כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

טור הקולינריה של רואי פרסול: חצ'אפורי בחוף הקשתות

טור הקולינריה של רואי פרסול
צילום ליזה-ללוצשווילי

קראתי לא מזמן שהערים אליהם נורו הכי הרבה פצמ"רים מעזה מאז השביעי באוקטובר הן ראשון לציון ואשדוד. ככה יצא. אנחנו גרים בראשון, ובשבת האחרונה החלטנו לאות הזדהות, לנסוע קצת דרומה ולבקר באשדוד.

פחות מחצי שעה נסיעה על כביש 4 דרומה, והגענו לעיר הכיכרות והחופים הבתוליים. טיילנו במרינה היפה, הסתובבנו בחוף הקשתות, הילדים קפצו על פסלים של חיות, הסתובבנו בין היאכטות שעוגנות במרינה וקצת קינאנו, כי לנו אין אפילו קיאק.

באיזשהו שלב התיישבתי בחוף הקשתות על ספסל מול הים והכרזתי שכדי להמשיך את המסע הזה אני חייב לאכול משהו. הרמנו את הראש וראינו מולנו שלט "מסעדת פטרה". המסעדה הייתה מפוצצת, ומבחינתי זו אינדיקציה מספקת לטיב האוכל. התיישבנו.

בחור נמרץ וחייכני ניגש אלינו, אמר שקוראים לו טוני, וסיפר שמסעדת פטרה היא לא פחות ממוסד קולינארי של ממש באשדוד, מחזיקה בתפריט עצום וידועה במנות הגדולות שלה. כבר נשמנו לרווחה. מנות גדולות זה אנחנו!

המסעדה, בבעלות המסעדן סימו בן חובל מציעה תפריט אוכל גיאורגי שאינו כשר הכולל מגוון מאפים ותבשילים מן המטבח הגרוזיני המסורתי, לצד מנות אירופאיות קלאסיות מהדגה הימית, פירות ים ובשרים משובחים. במסעדה מנות ייחודיות מהעולם הקולינארי הרחב של גיאורגיה, לרבות החצ'פורי המפורסם של פטרה במילויים שונים (גבינות, שעועית אדומה, גבינות ופירות ים), אצ'רולי – חצ'פורי עם ביצת עין, צ'יבורקי, חינקלי, תבשילים שונים: צ'קפולי, אוסטרי סליאנקה, צ'נחי ועוד.

כל מי שביקר בגיאורגיה יודע: המטבח הגאורגי הוא יותר מאשר קולינריה. מדובר בתרבות מרתקת, חיבור בין דורות וזמנים. בדיוק כזו היא מסעדת פטרה שמציעה תפריט המבוסס על זיכרונות של דורות אחורה. החלטנו להציץ למנות החדשות שהשיקה המסעדה, ולגרות את הטעם עם התפריט העצום של האוכל הגיאורגי לצד מטבחים נוספים שמקבלים כאן ביטוי.

התחלנו עם אצ'רולי. טוני ערבב לנו ביד מקצועית את הביצה הרכה עם הגבינות ואי אפשר היה להפסיק לאכול את המאפה המושחת הזה. כדי להרגיש קצת בריאות הזמנו גם את סלט הבוראטה המעולה ומנה ראשונה נוספת שטוני המליץ עליה: ארטישוק ברוטב שמנת. לא מנה שהיינו מזמינים בדרך כלל, אבל טוני התעקש שמדובר במשהו מיוחד וצדק: ההרגשה היא כמעט כמו לאכול פסטה בשמנת, רק שבמקום פסטה יש במנה ארטישוק ועגבניות שרי. טוויסט מפתיע ומוצלח שגרם לנו למלמל: "איך לא חשבנו על זה קודם"…

לעיקריות הזמנו קלאמרי ממולא בגבינת חלומי, כי בכל זאת אנחנו על הים, וכמובן שלא ויתרנו על החינקלי – אותם כיסונים מפורסמים שבתוכם נחבא בשר ששוחה בתוך רוטב שאותו שותים תוך הכיסון. פשוט מעדן.

התפריט של פטרה כל כך גדול, שאתם יכולים לאכול שם כמה פעמים ולהזמין בכל פעם מנות אחרות. יש קטגוריות שלמות שכלל לא הגענו אליהם כמו מרקים (חרצ'ו-מרק גרוזיני, דגים, סרטנים, פטריות, בצל) לצד פטריות מוקפצות ברוטב (שמנת/פטריות/טריאקי), מיקס פירות ים, סטייק אנטריקוט ברוטב שום ויין או שמנת, דואט פילה בקר וכבד אווז, לברק ברוטב שמנת פטריות, לברק פירות ים, סטייק סלמון ברוטב שמנת פסטו ועוד.

כל המנות מיוצרות על ידי טבחים המתמחים באוכל הגיאורגי בהובלת סימו בן חובל כשעל הייעוץ הקולינארי מופקד השף בל מילר. הבצקים מיוצרים במקום ונאפים בתוך תנור אבן כנהוג בגיאורגיה, התבשילים והמילויים מקורם במתכונים עתיקים והטריות מורגשת בכל מנה ומנה.

לפני שהתגלגלנו החוצה מהמסעדה סיפר לנו טוני שפטרה סיימה לאחרונה שיפוץ גדול, הכפילה את שטח המסעדה, כמו גם את המטבחים, בהם מטבח פרונטאלי, הגביהה את המרפסות שניתן לראות את החוף מכל מקום, וכיום ניתן לתת מענה קולינרי לכ-350 סועדים בו זמנית.

אם גם אתם קופצים לאשדוד, אל תוותרו על פטרה.

כתובת: רחוב מפקורה 1, חוף הקשתות, אשדוד.

שעות פתיחה: ימים א-ש, בין השעות 09:00 בבוקר עד 01:00 בלילה

טל' להזמנת מקום, אירועים ומשלוחים: 08-8651610

צילומים: גל זהב אימרולי, מאיר בולקה, גל זהבי, גיל אבירם, ליזה ללוצשווילי

להצטרפות לקבוצות הווטסאפ של חדשות מחולון , בת ים ,ראשון לציון, אזור, נס ציונה, באר יעקב-לחצו כאן

להצטרפות וקבלת עדכונים בווטסאפ בנושאי: בריאות, בטחון, פלילים, נדל"ן, פנאי וטיולים ועוד..-לחצו כאן

להצטרפות וקבלה של כל קבוצות הווטסאפ של חולון-לחצו כאן

להצטרפות לקבוצות הפייסבוק של חולון, בת ים וראשון לציון-לחצו כאן

להצטרפות לכל החדשות החמות בטלגראם –לחצו כאן

להורדת אפליקציית goitem למכשירי אנדרואיד- לחצו כאן

להורדת אפליקציית goitem למכשירי אפל- לחצו כאן

להצטרפות לערוץ היוטיוב goitem-tv-לחצו כאן

להצטרפות לערוץ החדשות המקומיות – ערוץ החדשות המקומיות של חולון,בת ים,ראשון לציון וערי הסביבה ב-WhatsApp:‏לחצו כאן וסמנו עוקב

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.