כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

הסיפור שלהם – הסיפור שלנו

קורס הכשרה מעשית לבני/ות הדור השני והשלישי למתן עדות ושימור הזיכרון המשפחתי

הסיפור שלהם – הסיפור שלנו
זו השנה השנייה שבית "להיות" יקיים קורס הכשרה מעשית לבני/ות הדור השני והשלישי למתן עדות ושימור הזיכרון המשפחתי

אנו עומדים בפתחה של תקופה חדשה, בה האחריות על שימור זיכרון השואה עוברת לידיהם של בני הדורות הבאים. זוהי אחריות לאומית המוטלת עלינו כעם אך גם אישית ופרטית, סיפור משפחתי.
מאז ימי ראשית המדינה, הורגלנו כולנו לשמוע את סיפורי השואה ממקור ראשון. אלה שהיו שם ושרדו את התופת החדירו בכולנו תודעה בלתי מתפשרת לא רק של החוויה האישית, אלא גם – ואולי בעיקר – את צוואתם: לזכור ולא לשכוח.
כיום, נותרו מעטים מהם, מעטים מדי והאחריות להמשיך את מסלול המפגשים האישיים והאותנטיים כחלק עיקרי בשימור הזיכרון עוברת לידיהם של בני הדור השני, השלישי והרביעי.
בית "להיות" – מרכז חינוכי לטיפוח תודעת השואה ולקחיה, המהווה בית לשורדי השואה בחולון (פועל במסגרת רשת קהילה ופנאי), מוביל קו חדשני לשימור זכר השואה, הן באמצעות סדנאות ייחודיות לבתי הספר ופרויקטים חינוכיים בשיתוף מוסדות עירוניים בחולון והן על ידי הכשרת הדור הבא של נותני העדות.
בימים אלה נפתחת ההרשמה למחזור השני של קורס ההכשרה המעשית לבני/ות הדור השני והשלישי למתן עדות ושימור הזיכרון המשפחתי. הקורס, אותו פיתח צוות בית "להיות", מתנהל בשני מסלולים המשולבים זה בזה: תהליך אישי שעוברים המשתתפים בחוויית איסוף המידע והחומרים המשפחתיים, לצד לימוד קבוצתי של השלבים בבנייתו של סיפור עדות ועד להצגתו כהרצאה שלמה בפני קהל פרונטאלי ו/או וירטואלי. בנוסף, בקורס יינתנו כלים מעשיים והתנסות, בתהליך משולב של דינאמיקה קבוצתית ועבודה פרטנית ויתארחו בו אנשי מקצוע ואקדמיה המומחים בתחומים הנלמדים.
בוגרי המחזור הראשון תארו את הקורס כחוויה מעצימה שקרבה אותם עוד יותר להוריהם ששרדו את השואה ולהבנת הסיפור המשפחתי ומשמעותו עבורם ועבור ילדיהם.
מועד פתיחת הקורס: .24.1.23
היקף הקורס: 30 שעות, 01 מפגשים.
עלות: 350 ₪.
הקורס מיועד לבני דורות ההמשך, למורים, לאנשי חינוך וקהילה, מוכר במשרד החינוך כגמול השתלמות ומותנה בראיון אישי מקדים.
פרטים נוספים ותיאום ראיון אצל טלי קורן קטן בטל' 03-5050085
צילום:חן שובל

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem

דילוג לתוכן