כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

כמו להתארח אצל חברים

טור התיירות של רואי פרסול

כמו להתארח אצל חברים

בשנים האחרונות, כשכל פעילות מוקדשת לילדים, אנחנו מוצאים את עצמנו במבלים באיזה פארק מים או חוף ים מדי קיץ.

אבל בשנות העשרים פלוס שלי, שאני והחבר'ה היינו רווקים והרפתקנים, היה לנו מנהג שכל יום הולדת חוגגים בירדן. מתארגנים על כמה מכוניות, מצטיידים באוכל ושתיה ליומיים שלושה, אוהלים, מנגל ומחצלות, ערסל, בירות ועוד משהו קטן בשביל מצב הרוח. גל של הזיות בטבע. נוסעים שלוש שעות צפונה ומוצאים את הקנטה שלנו. ולא חסר זולות כאלה על הירדן, שכאילו מחכות רק לך. העצים מלמעלה מסדרים צל, הנהר הזורם במים קרים מספק מפלט מהחום, בונים לנו מחנה מכמה אוהלים, זורקים את האבטיח למים רק כדי להוציא אותו עוד שלוש שעות קפוא ומרענן. אם יש מזל ומישהו הצליח לארגן גנרטור – בכלל הסתדרנו. נזרקים יומיים שלושה, שומעים מוזיקה בלי הפסקה וקופצים למים מאיזה חבל מאולתר שמישהו תלה שם קודם. וכל הזמן הזה מבטיחים לעצמנו שלכאן נבוא גם עם הילדים. לא נהפוך למבוגרים העייפים האלה שמסתפקים בבריכה השכונתית. 15 שנה קדימה, המבוגרים העייפים האלה הם אנחנו, והרבה מים זרמו בירדן מאז שהיינו שם בפעם האחרונה. כי וואלה, לוגיסטיקה כזאת עם ילדים זה כבר סרט אחר. אז הולכים לבית מלון, צימר או משהו מפנק אחר, כי למי יש כוח לבנות אוהל עכשיו?

ויום אחד אתה יושב עם הבן שלך, מדפדף באיזה אלבום תמונות או נזכר בחוויה מהחיים הקודמים, ואתה מספר לו, משתף אותו איזה אבא מגניב היה לו פעם, ופתאום הילד זורק לך משפט: אם זה כל כך כיף, למה שלא נעשה את זה היום?!

אז גם אם קצת עברת את הגיל, וגם אם אין לך כוח לכל העבודה הנלווית לחופשה כזאת, בשביל הילד שלך אתה תעשה הכל. ובסוף גם תגיד לו תודה.


רצינו להישאר הכי קרובים לטבע, אבל עם איזושהי תוספת. לא מתאים להקים עכשיו אוהל ולחפש בלילה מקום לעשות צרכים עם פנס כשיש לך שני ילדים קטנים, אבל כן רוצים לחוות את הטבע. ככה הגענו לחניון קרוואנים בפארק הירדן שנקרא 'בשביל החופש', אותו מפעיל זוג מקסים, ציפי ושמוליק עמר, תושבי חד נס בעשור האחרון. משהו בקול של ציפי, בטונציה של הדיבור, גורם לך להתאהב בה כבר בשיחת הטלפון. היא תמיד נשמעת מאושרת, וגורמת לי לחשוד שהיא יודעת משהו שאני לא. בכל אופן, ציפי ושמוליק התאהבו, ולפני 22 שנים היא עזבה את תל אביב לטובת טבע ורוגע שאי אפשר לחוות בעיר. שמוליק, בן המושבה מגדל, חי ונושם גליל גולן מאז ועד היום. וכמו הרבה משפחות שהקורונה גילגלה אותם לחישוב מסלול מחדש, גם ציפי ושמוליק עזבו עבודה יציבה ויצאו להגשים חלום. ציפי היתה מנהלת שיווק ומכירות של בתי מלון יוקרתיים ושמוליק ניהל את מערך המזון של מספר חברות גדולות במשק. בקורונה ציפי פוטרה, ושמוליק, שרצה לשמח אותה וידע כמה היא אוהבת לארח, חשב איך בכל זאת אפשר לארח בתקופה כזאת, כשכל בית המלון סגורים. יום אחד הוא הפתיע אותה עם שני קרוואנים חדשים שקנה, וכך נולד לו העסק "בשביל החופש – הקרוואן שמפנק אותך". עם המון תשוקה, יצירתיות, אהבת אדם ורצון להנגיש את הגולן למטייל, הם התחילו לארח בקרוואן, אותו שמוליק גורר לפי החלום של האורח: האורח מצביע על הנוף ושמוליק מגשים עבורו את החלום. בקרוואן מיטה זוגית, פינת קפה שנפתחת למיטה וחצי ומיטת קומותיים, כך שניתן להתארח עד זוג וארבעה ילדים. בקרוואן תמצאו שירותים, מקלחון, דוד חשמלי, מיקרוגל, גז 3 להבות, מזגן טורנדו, מקרר, טלוויזיה חכמה, מערכת שמע, כלי מטבח קפה סוכר תה, קומקום. יחכו לכם מצעים לבנים נקיים וריחניים ממכבסת בוטיק גולנית. את השמיכה הדקה והמגבת תביאו איתכם .

מחוץ לקרוואן יש זולה מפנקת עם כסאות נוח מתכווננים, כסאות זולה נמוכים, מחצלות, רשתות צל, פוייקה, מנגלים, סאג' לאפיית פיתות, משחקים לקטנים, תאורת חוץ, מקרר גדול לנוחיותכם. הקרוואנים כאמור חונים בפארק הירדן שליד חד נס, או בחופי הכנרת, או במצפים קסומים אל מול נופים מהפנטים. יש מספר מיקומים סודיים שציפי ושמוליק ישמחו לספר עליהם, לפי הצורך שלכם .ציפי ושמוליק מפיקים אירועים קסומים כמו הצעות נישואין, מסיבות רווקים.ות , ציון שנת בר מצווה וכדומה. הם גם ישמחו

למקם את הקרוואן גם לזוגות שמתחתנים, בסמוך לאולם השמחות בגליל או בגולן, כחדר התארגנות או לליל הכלולות.

בחורף, ציפי ושמוליק חונים את הקרוואן בשטח משפחה דרוזית במג'דל שמס, וכך אתם מצמצמים את הפקקים לחרמון ומגיעים ליום סקי בלי המתנה מעייפת.

אז בסופ"ש האחרון, ביום הכי חם מזה שנים, כשהמדינה בוערת, ירדנו לכיוון הכינרת כשמטעי מנגו מקיפים אותנו מכל עבר וידענו שממש עוד מעט הנהר הארוך בישראל יציל אותנו מהכבשן הזה שבחוץ. נכנסנו לפארק הירדן וכבר הורדנו הילוך. מוקפים בעצי אקליפטוס ענקיים, רשרוש המים מלווה אותנו וצחוק של ילדים נשמע מכל עבר, השארנו את מדינת ישראל בשער ונכנסו לבועה.

הקרוואנים של בשביל החופש חדשים ומאובזרים לאללה. אתם יכולים להדליק מזגן, להכין לכם קפה או משהו קר, להשתרע על אחת המיטות ולהרגיש בבית מלון, ואתם יכולים לעשות צעד אחד החוצה ולהרגיש כמו רובינזון קרוזו. את הבשר לעל האש העברנו מהצידנית למקרר, אליו הכנסנו גם את השתייה והפירות שהבאנו. הכנסנו את הציוד שלנו לקרוואן וקפצנו למים. האוויר החם והאביך נשכח בין רגע, התיישבנו על חלוקי נחל בקטע רדוד בתוך המים ולא רצינו לצאת. רבצנו במים כל כך הרבה זמן עד שהקטנצ'יק קיבל שפתיים כחולות. יצאנו להתחמם, ולהדליק את המנגל. בשביל החופש דואגים לכם לעמדות מנגל, כלים לעבודה על האש ואפילו שמן כדי לנקות את הרשת. ציפי, שידעה שאנחנו מגיעים עם שני ילדים קטנים, דאגה להם אפילו לצעצועים. כמו להתארח אצל חברים.

אכלנו לסירוגין במשך שלוש שעות, זורקים משהו למנגל, מפרקים אותו וקופצים למים להתרעננות. פותחים בירה, מכרסמים שיפוד וחוזר חלילה. בלי לשמוע רעש של מנוע, בלי מכונית ברדיוס. אתם והטבע, אתם ורעש זרימת המים.

ציפי המליצה לנו על חוויה מיוחדת שמתקיימת כל ערב במרחק של דקה הליכה מהקרוואן: מופע אור קולי מיוחד על עצי הפארק, עם דיבוב של שחקני ארץ נהדרת. וככה, בשמונה בערב, שעת ההרדמה היומית של הקטנטנים, מצאנו את עצמנו מטיילים במסלול דמוי מבוך בתוך היער, כשמדי פעם נתקלים בחוויה אור קולית, לייזרים, ומערכונים מצחיקים מפי העצים, שבעצם אלה טל פרידמן, מאור כהן, עלמה זק ושאר החבר'ה.

כשסיימנו, בסביבות השעה תשע, חזרנו לקרוואן במטרה אחת: לישון. הקטנטנים הרי עברו מזמן את השעה שלהם. זכינו לליווי לילי: שלושה חזירי בר הלכו לצדנו לאורך כמה עשרות מטרים. רצינו טבע על מלא – קיבלנו.

רק שהתוכניות שלנו לא הסתדרו עם האירוח החברי של ציפי. במתחם הקרוואנים חיכו לנו ציפי, שמוליק ושלושת ילדיהם, עם מדורה דולקת, סאג' וכדורי בצק מהם הם מכינים פיתות. כמו איזה חבר טוב שלא פגשת שנים, ואחרי שאתם נפגשים ויושבים כמה שעות, ואתה אומר לו: 'שמע, אני עייף, אני חותך', הוא צועק עליך: איזה עייף? תנוח אתה יודע איפה. עד שנפגשים, בוא נשתה עוד בירה. ואתה נשאר איתו, למרות העייפות, ולמחרת אתה מודה לו בלב על זה. אז גם כאן, התיישבנו מול המדורה, למרות העייפות, הילדים התחברו בשנייה, פיתות טריות בטעם של מדורה עם מריחה של נוטלה חולקו לכולם, וישבנו יחד עד 23:00 כולנו, נהנים מהחוויה המיוחדת. עוד לא הייתי באף מלון בעולם שהבעלים הדליק לי מדורה וישב איתי לשיחות אישיות.

עייפים אך מרוצים הלכנו לישון, וישנו מצוין. בקרוואן יש שירותים ומקלחת עם מים חמים, מיטות מפנקות ומצעים נקיים.

בגלל חוסר תשומת לב השארנו את דלת הקרוואן פתוחה במהלך היום, מה שגרם לבערך 100,000 ברחשים לחכות לנו על המנורה בתקרת הקרוואן. נבהלתי שהולכים לעקוץ אותנו כל הלילה ואיך אכלנו אותה, אבל למזלנו אלה לא היו יתושים, אלא כל מיני מעופפים שאולי לא תרצו בבית שלכם, אבל לנו הם לא הפריעו לישון היטב.

כשפתחתי את דלת הקרוואן בבוקר, ראיתי נימיה מסתובבת לנו במתחם, מחפשת שאריות אוכל. הערתי את הילדים וקראתי להם לראות אותה, שנייה לפני שנעלמה לתוך השיחים. אחרי שהתעוררנו הלכנו 2 דקות ברגל לאבוקיאק, לשייט קיאקים וטיולי שטח בסוואנה של הכנרת. אתר אבוקיאק ממוקם בלב פארק הירדן, במרחק נגיעה מחופי הכנרת למרגלות הגולן, פנינת טבע אמיתית של רוגע וקסם.

פתחנו את היום בטיול שטח בנהיגה עצמית על טראק קלאב – שייקח אתכם לטיול מודרך לפינות החמד הנסתרות והיפות בפיתולי הסוואנה בצפון הכנרת. הטיול מתחיל במתחם אבוקיאק ונמשך כשעה ורבע.

המסלול עובר דרך שדות החיטה ומטעי המנגו של יישוב אלמגור, חוצה את נחל הזאכי, ממשיך לשמורת הבטחה הנמצאת בשיפולי הכנרת בתוואי הסוואנה הישראלית ומשם חזרה לפארק הירדן, לנקודת ההתחלה.

