כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

נפתחה עצומה ברשתות החברתיות בחולון הקוראת להדיח את רשת קהילה ופנאי

עיריית חולון ורשת קהילה ופנאי הגיבו לטענות בתגובה משותפת

מליסה תושבת חולון העלתה עצומה לרשתות החברתיות תחת הכותרת לילדי חולון מגיע יותר! להדיח את רשת קהילה ופנאי מליסה מציינת כי היא אמא לילד בן 4. שמזה שנה ראשונה משתתף בצהרון של רשת קהילה ופנאי.
עוד מציינת מליסה כי הסוגיה שמאוד כואבת לי באופן אישי ולעוד המון משפחות כמוני שידם לא משגת. לצערי לא מעט משפחות לא יודעות כיצד להשמיע את קולםו/או ניסו להשמיע את קולם ונתקלו באוזניים ערלות.

כך נכתב בעצומה:

1. רשת קהילה ופנאי סובלת ממחסור חמור בכח אדם כתוצאה מכך איחוד גנים ( בגילאים שונים) הפך להיות עניין שגרתי .

2. רשת קהילה ופנאי נבחרה לכאורה ע"י עיריית חולון ללא מכרז וללא תחרות , האם זה באמת המפעיל הכי טוב לילדנו ?

3. מאז שרשת קהילה ופנאי הוקמה לא היה עליה הפיקוח ,עיריית חולון העבירה את הסמכות והסירה מעצמה אחריות לכאורה .


4. רשת קהילה ופנאי היא מלכ"ר ( מוסד ללא כוונת רווח) ההורים הם הקופה המממנת והרשת הגוף המחלק . לא הגיוני שהרווחים הנובעים מפעילותם של צהרוני גיל הרך מופנים למימון פעילויות אחרות של עמותות המתנ"סים. במקום להשתמש בחלק מרווחיהם לשיפור איכות המזון בצהרונים, לביצוע הכשרות והשתלמויות לצוותים החינוכיים בהם, למתן תשלום הולם לצוותים אלה על מנת למשוך לצהרונים כוח אדם מיומן ואיכותי, לביצוע פעילויות העשרה לילדים ועוד.

5. לא הגיוני שבעיר שאין סבסוד צהרוני גיל הרך (בשל אשכול סוציו אקונומי) מחיר הצהרונים יהיה יותר גבוה מצפון תל אביב!

6. אין לעירייה כל צורך בשימוש בגוף חיצוני כ"רשת קהילה ופנאי", ולפיכך העירייה יכולה לספק את השירותים בעצמה באופן ישיר. יתרה מזו, ל"רשת קהילה ופנאי" ישנה מערכת מנהלתית מקבילה לעירייה, דבר המהווה לכאורה בזבוז כספי ציבור לריק.

7. במשך השנים רשת קהילה ופנאי היא לכאורה מונופול ! זה הזמן להגיד עד כאן !! ולהכריח את עיריית חולון לפעול על פי חוק המכרזיים ולהכניס צהרונים איכותיים לילדנו ותחרות בריאה על ילדנו !

אני מליסה מוכנה לצאת למאבק צודק עבור ילדנו ולזעוק את קולם!

אשמח לקבל את תמיכתכם בכל דרך אפשרית, על מנת לצלוח את רווחת ילדינו וטובת ילדנו מעל הכל.   

קישור לעצומה –לילדי חולון מגיע יותר! להדיח את רשת קהילה ופנאי

עיריית חולון ורשת קהילה ופנאי נתנו לנו תגובה משותפת לטענו שהועלו:

רשת קהילה ופנאי הינה עמותה בבעלות משותפת של עיריית חולון והחברה למתנ"סים, המתוקצבת ברובה ע"י העירייה.

לצד תוכניות ופעילויות בתחומי הפנאי וההעשרה לקהילה בכל הגילים, הרשת מקיימת פעילויות רבות בתחומי החינוך הבלתי פורמלי, ביניהן הפעלת צהרונים בגנים ובתי הספר בעיר.

מצוקת כוח האדם הינה תופעה לאומית שאינה מאפיינת רק את חולון, והיא פוגעת בכלל מוסדות הגיל הרך בכל הארץ ואינה תלויה בגורם זה או אחר ברמה המקומית. בשל מחסור בסייעות, נסגרים בתקופה האחרונה חדשות לבקרים גני ילדים. הרשת פעלה רבות כדי שכל צהרוני הגנים שהיא מפעילה יוכרו על ידי משרד הכלכלה (לשעבר תמ"ת) ויקבלו סמל מוסד, על מנת שההורים יקבלו סבסוד. כחלק מכך, מתבצעים פיקוח ובקרה של משרד הכלכלה על הרשת בנוסף לפיקוח שמתבצע על ידי משרד החינוך ורשת "צהריים טובים" מבית החברה למתנ"סים. משרד הבריאות והשירותים הווטרינרים העירוניים מפקחים על נושאים הקשורים במזון והנהגת ההורים העירונית שותפה לתפריט ולבחירת ספקי המזון.

יצוין, כי למרות שהעיר חולון אינה נכללת במתווה "ניצנים" בגנים בשל האשכול הסוציואקונומי שלה, השוותה הרשת בשיתוף הנהגת ההורים כבר לפני שנים את מחירי הצהרונים למחירי תוכנית "ניצנים".

ברשת קהילה ופנאי מודעים למסגרות שבהן יש לטפל בנושאים נקודתיים ועומדים בקשר שוטף עם ההורים. בינתיים מספקת הרשת פתרונות ביניים עד שניתן יהיה לתת את המענה המלא.

הרשת פועלת בתוך מציאות מסוימת והיא אינה יכולה לספק כל בקשה של כל הורה בעיר. עובדה זו אינה מצדיקה יד קלה על המקלדת והשתלחות והתנגחות באמצעות הרשתות החברתיות של כל הורה מאוכזב כנגד עובדים מסורים במסגרות הילדים וכנגד עובדי הרשת. ככל שתופעה זו מתרחבת היא משיגה את התוצאה ההפוכה – יותר ויותר עובדים מרגישים מאוימים ומתוסכלים ולכן פחות ופחות רוצים לעבוד בתחום, מה שמגביר את תופעת חוסר כוח האדם.

חשוב לזכור, כי יש מטרה משותפת לכולם וזוהי טובת הילדים. כולנו שותפים לרצון, שהמדינה תראה את חשיבותו של הגיל הרך כראשון במעלה ותקצה את המשאבים הנדרשים לכך.

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem

דילוג לתוכן