כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

 מדד אמון הצרכנים למשק הישראלי ירד בחודש דצמבר 2023

באדיבות בנק הפועלים
  • מדד אמון הצרכנים ירד בדצמבר 2023
  • ירידה במדד למצב השוטף ובמדד הציפיות
  • באופן מפתיע רמת המדד בחודשים נובמבר ודצמבר לא שונה מהממוצע של החודשים של לפני המלחמה

מדד אמון הצרכנים, שמפורסם על ידי בנק הפועלים ו-KANTAR, ירד בחודש דצמבר 2023 ב-1.6 נקודות לרמה של 125.0 נקודות (אפריל 2002=100). המדד למצב השוטף ירד ב-0.4 נקודות ומדד הציפיות ירד ב-2.5 נקודות.

כלכלני בנק הפועלים: מדד אמון הצרכנים רשם ירידה קלה בחודש דצמבר, אולם באופן מפתיע רמת המדד בחודשים נובמבר ודצמבר לא שונה מהממוצע של החודשים של לפני המלחמה. אנו מעריכים כי הרמה הגבוהה יחסית של אמון הצרכנים הושפעה מעליות שערים חדות בשוקי ההון, מצמצום איום הרקטות אל מרכז הארץ, ואולי גם מתחושת פטריוטיות שמאפיינת את הציבור בעת מלחמה. עם זאת, בשאלה לגבי מצב התעסוקה כיום נרשמה הרעה לעומת המצב טרם המלחמה, התואמת את העלייה במספר העובדים המוגדרים כנעדרים זמנית מעבודתם בשל סיבות כלכליות לרמה של 240 אלף עובדים. בד בבד, ראינו בדצמבר התאוששות של הצריכה הפרטית, אם כי לא בכל רכיבי הצריכה. הרכישות בכרטיסי אשראי לדוגמא עדיין נמוכות בכ-5% מהרמה של טרום המלחמה.

רוצים לקבל עדכונים וחדשות בווטסאפ או בטלגרם?-לחצו כאן

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem

דילוג לתוכן