כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

שומרים על המצוק החופי: הממשלה אישרה את הצעת המחליטים של המשרד להגנת הסביבה להארכת פעילותה של החברה הממשלתית להגנות מצוקי חוף הים התיכון

השרה להגנת הסביבה: "ההגנה על המצוק החופי לאורך חופי ישראל, חשובה לשמירה על חיי אדם ועל הסביבה החופית והימית"

השרה להגנת הסביבה, עידית סילמן: "ההגנה על המצוק החופי לאורך חופי ישראל, חשובה לשמירה על חיי אדם ועל הסביבה החופית והימית. החלטת הממשלה שמוביל המשרד תאפשר את סיום והשלמת שלב א' בפרויקט ההגנות הימיות על המצוק, במטרה למנוע קריסה והתדרדרות של המצוק. אנו ממשיכים לפעול מול כל משרדי הממשלה הרלוונטיים במטרה לספק הגנה ושמירה מיטבית על המצוקים בישראל"

אילן לביא, מנכ"ל החברה הממשלתית להגנות מצוקי חוף הים התיכון אמר כי מדובר בהחלטה חשובה שתאפשר לייצב את המצוק החופי ולשפר את בטיחות החופים הסמוכים אליו ולאפשר פיתוחם. עוד ציין לביא כי נדרש להשלים בדחיפות את ההערכות לקידום שלב ב' וההגנות היבשתיות שיתנו יחד מענה שלם ורציף למצוקי החוף בישראל. לביא הודה לשרה ולמשרד להגנת הסביבה על פעילותם בימים מורכבים אלה על מנת להבטיח את המשך ההגנה על המצוקים על ידי המשך פעילות החברה וכן לפעול על מנת למצוא פתרון בר קיימה להגנות היבשתיות הנדרשות.

ממשלת ישראל אישרה פה אחד השבוע את הצעת השרה להגנת הסביבה, עידית סילמן, להאריך את פעילותה של החברה הממשלתית להגנות מצוקי חוף הים התיכון בשנתיים נוספות. במסגרת החלטת הממשלה, אושר תקציב של כ-90 מיליון שקל, לצורך השלמת ביצוע שלב א' של פרויקט ההגנות הימיות על המצוק החופי. בכך, יושלם תקצוב שלב א' בפרויקט ההגנות הימיות על המצוק החופי, בסכום כולל של 360 מיליון שקל.

בנוסף, במסגרת ההחלטה יוקם צוות בהשתתפות המשרד להגנת הסביבה, אגף התקציבים, החשב הכללי, רשות מקרקעי ישראל ורשות החברות, אשר ימליץ על אופן מימוש שלב ב' של ההגנות הימיות. עוד יוקם צוות בהשתתפות משרד הפנים, אגף התקציבים, רשות החברות, רשות מקרקעי ישראל, המשרד להגנת הסביבה וראש רשות מקומית, אשר יבחן את המתווה המיטבי לקידום ביצוע ההגנות היבשתיות.

מאז הקמתה, ביצעה החברה פרויקטים להגנת המצוק החל מהקמת גאוטיובים לאורך חופי אשקלון, שוברי גלים בנתניה, הזנות חול וכן פעולות לאורך חופים נוספים בשיתוף רשויות מקומיות, על מנת להבטיח את בטיחות הציבור.


רצועת החוף של ישראל, לאורכם של כ-190 ק"מ, כוללת כ-45 ק"מ של מצוקים המצויים מעל רצועת החוף בקטע שבין חדרה לאשקלון. במקטעים מסוימים לאורך קו חוף רכס מצוקי כורכר, קיימת סכנת התמוטטות.

בהתאם להחלטת ממשלה 5053 – בעניין הקמת חברה ממשלתית ייעודית להתמודדות עם התמוטטות המצוק החופי, החלה לפעול בשנת 2015 החברה הממשלתית להגנות מצוקי חוף הים התיכון אשר מהווה זרוע ביצוע של המשרד להגנת הסביבה לטיפול בהתמוטטות מצוק חוף הים התיכון בנושא הימי. מטרתה העיקרית של החברה היא לתכנן, לבצע ולתחזק את הקמת ההגנות הימיות, כגון שוברי גלים וגיאוטיובים ימיים לצד הזנות חול לצורך הרחבת רצועות החוף.

 בתמונות:

  1.  משמאל לימין – יוסי שלי, מנכ"ל משרד ראש הממשלה; אילן לביא, מנכ"ל החברה הממשלתית להגנות מצוקי חוף הים התיכון; עידית סילמן, השרה להגנת הסביבה; גיא סמט, מנכ"ל המשרד להגנת הסביבה; יורם הורביץ, מנהל מחוז תל אביב במשרד להגנת הסביבה.
  2. שוברי הגלים בנתניה. צילום: החברה הממשלתית להגנות מצוקי חוף הים התיכון.

להצטרפות לקבוצות הווטסאפ של חדשות מחולון , בת ים ,ראשון לציון, אזור, נס ציונה, באר יעקב-לחצו כאן

להצטרפות וקבלת עדכונים בווטסאפ בנושאי: בריאות, בטחון, פלילים, נדל"ן, פנאי וטיולים ועוד..-לחצו כאן

להצטרפות וקבלה של כל קבוצות הווטסאפ של חולון-לחצו כאן

להצטרפות לקבוצות הפייסבוק של חולון, בת ים וראשון לציון-לחצו כאן

להצטרפות לכל החדשות החמות בטלגראם –לחצו כאן

להורדת אפליקציית goitem למכשירי אנדרואיד- לחצו כאן

להורדת אפליקציית goitem למכשירי אפל- לחצו כאן

להצטרפות לכל החדשות החמות בטלגראם –לחצו כאן

להצטרפות לערוץ היוטיוב goitem-tv-לחצו כאן

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem

דילוג לתוכן