כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

פסטיבל "ימי זמר בתיאטרון חולון"

חגיגת הזמר העברי הגדולה, יתקיים זו השנה ה27 בחוה"מ פסח. החגיגה בסימן “ארץ ישראל יפה” על פי שירו של שייקה פייקוב.

פסטיבל "ימי זמר בתיאטרון חולון" – חגיגת הזמר העברי הגדולה, יתקיים זו השנה ה27 בחוה"מ פסח. החגיגה בסימן “ארץ ישראל יפה” על פי שירו של שייקה פייקוב.

הפסטיבל בהפקה וניהול של תיאטרון חולון בראשותו של גיא תלם ובניהולה האמנותי של נעמי אטיאס יתקיים בתאריכים 12-9 באפריל 2023 באולמות תיאטרון חולון.

במהלך שנותיו הפך הפסטיבל למעין לארכיון לאומי של הזמר העברי עם הפקות מקור, מופעים מיוחדים, מחוות לזמרים, זמרות, יוצרים ויוצרות שהטביעו חותמם על הפסקול של מדינת ישראל.

השנה הוא מעניק מקום מיוחד ליוצרים ויוצרות, מבצעים ומבצעות שהם מאבני היסוד של המוזיקה הישראלית, חלקם עדיין עמנו כאלה שהגיעו לגיל גבורות וחלקם כבר לא עמנו אך המשותף לכולם הוא שיריהם הבלתי נשכחים.

"השירים הישראליים הם מה שאנחנו. הם תמיד מזכירים לנו שזו הארץ שלנו ואין לנו ארץ אחרת. השירים הם הדבק המחבר את כל החלקים. כולם אוהבים להאזין וגם לשיר ביחד" אומרת נעמי אטיאס – המנהלת אמנותית של הפסטיבל ומוסיפה " לכן, אנחנו בפסטיבל מכוונים תמיד לשמר ולכבד את המשוררים והמלחינים הוותיקים, להעניק להם את קידמת הבמה ולומר להם עד כמה תרומתם לתרבות ולמוסיקה הישראלית לא תסולא בפז" 


תעודות על  מפעל חיים יוענקו השנה לשייקה פייקוב, הפזמונאי, המלחין, המעבד והמנצח שרבים משיריו בוצעו בפסטיבלי הזמר, בפסטיבלים החסידיים, באירוויזיון ובפסטיבלים בינלאומיים והפכו חלק בלתי נפרד מהפסקול הישראלי ולשרהל'ה שרון החוגגת 45 שנים על הבמה.

בהפקות מקור מיוחדות יציין הפסטיבל 100 שנה להולדתם של שושנה דמארי והמשורר נתן יונתן, יחגוג במופעים נפרדים יום הולדת 90 לפזמונאי ומחזאי, המתרגם וחוקר ספרות והזמר העברי דן אלמגור, לזמר הפזמונאי המלחין והשחקן שמעון ישראלי ולמלחין, המעבד והמנצח אריה לבנון, יום הולדת 70 לדורית ראובני גם ללאה גולדברג ושיריה יוקדש מופע חדש בביצוע גילה חסיד.

לצד אלה יקיים הפסטיבל מופע לזיכרו של יצחק קלפטר (צ'רצ'יל) שנפרד מאיתנו השנה,

הפסטיבל יארח את  שלומי שבן עם המופע החדש והמדובר שלו "בית פתוח" והפעם עם נינט טייב ויקדיש מופע להשקת ספרו של יואב גינאי "גירסת כיסוי לאהבה" .

לחגיגה הגדולה הזו של המוסיקה הישראלית יתקבצו יחד מיטב המבצעים והמבצעות ובהם:

שלומי שבן,נינט,מיקי קם, טוביה צפיר, דביר בנדק, איציק כהן, שלומית אהרון, אסתר רדא גילה אלמגור,אילנית, ואלרי חמאתי יואב גינאי ,נועם גילאור,אוהד חיטמן, מיקה קרני, משה בקר, ששי קשת,אלי גורנשטיין , מיטל טרבלסי, אביבה אבידן, דודו זכאי

חני נחמיאס, , קרן הדר, עדי כהן, תום כהן, חני דינור, חני ליבנה,לירון לב

חנן יובל,  ששי קשת, להקת פיקוד מרכז 1972, יענקלה טל, מור ואסי מנדל, יובל כספין ועוד

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem

דילוג לתוכן