כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

נוסעים ברכבת: לא תאמינו כמה זמן תארך הנסיעה לחיפה

בקרוב לא תצטרכו את הרכב שלכם יותר-בנוסף בשורות טובות לנוסעי הרכבת בדרום ובצפון

הכפלת מסילות החוף יוצאת לדרך: מחיפה לתל אביב תוך חצי שעה בלבד

התקדמות משמעותית בפיתוח רשת המסילות הארצית נרשמה היום כאשר הממשלה אישרה את פרויקט הכפלת מסילות החוף שהונח על שולחנה על ידי השרה רגב. עם השלמת הפרויקט יתקצר זמן הנסיעה מחיפה לתל אביב ל-30 דקות בלבד, כאשר בשעות השיא תצא מהתחנה רכבת בכל חמש דקות.

עם סיום הפרויקט, יעמוד זמן הנסיעה מחיפה לתל אביב על כ-30 דקות בלבד; בשלב הבא, עם הפעלתו המלאה, תעלה תדירות הרכבות בשעות השיא עד 14 רכבות בשעה לכל כיוון. מספר התחנות בין חיפה לתל אביב יגדל ל-11, והנסועה בתוואי זה צפויה לגדול לכ-30 אלף נוסעים בשעת שיא בשני הכיוונים.

מספר הנסיעות השנתיות ברכבת ישראל צפוי לנסוק מ-70 מיליון היום, ל-105 מיליון בשנת 2025, 200 מיליון בשנת 2030 וכ-300 מיליון בשנת 2040. אחד הצירים העמוסים והמבוקשים ביותר ברשת המסילות הוא מסילת החוף, עורק תחבורה מרכזי המחבר את גוש דן עם חיפה וצפון הארץ, ומקצר את זמני הנסיעה בין המרכז לפריפריה. 

כיום, התוואי כולל שתי מסילות בלבד, ומהווה "צוואר בקבוק" המגביל את מספר הרכבות שניתן להפעיל. התוצאה: רכבות עמוסות וצפופות בשעות השיא, תדירות מוגבלת וזמן נסיעה ארוך. פתיחת אותו "צוואר בקבוק", לצד הוספת מסילות בשדרת האיילון, יאפשרו את המשך פיתוחה של רשת המסילות הארצית כדי שתעמוד בביקושים הצפויים.

חזון התחבורה הציבורית העתידי מושתת על חיבור רציף בתדירות גבוהה בין המטרופולינים הגדולים לתל אביב,  כך שכל נוסע מחיפה יוכל להגיע לתחנה ולעלות תוך דקות ספורות על רכבת מהירה למחוז חפצו. לשם כך נדרשת הכפלת מסילת החוף והוספת שתי מסילות מהירות בין חיפה וגוש דן. המסילות החדשות יאפשרו  קיצור משמעותי של זמן הנסיעה מצפון הארץ למרכזה, ללא עצירות ביניים וללא צורך בהחלפת רכבות.


הכפלת מסילת החוף היא חלק מתוכנית אסטרטגית הכוללת פיתוח מסילתי והוספת קווים ותחנות, יחד עם פיתוח של מתחמי דיור, מסחר ותעסוקה בסמוך לתחנות והקמת מסופי מטענים ומעברי גבול מסילתיים לנוסעים ומטענים. 

מנכ"ל רכבת ישראל שיקו זנה: "חיבור המטרופולינים הגדולים באמצעות שדרת מסילות מתקדמת בה תסענה רכבות מהירות המגיעות עד 250 קמ"ש הוא חוליה מרכזית בתוכנית הפיתוח האסטרטגית של משרד התחבורה ורכבת ישראל. מיד עם סיום כל ההליכים התכנוניים נצא לשלב הביצוע, אשר בסיומו תעמוד רכבת ישראל בשורה אחת עם המדינות המתקדמות ביותר בעולם מבחינת שירות רכבתי. אני מודה למשרד התחבורה ולות"ל על קידום התוכנית לטובת שדרוג השירות ברכבת לרווחת הנוסעים והעתיד התחבורתי של כולנו."

