כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

248 מטפלים לא יגיעו היום למשען חולון בגלל מקרה שני של קורונה

מהיום לא יגיעו 248 מטפלים למשען חולון וזאת בגלל מקרה שני של קורונה במקום

מהיום בבוקר 248 זכאי חוק סיעוד הנעזרים במטפלות ישראליות.לא יזכו למטפלות חיצוניות וזאת מכיוון שבביטוח הלאומי החליטו על הפסקת הפעילות במתחם בשל המקרה השני של ההדבקה בקורונה במתחם והחשש לבריאותם של המטפלות.

כזכור לפני כשבוע נדבק עובד בקורונה וכעת עוד עובדת במשען חולון ואתמול כפי שפרמנו גם בבית האבות בית בלב בבת ים המקרה השני יצר מטבע הדברים חששות גם אצל הקשישים וגם אצל הצוות המטפל שחלקו המורכב ממטפלים סעודים המגיעים דרך הביטוח הלאומי לא יגיע מהיום לבית האבות

אתמול בערב יצא מכתב מטעם הנהלת משען לדיירים בזו הלשון :הנהלת הביטוח הלאומי הודיעה לפני שעה קלה על הפסקת הפעילות של כלל המטפלות החיצוניות מטעם חוק סיעןד בבית הדיור המוגן משען בחולון.
במשען מביעים תדהמה לנוכח הצעד החד צדדי של הביטוח הלאומי וזאת מאחר שההחלטה התקבלה למרות שאין , נכון לשעה זו, חולה קורונה מאובחן מקרב הדיירים במקום . צויין כי אובחנו שני עובדים ( מחסנאי ומטפלת מטב) שהורחקו מהאיזור כבר לפני יותר משבוע .
הדיירות ששהו בקרבת המטפלת נמצאות מאז בבידוד , לפני כחצי שעה נלקחו מהן בדיקות לקורונה.
במשען חולון שוהים כ-480 דיירים,
מתוכם 248 זכאי חוק סיעוד הנעזרים במטפלות ישראליות.
מחציתם, לכל הפחות, זקוקים לטיפול אישי חיוני מידי יום בדירתם.
במשען מדגישים כי אין אפשרות לספק שירות זה באמצעות עובדי משען ואף לא ניתן לגייס באופן מיידי מתנדבים או עובדים חדשים.
אנו חשים שבשעה קשה זאת השאירו את הקשישים ללא פתרון". אומרים במשען
"הצעת הביטוח לגייס צעירים מתנדבים ,
שיגורו במשען ויסייעו בטיפול אינה מעשית וכך גם ההצעה לאפשר כניסת בני משפחה אינה אפשרית משום שלא ניתן לעקוב היכן שהו בני המשפחה ועם מי ניפגשו".
במשען מדגישים כי מטפלות חוק סיעוד הינן עובדות חיוניות במשק לשעת חירום, לפיכך לא ברורה עמדת הביטוח הלאומי.
גורמים איתם שוחחנו בקרב המטפלות ובביטוח הלאומי הביעו חשש אמיתי להגיע למקום כאשר הם מגדירים את בית האבות כפוטנציאל למדגרת קורונה והרצון לשמור על בריאות המטפלות והקשישים עומד בראש מענייהם ,אין לנו דבר נגד הקשישים בהם אנו מטפלים אך אנו חייבים לשמור על הבריאות שלנו ושל המטפלים ולשם כך נועד הצעד הזה

מביטוח לאומי נמסר:כרגע הפסקנו את הגעת המטפלים מתוך רצון לשמור על בריאות הקשישם והמטפלים ואנו ממתינים להבהרות והנחיות ממשרד הבריאות כיצד לנהוג

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem