כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

נעים בעיר – עוברים לתחבורה נקייה

אלו הצעדים לעידוד הרשויות למעבר לתחבורה נקייה ולהפחתת זיהום האוויר וגזי חממה

נעים בעיר – עוברים לתחבורה נקייה: המשרד להגנת הסביבה הציג לנציגי ערים ורשויות מקומיות, את תוכניתו "נעים בעיר" לעידוד הרשויות למעבר לתחבורה נקייה ולהפחתת זיהום האוויר וגזי חממה; השרה להגנת הסביבה, עידית סילמן: "נוביל עם הרשויות לערים נקיות ושקטות, עם פחות זיהום אוויר ורעש"

במסגרת התוכנית המשרד יתמוך ברשויות עם הסכמי גג לתחבורה בסכום של עד כ-4 מיליון שקל לרשות

השרה להגנת הסביבה, עידית סילמן: "תחבורה מהווה את המקור המרכזי כיום לזיהום אוויר בערים ומייצרת מפגעי רעש, המהווים גורמי תחלואה המסוכנים לבריאות של כולנו כאן. אנחנו רוצים להוביל חזון משותף, לראות את הערים שלנו מתפתחות וגדלות, ובאותה נשימה להבטיח שאנחנו יוצרים ערים נקיות ושקטות, ללא זיהום אוויר וללא רעש. תחבורה נקייה היא מרכיב מרכזי בהשגת התוצאה"

המשרד להגנת הסביבה קיים כנס במעמד השרה להגנת הסביבה, עידית סילמן, מנכ"ל המשרד, גיא סמט, נציגי ערים ורשויות מקומיות, להצגת תוכנית המשרד "נעים בעיר" לרשויות מקומיות החתומות על הסכם גג עם משרד התחבורה. התוכנית תאפשר לרשויות להוביל מעבר לתחבורה נקייה ולהפחית זיהום אוויר מתחבורה, ולייצר איכות אוויר בערים אשר טמונה בשינויים שיובלו על ידי הרשויות המקומיות.

מטרת התוכנית היא לעודד רשויות אשר להן תוכנית לחיזוק תחבורה ציבורית ונסיעה באופניים במסגרת הסכמי גג עם משרד התחבורה בצעדים נוספים שיבטיחו איכות אוויר לצד שיפור פתרונות התחבורה בעיר. בנוסף התוכנית תסייע לישראל לעמוד ביעדי צמצום פליטות גזי החממה עליהם התחייבה. במסגרת התוכנית המשרד יתמוך ברשויות עם הסכמי גג לתחבורה בסכום של עד כ-4 מיליון שקל לרשות.


הצעדים המרכזיים הכלולים בתוכנית המשרד להגנת הסביבה: קידום אזור אוויר נקי להגבלת כניסת רכבים מזהמים, מתן פתרונות לצמצום נסועה לאזורי תעסוקה, איפוס פליטות של ציי רכב עירוניים ופתרונות מעבר לתחבורה נקייה בדגש על הליכה ברגל ורכיבה על אופניים. במסגרת התוכנית, יתמוך המשרד להגנת הסביבה בעלות של עד כארבעה מיליון שקל לכל רשות, בעבור יישום צעדים אלו.

בתום הצגת התוכנית, התקיים דיון מקצועי בין אנשי המשרד להגנת הסביבה עם ראשי הרשויות וכן הוצג מקרה בוחן ליישום התוכנית וביצירת התנאים להצלחת התוכנית בקרב הרשויות.

כבר כיום יש רשויות בישראל המובילות מגוון פתרונות של מעבר לתחבורה נקייה. כך לדוגמה עיריית ירושלים ועיריית חיפה והמשרד להגנת הסביבה מובילים אזורי אוויר נקי; עיריית תל אביב מקדמת תוכנית לקידום רחובות מוטי הליכות; ובעיר רחובות פועלת תוכנית לצמצום נסועה לאזור התעסוקה. המשרד מעודד רשויות מקומיות נוספות להצטרף וליישם צעדים למען איכות חיי התושבים.

כל הדרכים להתחבר לאתר goitem ולהשאר מעודכנים online 24\7

להורדת אפליקציית goitem למכשירי אנדרואיד- לחצו כאן

להורדת אפליקציית goitem למכשירי אפל- לחצו כאן

להצטרפות לכל החדשות החמות בטלגראם –לחצו כאן

להצטרפות לערוץ היוטיוב goitem-tv-לחצו כאן

להצטרפות לערוץ החדשות המקומיות – ערוץ החדשות המקומיות של חולון,בת ים,ראשון לציון וערי הסביבה ב-WhatsApp:‏לחצו כאן וסמנו עוקב

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem

דילוג לתוכן