בקצה הצפוני- רכבות לאורך כל הלילה מנהריה, עכו, קריות, חיפה, בנימינה, נתניה לת"א, נתב"ג וירושלים; בקצה הדרומי- לצד פתיחתה של תחנת שדרות לראשונה מאז תחילת המלחמה, הפעלת רכבות גם בימי שישי ומוצ"ש, הארכת שעות הפעילות בימי השבוע לשעה 22:30 (בקירוב), שיפור זמני ההחלפה בתחנת באר שבע לטובת המשך נסיעה ליעדים נוספים, הקדמת שעות הפעילות בתחנת אשקלון ועיבוי התדירות אל התחנה בשעות הערב

בהנחיית שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (במיל') מירי רגב, משרד התחבורה ורכבת ישראל פועלים לשיפור השירות הרכבתי בכל רחבי הארץ ובדגש על איזור הדרום והצפון, זאת לטובת שיפור חוסנם האזרחי של איזורים שלה וקידום שיקומם של הישובים שהושפעו מהמלחמה. 

לאחר שבימים האחרונים פתחה הרכבת מחדש את תחנת שדרות, לראשונה מאז תחילת המלחמה, כעת מודיעה הרכבת על שורה של בשורות שירותיות נוספות לנוסעים באיזור הדרום והצפון.

לנוסעים מומלץ להתעדכן בפרטים המלאים באתר רכבת ישראל, הישומון, או מוקד השירות הטלפוני (*5770).

רכבות כל הלילה בין הצפון לת"א, נתב"ג, ולירושלים (בשני הכיוונים)

החל ממוצאי שבת 30.3.24 תופעלנה רכבות לילה במשך כל שעות הלילה, בתדירות של רכבת אחת בשעה, לכל כיוון, בין תחנות נהריה, עכו, קריית מוצקין, חיפה מרכז השמונה, חיפה חוף הכרמל, בנימינה, חדרה מערב, נתניה, ת"א סבידור מרכז ונתב"ג (תחנה אחרונה). 

נוסעים בשעות הלילה שיעדם או מוצאם תחנת ירושלים יצחק נבון, יוכלו לבצע החלפת רכבות בתחנת ת"א סבידור מרכז, ולהמשיך ליעדים נוספים בצפון. 

ממשיכים בשדרוג השירות הרכבתי באיזור הדרום והנגב המערבי

לצד חידוש תנועת הרכבות בתחנת שדרות, מודיעה רכבת ישראל, לראשונה מאז תחילת המלחמה,  על הפעלת שירות הרכבות בתחנות שדרות, נתיבות ואופקים גם בימי שישי (בין השעות 5:00-16:30 בקירוב) ובמוצאי שבת (22:00-01:00 בקירוב). 

וכן על הארכת שעות הפעילות בימי השבוע (א'-ה') בכשעתיים נוספות כך שהשירות בתחנות שדרות, נתיבות ואופקים יסתיים בשעה 22:30 (בקירוב). 

בנוסף, ישופרו זמני ההחלפה בתחנת באר שבע מרכז לנוסעים מתחנות שדרות, נתיבות ואופקים המעוניינים לבצע החלפת רכבות ולהמשיך ליעדים נוספים בכל רחבי הארץ.  כך שיוכלו לבצע החלפת רכבות ולהמשיך ליעדים נוספים ברחבי הארץ. זמני ההחלפה יעמדו על 8-10 דקות בשעות השיא. 

עדכונים נוספים:

יוקדמו שעות תחילת הפעילות בתחנת אשקלון. הרכבת הראשונה תצא מתחנת אשקלון לכיוון צפון בשעה 4:58 בבוקר (במקום 5:18). 

תעובה תדירות הרכבות בין מרכז הארץ לאשקלון בשעות השיא ערב וזו תעמוד על 3 רכבות בשעה בין השעות 15:00-17:00.

