כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

המדיטק והמוזיאון הישראלי לקריקטורה ולקומיקס מציגים:" קריקטוריסטים למען ילדים"

הפתיחה החגיגית במוזיאון הישראלי לקריקטורה ולקומיקס תתקיים היום ראשון, 22 בינואר, 2023 בשעה 18:30

המדיטק והמוזיאון הישראלי לקריקטורה ולקומיקס מציגים:" קריקטוריסטים למען ילדים"
לרגל פתיחת תערוכה חדשה "השנה שהייתה 2022" יזמו המוזיאון הישראלי לקריקטורה ולקומיקס ואק״י -איגוד הקריקטוריסטים הישראלי, שיתוף פעולה למען ילדי בית ספר הרצפלד חולון

בערב פתיחת התערוכה החגיגית שיתקיים ביום ראשון, 23 בינואר 2023 בשעה 18:30 יפגשו מיטב הקריקטוריסטיות והקריקטוריסטים הפועלים היום בישראל כדי לצייר קריקטורות ייחודיות על גבי כדי בטון קטנים שעוצבו במיוחד לרגל האירוע.

כל יוצר יצייר על כד אחד בלבד וכל הכדים המצוירים יוצעו למכירה לבאי אירוע הפתיחה. מספר עבודות האומנות מוגבל.

התמורה עבור עבודות היוצרים תועבר במלואה לידי ילדי בית ספר הרצפלד

לצד התערוכה "השנה שהיתה" יפתחו במוזיאון עוד שתי תערוכות בערב זה:  "היא והוא"  He and Who-  יובל רוביצ'ק (אוצרים: ניר מולד ועמוס אלנבוגן), "כל טוב הארץ: יעקב 'זאב' פרקש ויונתן וקסמן נפגשים דרך קריקטורות" (אוצר: אסף גמזו).

הפתיחה החגיגית במוזיאון הישראלי לקריקטורה ולקומיקס תתקיים היום ראשון, 22 בינואר, 2023 בשעה 18:30

התערוכה היא יוזמה משותפת של המוזיאון הישראלי לקריקטורה ולקומיקס ושל אק״י (איגוד הקריקטוריסטים והקומיקסאים בישראל), והקריקטורות המוצגות בה, פרי עטם של 40 הקריקטוריסטים המובילים בישראל אשר הופכים את הסרט האפוקליפטי לקומדיה סאטירית.

במבט לאחור נראית שנת 2022 כמו סרט הוליוודי אפוקליפטי. היא התחילה בפלישה של רוסיה לאוקראינה, המשיכה בגל של פיגועי ירי ברחבי ישראל ובמלחמה בעזה, והסתיימה במערכת בחירות. על רקע מגפה עולמית שעדיין איתנו ואסונות טבע שכמוהם לא ראינו מעולם.

הקריקטורות לועגות לצביעותם של נבחרי ציבור, מבקרות את החברה הישראלית על נקודות העיוורון שלה ומציגות את אירועי היום מזווית שעשויה לגרום לאי נחת. זה כוחה של הקריקטורה: היא מושכת את הקהל הרחב בזכות ההומור שלה, אך אינה מסתפקת בשעשוע אלא מעמתת אותו עם אירועי היום-יום שספק אם הוא מעוניין להיחשף אליהם.

למעשה, הקריקטוריסט הוא פובליציסט אשר מבקש להעביר מסר מסוים, ולכן הקריקטורה תמיד מוטה. תפקידו של הקריקטוריסט הוא לנקוט עמדה: שמאלני או ימני, ליברל או שמרן, סוציאליסט או נאו-ליברל, הקריקטוריסט יכול להיות כל אחד, אך אינו יכול להיות איש המרכז אשר המתנער משני צידי המפה הפוליטית. הדבר נכון גם לקריקטורות המוצגות בתערוכה: מטרתן להרגיז את הצופים, ללחוץ על הנקודות הרגישות, לעורר אי-הסכמות ובכך טמון כוחה. 


היוצרים המציגים בתערוכה: 
אורי פינק, אילנה זפרן, אוריאל פלד, איליה כץ, איציק סמוכה, איתמר דאובה, אנדי צ'אושו, ארנון אבני, ארקדי ציקון, בוריס ארנבורג, בוריס דיקרמן, גיא מורד, דודי שמאי, דניאל עמית, זאב אנגלמאיר, חנוך פיבן, טל לזר, כפיר ויצמן, יוחנן לקיצביץ', יוני שלמון, יונתן וקסמן, יותם פישביין, יעקב שילה, מושיק לין, מושיק גולסט, מיכאל (מיש) רוזנוב, מישל קישקה, נועה כץ, ניסים חזקיהו (נוסקו), ניר מולד ועמוס אלנבוגן, סיגל ויינטה, סרגיי סיצ'נקו, עומר אלמליח, עופר זנזורי, עמוס בידרמן, צח כהן, צחי פרבר, רעות בורץ, שי צ'רקה ושלמה כהן. 

התערוכה תהיינה פתוחה לקהל הרחב החל מ 23.01.23 ועד 23.06.23

מחיר כרטיס: 20 ₪.  
 ילדים עד גיל 5: ללא עלות | חיילים, סטודנטים 15₪ | אזרחים ותיקים: 10₪.

שעות פעילות:

ימי ב', ד' בין השעות: 13:00-10:00

ימי ג',ה' בין השעות 17:00-20:00

יום שישי בין השעות 10:00-14:00


יום שבת בין השעות 15:00-10:00

יום ראשון המוזיאון סגור

המוזיאון הישראלי לקריקטורה ולקומיקס: רחוב ויצמן 61 , חולון
טלפון: 03-6521849

קרדיט תמונות:המוזיאון הישראלי לקריקטורה ולקומיקס

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem

דילוג לתוכן