כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

עיריית ראשון לציון מגבירה את המוכנות לחירום

25 עובדי הרשות המקומית הוכשרו כמחלצים ביחידות הסער העירונית.

עיריית ראשון לציון מגבירה את המוכנות לחירום.

25 עובדי הרשות המקומית הוכשרו כמחלצים ביחידות הסער העירונית.

מיד לאחר חג הפסח יוכשרו עוד למעלה מ20 עובדים נוספים כאשר בכל שש יחידות הסער העירוניות ימנו למעלה מ120 מחלצים. על פי הנחיית ראש העיר רז קינסטליך היעד שקבע לאחר פרוץ מלחמת ״חרבות ברזל״ הינו למעלה 300 עובדי העירייה והחברות העירוניות שיעברו הכשרה וישובצו כמחלצים ביחידות הסער העירוניות. בכוונת אגף החירום בחברה העירונית לביטחון וסדר ציבורי ראשון לציון ומינהל כח אדם בעירייה לבצע מרתון של הכשרות מחלצים לעשרות מעובדי העירייה והחברות העירוניות כבר בשבועות והחודשים הקרובים. זאת כדי לעמוד ביעד שקבע ראש העיר.
במהלך ההכשרה הבסיסית שנמשכה יומיים ובוצעה על ידי אגף החירום, מנהל כח אדם בעירייה ופיקוד העורף עברו המחלצים הכשרה בסיסית בחילוץ קל, קורס עזרה ראשונה וקורס החייאה, התמודדות עם אירוע רב נפגעים ועוד.
במהלך היום השני של ההכשרה תורגלו החניכים חילוץ לכודים מאתר ההרס בשטח האימונים של מ חנה צרפין שפונה והעובר לידי עיריית ראשון לציון.
שש יחידות הסער של עיריית ראשון לציון אמורות לתת מענה ראשוני 24 שעות ביממה של חילוץ נפגעים ולכודים באתרי הרס כתוצאה מאסונות טבע, או מאירוע מלחמתי.
מאז ה7 באוקטובר שומר אגף החירום על רמת כוננות גבוהה ויחידות הסער העירוניות נמצאות ברמת כוננות משתנה כך למשל בסוף השבוע בעקבות מתקפת הטילים של איראן על ישראל הועמדו שש היחידות בכוננות להקפצה. כך היה גם בימי הלחימה הראשונים. בהתאם להערכות מצב של פיקוד העורף והנהלת העירייה צומצמה בחלק מהזמן רמת הכוננות של חלק מהיחידות כך שנותר כח של שתיים עד שלוש צוותים להקפצת חילוץ מיידי.
אילן טביב מנהל אגף החירום מסר כי ביחידות משולבים מחלצים וותיקים שעברו הכשרות ואימוני חילוץ מורכבים יותר לצד מחלצים חדשים שעוברו את ההכשרה הבסיסית והשילוב הזה הוא כח משמעותי במוכנות העירונית לתרחישי קיצון כתוצאה מהחמרת הלחימה בחזיתות השונות וכן בעת אירוע של אסון טבע כמו רעידת אדמה.

קרדיט:החברה לבטחון בראשון לציון

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem