כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

מה קורה עם הארנונה בחולון?

מדוע הארנונה עלתה בחולון?

בתקופה האחרונה הגיעו לידי המערכת מספר תלונות על כך שהארנונה הוכפלה להם כמעט פי 2.

בעלת חנות באזור התעשייה שלחה לנו חשבון ארנונה (בתמונה המצורפת מעלה) בה ניתן להבחין כי הארנונה זינקה תוך חודש וכמעט הכפילה את עצמה.

בעלת החנות אומרת למערכת כל חיי שילמנו את אותו סכום איני מבינה מדוע הסכום עלה פתאום ניסיתי לפנות לגורמים שונים בעיריית חולון אך מאף אחד אני לא מקבלת תשובה.

כזכור בתחילת השבוע פרסמנו כאן האם עיריית חולון באמת דואגת לעסקים הקטנים? בכתבה עצמה הבאנו את סיפורו של אביב יחיאל בה הוא טען כי עיריית חולון לא רוצה לוותר לו על תשלום ארנונה בתקופת הקורונה ושלא נדבר בכלל על תקופת השיפוץ של המקום ובמקום זה העלתה לו את התעריף.

בנוסף למקרים שציינו בתחילת השבוע הועלתה הארנונה ב 1.1% העלאה שאושרה על ידי משרד הפנים.


1.סיעת הצעירים מסרה לנו: העלנו את הבקשה בישיבת המועצה, הפצרנו בראש העיר להגיש בקשה למשרד הפנים שלא להעלות את הארנונה ב- 1.1% על-בסיס הטייס האוטומטי כמו רשויות גדולות נוספות – אך הוא הוריד את הנושא מסדר היום. אנחנו לא ננוח ונמשיך להיאבק בכדי לא להעלות את הארנונה לתושבי העיר.

תושבים יקרים, הוחלט על ידי רוב חברי מועצת העיר והפקידות הבכירה שהארנונה גם השנה תעלה באופן אוטומטי ב 1.10%.

(13 ערים פנו למשרד הפנים שלא יבוצע העלאה אוטומטית).

2.מיקאל בוזגלו חבר מועצת העיר כתב ברשתות החברתיות: הייתי בישיבת המועצה, בשוק ובהתנהלות החובבנית, איך שנכנסתי למקום מכירים את זה אנרגיות בריצפה. מכירים שאתם מגיעים לבית ואומרים ואוו יש כאן אנרגיה טובה, אז מה שהרגשתי שהגעתי היום לישיבת המועצה רק שהאנרגיה הייתה מתחת לבלטות. הם משחקים אותה ואומרים שהם הכי טובים, שהם הכי מיקצועיים, שהם זוכים באינסוף פרסים וכל מיני בלבולי מוח. את תקווה או ריקי מחולון לא מעניין כל בילבולי המוח האלו אותם מעניין איך הם מסיימים את החודש, אותם מעניין מה קרוה עם הכספים שהם שילמו לבתי הספר על טיולים , קרן קרב ועוד הוצאות שבוטלו בגלל הקורונה , הם מצפים שדוברות העירייה תצא בקול קורא ותעדכן את ההורים מה קורה לגבי אותם החזרים, בדיוק כמו שבעלי העסקים מצפים שסמנכ"ל כזה או אחר שקיבל תפקיד וממונה על העסקים ישב עם בעלי העסקים ויחד יתמכו האחד בשני סיעורי מוחות, להיות קשוב על אמת על מצוקותהם של בעלי העסקים, משילוט ועד לאגרה כזו או אחרת. לבנות מרקם אנושי ואמיתי של ואהבת לרעך כמוך תוך התחשבות אמיתית בתושב ולהבין שהם משרתים אותנו ואמורים לדאוג לרווחתנו, היום זה היה כבר השיא חצי שנה ללא מנכ"ל תשובות בגדר ההזייה, חוסר מיקצועיות חברי קואליציה ששותקים. אוי חולון אוי חולון הרסו אותך. שלא ימכרו לכם סיפורים מצב העיר רע מאוד.

עיריית חולון מסרה בתגובה:

1.להלן התגובה בעניין הארנונה:
בית העסק המוזכר נמדד במסגרת סקר נכסים שעורכת העירייה אחת לכמה שנים בהתאם להוראות החוק. 
בעקבות הביקורת שנערכה במקום עודכן סיווגו מתעשייה לעסקים מאחר שאין במקום פעילות ייצור.  
בנוסף, במסגרת הסקר חוייב בעל העסק גם בשטחים משותפים שלא חויבו עד כה.
יצוין, כי העירייה  לא מחייבת רטרואקטיבית אלא רק מתאריך ביצוע העדכון במערכת. עומדת לו הזכות להגיש השגה וכך אכן עשה ב-6.8. טענותיו ייבחנו בתוך 60 יום מרגע הגשת ההשגה.

2.לגבי המקרה של אביב יחיאל נמסר כי עם כל ההבנה למצוקתו של בעל העסק, הרי שהוא אינו מדייק בטענותיו, בלשון המעטה. בהתאם להחלטת הממשלה, ניתן פטור מלא מארנונה ל-3 חודשים (מרץ – מאי) לסוגי העסקים שעמדו בקריטריונים שנקבעו בתקנות כגון משרדים, תעשייה, שירותים, מסחר, בתי מלאכה ועוד. העסקים שלא היו זכאים לפטור (שפורטו בתקנות) כללו, בין היתר, בנקים וחברות ביטוח, מקומות למכירת מזון, בתי מרקחת, חנויות אופטיקה, נכסי מדינה, קופות חולים, חברות ממשלתיות ועוד. העירייה אינה יכולה להעניק פטור מארנונה בניגוד לחוק או לתקנות וכל מי שהיה זכאי לפטור, קיבל אותו. העירייה גם אינה רשאית לפטור מארנונה עסקים (או דירות פרטיות) שנמצאות בשיפוץ.

3.לגבי תקופת הקורונה נמסר שבעיריית חולון מודעים למצבם של בעלי עסקים רבים בעיר (ובמדינה), שנקלעו למצוקות כלכליות בעקבות מגבלות הקורונה ולכן היא פעלה במגוון דרכים לסייע להם כבר מתחילת המשבר בחודש מרץ ככל שהתאפשר לה במסגרת החוק. בין היתר, דחתה העירייה במספר חודשים תשלומי ארנונה, אגרות ודמי זיכיון, העלתה קמפיין נרחב לעידוד תושבי העיר לרכוש את מוצריהם רק בחולון, סבסדה את הפטור מארנונה לשלושה חודשים בעשרות מיליוני ₪ והחליטה להעניק אותו באופן מיידי ולא כהנחה שתתפרס על פני שנה שלמה,  ועוד. בנוסף, אישרה מועצת העיר שני תיקונים לחוק העזר, שיאפשרו לפטור את בעלי העסקים מתשלום אגרת הוצאת שולחנות וכיסאות למרחב הציבורי למשך 3 חודשים וכן למתן הרחבה של השטח הציבורי להעמדת כיסאות ושולחנות ללא תוספת תשלום. בנוסף, אפשרה לחנויות שמוכרות גם ירקות ופירות להציגם בשטח הציבורי ללא תשלום.

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem