כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

מענק חד-פעמי לניצולי השואה

113,000 ניצולי השואה בישראל יקבלו מענק חד-פעמי חדש מקרן הסולידריות בסך 220 אירו

מענק חד-פעמי לניצולי השואה

משא ומתן בין ממשלת גרמניה לוועידת התביעות והרשות לניצולי שואה בישראל הוביל לכך שכ-113,000 ניצולי השואה בישראל יקבלו מענק חד-פעמי חדש מקרן הסולידריות בסך 220 אירו.

הרשות לזכויות ניצולי השואה וועידת התביעות שמחות להודיע על הענקת תשלום חד-פעמי חדש לניצולי שואה בישראל. 

הקרן לסולידריות עם ישראל (SFI), קרן חירום חד פעמית נפתחה בעקבות הסכם בין ממשלת גרמניה לרשות לזכויות ניצולי השואה בישראל ולוועידת התביעות, מתוך הכרה בצורך הדחוף לסיוע, במיוחד בעבור ניצולי השואה המתגוררים באזורי העוטף בדרום והגבול בצפון. 

הסכום הכולל של הקרן לסולידריות עומד על 25 מיליון אירו, ויחולק לכ-113,000 ניצולי שואה בישראל בסך של 220 אירו לניצול.

ח"כ אורי מקלב, סגן השר במשרד ראש הממשלה האמון על הרשות לזכויות ניצולי השואה מסר: "עם פרוץ המלחמה עמדה ממשלת גרמניה עם הרשות לניצולי שואה במשרד ראש הממשלה בקשר בכדי לראות כיצד ניתן לסייע לניצולים החיים בישראל בצרכים המיוחדים להם, שיתוף הפעולה עם ועידת התביעות הינו דבר מבורך אשר מעצים את הסיוע והעזרה לניצולים. מענק הסכום הכולל של 25 מיליוני יורו לניצולים הם עזרה וסיוע מידי ומעבר לכך יש במענק זה אמירה של הזדהות עם כל אחד ואחד מהניצולים בארץ".

גדעון טיילר, נשיא ועידת התביעות: "התמיכה בשורדי שואה נמצאת בראש סדר העדיפויות שלנו. עם התקיפה הנוראית שהתרחשה ב-7 באוקטובר, פעלנו באופן מידי כדי להבטיח שכל שורד שואה נמצא במקום בטוח, ולאחר מכן, שמדובר במקום נוח עבורו, ושהוא מקבל תמיכה כלכלית כל עוד המשבר ממשיך. תוספת התשלום הסמלית הזו מגרמניה לשורדי השואה בישראל היא מסר לסולידריות".


גרג שניידר, מנכ״ל ועידת התביעות: "שורדי השואה החיים איתנו היום חוו בצעירותם את הרוע האנושי הנורא מכל. עבורם, ישראל הפכה למקום מפלט, ולבית שלעולם לא יצטרכו לעזוב. חווית חוסר הביטחון בישראל מציפה מחדש את הטראומה ודורשת מסגרת תומכת ומעטפת של שירותים נלווים. אנו נמשיך בפעילות מיפוי הצרכים של שורדי השואה כיוון שהמחשבה כי יצטרכו לחוות פעם נוספת בחייהם את אותן התחושות שחוו בצעירותם – בלתי נתפסת".


תשלומי קרן הסולידריות עם ישראל משולמים בנוסף לתשלומי הקרן הייעודית למלחמת חרבות ברזל שנפתחה בדצמבר 2023 בעבור ניצולי השואה אשר התגוררו בדרום ובצפון באזורים שמהם פונתה האוכלוסייה. 

כל ניצולי השואה אשר היו תושבי ישראל ב-1 בינואר 2024, ללא קשר לסוגי הפיצויים להם היו זכאים לפני כן, זכאים לקבל את המענק של קרן הסולידריות עם ישראל. מענק זה יהיה זמין עבור כל ניצול שואה המוכר על ידי ממשלת גרמניה.

חשוב לעדכן כי ועידת התביעות החלה בביצוע התשלום החד פעמי בסך 220 אירו במרץ 2024, וכל מי שטרם קיבל את המענק יכול ליצור קשר עם ועידת התביעות בטלפון: 03-519-4400 או באמצעות הדואר האלקטרוני: [email protected].

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem

דילוג לתוכן