כמידי שנה בהתאם לשעון הקיץ, יעודכנו שעות סיום ותחילת הפעילות בימי שישי ומוצ"ש. בימי שישי תנועת הרכבות תסתיים עד השעה 17:00 (בקירוב). במוצ"ש תנועת הרכבות תחל בשעה 22:00 (בקירוב). 

עו"ד משה שמעוני, יו"ר דירקטוריון רכבת ישראל: "בהתאם להנחיית שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, אנו מביאים היום בשורה למשתמשי הרכבת וממשיכים בקידום ושיפור השירות הרכבתי ברחבי הארץ ובדגש על איזור הדרום והצפון, אשר זקוקים כיום יותר מתמיד לשירות רכבתי אמין מהיר ומתקדם, לטובת שיפור החוסן הלאומי ומרקם החיים של התושבים."

מנכ"ל רכבת ישראל, שיקו זנה: "אנו מביאים היום שורה של בשורות שירותיות לנוסעי הרכבת בצפון ובדרום, וזאת למרות האתגרים העצומים העומדים לפתחנו מאז תחילת המלחמה, ובראש ובראשונה מחסור בעובדים שגויסו לשירות מילואים, לצד אילוצים בטחוניים ותפעוליים רבים. לשמחתי הצלחנו לשפר את השירות הרכבתי באיזורים אלה, להגדיל את תדירות הרכבות ולהרחיב את מסלולי הנסיעה, ולהפעיל שירות לילה לתושבי הצפון. כל זאת תוך שמירה על רמת דיוק גבוהה."

קרדיט:רכבת ישראל

כל הדרכים להתחבר לאתר goitem ולהשאר מעודכנים online 24\7

להורדת אפליקציית goitem למכשירי אנדרואיד- לחצו כאן

להורדת אפליקציית goitem למכשירי אפל- לחצו כאן

להצטרפות לכל החדשות החמות בטלגראם –לחצו כאן

להצטרפות לערוץ היוטיוב goitem-tv-לחצו כאן

קבלת עדכוני חדשות מחולון , בת ים וראשון לציון

להצטרפות לקבוצת עדכוני חדשות של חולון- לחצו כאן

להצטרפות לקבוצת עדכוני חדשות של בת ים-לחצו כאן

להצטרפות לקבוצת עדכוני החדשות של ראשון לציון- לחצו כאן

להצטרפות לקבוצת עדכוני החדשות של אזור-לחצו כאן

קבלת עדכונים בנושאים שונים

להצטרפות וקבלת כל העדכונים מתחום הבריאות והריקולים לנייד שלך –לחצו כאן

להצטרפות וקבלת עדכונים ביטחוניים ופלילים לנייד שלך –לחצו כאן

להצטרפות וקבלת עדכונים בכל מה שמעניין בתחום הנדל"ן-לחצו כאן

לקבלת המלצות ועידכונים בתחום הפנאי והטיולים – לחצו כאן

לקבלת עדכונים ממלחמת חרבות ברזל-לחצו כאן

להצטרפות לקבוצה בה תוכלו לקבל המלצות, להכיר עסקים מקומיים ולפרסם את שלכם-לחצו כאן

קבוצות הפייסבוק השוות

להצטרפות לקבוצת הפייסבוק פורום תושבי חולון,בת ים וראשון לציון-לחצו כאן

להצטרפות לקבוצת הפייסבוק פורום חולון-לחצו כאן

להצטרפות לקבוצת הפייסבוק פורום ראשון לציון-לחצו כאן

להצטרפות לקבוצת הפייסבוק פורום בת ים-לחצו כאן

להצטרפות לקבוצת הפייסבוק פורום החינוך לחצו כאן

להצטרפות לקבוצת הפייסבוק פורום הנדל"ן לחצו כאן

להצטרפות וקבלת חדשות ועדכונים: מוזמנים לסמן לייק ועוקב לחדשות goitem-לחצו כאן

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem