי המשרד להגנת הסביבה, בהובלת "משמר הים" של התאחדות הישראלית לצלילה, בשיתוף עם רשות הטבע והגנים.

בצלילות הניקוי שנערכו בסוף השבוע האחרון, השתתפו 19 צוללים בגן הלאומי תל דור ובמפרץ נחשולים שאספו כ-58 ק"ג פסולת, שרובה עשויה פלסטיק (84%). בחוף תל דור, למשל, 40% מהפסולת שנאספה בסוף השבוע הייתה בקבוקי שתייה ופחיות; 29% ציוד דיג ושיט; 11% שקיות פלסטיק; 8% אריזות מזון וחד פעמי; 7% דברי בנייה, תעשייה חקלאות; והיתר ציוד אישי ואחר.

המידע שנאסף במהלך הצלילות משמש להבנת מקורות הפסולת ומציאת פתרונות לבעיה הסביבתית שהיא גורמת, וכן להגברת המודעות. להרשמה לצלילות נוספות לחצו כאן

השתתפות הציבור בצלילות הניקיון התת-ימיות מותנית בהרשמה מראש ובהחזקת רישיון צלילה בתוקף. 

הרחבה:

מדידת הניקיון בחופים הפתוחים הופסקה בתחילת המלחמה והתחדשה חלקית מאז חודש פברואר 2024. הנהלת קרן הניקיון אישרה תקציב רב שנתי (2024-27) לתוכנית חוף נקי בעלות של למעלה מ-55 מיליון שקל לטובת המשך תקצוב ניקיון החופים הפתוחים על ידי הרשויות החופיות בים תיכון וים סוף, כמו גם המשך תגבור אכיפת הניקיון בחופים, פעולות להוצאת פסולת מהים, ניטור ופרסום.

שנת 2024 מציינת את השנה ה-19 של תוכנית "חוף נקי" של המשרד להגנת הסביבה, הפועלת משנת 2005 במטרה למזער את מפגע הפסולת החופית והימית בישראל ולפעול לניקיונם של החופים והים בהתאם למחויבות הבין לאומית, לטובת הסביבה והציבור בישראל.

מרכיב מרכזי בתוכנית חוף נקי וכן עיקר תקציבה, מופנה לתמיכה ברשויות החוף בניקיון החופים הפתוחים שבשטחיהן. תוכנית חוף נקי מגדירה יעדי תוצאה לניקיון החופים הפתוחים, שלפיהם 85% מהחופים יהיו נקיים 70% מהשנה, במטרה לטפל בבעיה הסביבתית של הפסולת הימית בישראל.

מפקחי היחידה הארצית להגנת הסביבה הימית של המשרד להגנת הסביבה מבצעים מדידה של רמת הניקיון בחופים הפתוחים תוך יידוע שוטף של רשויות החוף לטובת מעקב ופעולות מתקנות לשיפור מתמיד של ניקיון החופים. שיתוף תוצאות מדד חוף נקי לציבור הרחב מתבצע לאורך כל השנה במקטעים מייצגים בחופי הים הפתוחים בים תיכון וים סוף, כצעד משלים להעלאת המודעות של הציבור הרחב לתופעת הפסולת הימית ושקיפות ציבורית.

התמיכה ברשויות החוף בהפחתה במקור מקדמת התחייבות לקידום חוק עזר עירוני, שיאסור שימוש בכלים חד-פעמיים מפלסטיק בכלל חופי הרשות (הן המוכרזים והן הלא מוכרזים), כפי שכבר קיים באילת, חוף אשקלון, אשדוד, תל אביב, הרצליה, עמק חפר, חדרה וחוף הכרמל.

המשרד להגנת הסביבה קורא לציבור להימנע מלהביא פסולת פלסטיק לחופי הים, במטרה לשמור על החופים של כולנו נקיים. חד פעמי – לא בים שלי!

קרדיט תמונות: המשרד להגנת הסביבה

להצטרפות לקבוצות הווטסאפ של חדשות מחולון , בת ים ,ראשון לציון, אזור, נס ציונה, באר יעקב-לחצו כאן

להצטרפות וקבלת עדכונים בווטסאפ בנושאי: בריאות, בטחון, פלילים, נדל"ן, פנאי וטיולים ועוד..-לחצו כאן

להצטרפות וקבלה של כל קבוצות הווטסאפ של חולון-לחצו כאן

להצטרפות לקבוצות הפייסבוק של חולון, בת ים וראשון לציון-לחצו כאן

להצטרפות לכל החדשות החמות בטלגראם –לחצו כאן

להורדת אפליקציית goitem למכשירי אנדרואיד- לחצו כאן

להורדת אפליקציית goitem למכשירי אפל- לחצו כאן

להצטרפות לכל החדשות החמות בטלגראם –לחצו כאן

להצטרפות לערוץ היוטיוב goitem-tv-לחצו כאן

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem

דילוג לתוכן