אפשר להיות עד 4 אנשים בטראק קלאב, מגיל 3 ומעלה ומלווה במדריך מוסמך. בן הארבע שלי נהנה ללחוץ על הגז בעוד אני על ההגה, והיה תענוג לעצור בתוך חתיכת נחל ולקפוץ לרענון ושטיפת האבק שאכלנו כל הדרך.

אחרי נהיגת השטח מומלץ לשלב שייט משפחתי בקיאקים או סירות נהר. המסלול זורם ושופע צמחיית נחלים עבותה. אורכו של הנתיב כארבעה ק"מ, ומותאם לילדים מגיל 3.5. האווירה הקסומה והכנרת בקצה הופכים את החוויה לייחודית במינה כששכשוך המים וציוץ הציפורים מלווה אותו לאורך המסלול. במהלך השייט ניתן לפגוש בצבי מים, דגים למיניהם ומגוון רחב של בעלי כנף סביב. מי שרוצה להעביר שם את היום בעצלתיים יכול להיזרק בפינות מנוחה מוצלות, לנשנש משהו מהמזנון, ויש גם מקלחות שירותים.

סיימנו את האטרקציות והלכנו להיפרד מציפי ושמוליק, שפינקו אותנו לאורך השהייה בפינוקים וחיוכים רבים .הם גרים קרוב כל כך, שכל בעיה או בקשה מטופלת בזמן קצר והם ידאגו לכל מה שחפץ ליבכם. איך שתגיעו הם יספרו לכם על האטרקציות הסמוכות וישמחו להמליץ לפי גילאי הילדים על אטרקציות מתאימות. מי שלא רוצה לנפנף יכול להזמין שף מבשל לזולה, שיכין לכם ארוחות כיד המלך. ניתן גם להזמין עיסוי על שפת הנחל ע"י צוות מעסות לבושות בלבן. ימי הולדת, אירועים פרטיים, אירוע חברה, הצעות נישואין – כל שמחה שלכם ניתנת להפקה על ידם.

בפייסבוק בשביל החופש. באינסטגרם beshvil_hahofesh. החל מ 1100 שח ללילה עד 6 נפשות.

המלצה אחרונה לפני שעזבנו היתה על ארוחת בוקר טובה וקרובה. ציפי המליצה על שקשוקה בצומת יהודיה, 5 דקות נסיעה, והבטיחה שנלקק את המחבת בסוף.

אז נסענו לפוד טראק של מי-טל ואהוד תם בצומת יהודיה. השניים הגיעו מהמרכז לגולן לפני כשבע שנים. מי-טל מרקע של משרות משעממות בחשבונאות. אהוד הוא הבן של והבעלים של גוזל וציונה המקורית מ 1973, מכדרר פלאפל מקצועי. יש להם צימרים בחד נס אבל "בחצי שנה האחרונה דגדג לנו, ופתחנו את הפודטראק הזה", מספרת מי-טל. "הבייבי החדש שהצטרף למשפחתנו, ואנחנו מוציאים ממנו ארוחות בוקר לכל הסביבה".

ומגישים כאן חביתות, שקשוקות, שניצלים, כריכים, ארוחת בוקר ישראלית, כל סוגי הקפה, ארטיקים ושתייה. והכל עם חיוך ואהבה.

השקשוקה הגיעה במחבת רותחת, עם ארבע ביצים רכות עד נוזליות ורוטב עשיר ומצומצם בזכות בישול ארוך בסיר, הלחמנייה היתה טרייה ולא היינו צריכים יותר. ליקקנו ועוד איך.

פתוח רביעי עד שישי 10:00-17:00. שבת 08:00-14:00.

התגלגלנו חזרה לכיוון המרכז וניסיתי להבין למה לקח לי כל כך הרבה שנים לחזור לפה, לנהר הזה שהיה שייך לי ולחבר'ה. יש הרבה דרכים ליהנות מנהר הירדן, ואני לא הולך לוותר על זה. מעכשיו, לפחות פעם בשנה.

בשביל החופש-⁦ 054-903-3012⁩

קרדיט תמונות "בשביל החופש": רונה שחק

קרדיט צילום אבו קיאק: טל גליק

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem

דילוג לתוכן