כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

חלון לים התיכון

טור הקולינריה של רואי פרסול

חלון לים התיכון-טור הקולינריה של רואי פרסול

כמעט 4 שנים לא היינו בנתב"ג. הקורונה, הילדים והחיים עצמם השאירו אותנו בארץ יותר מדי זמן, עד שהתחלתי לשים מוזיקה יוונית בבית ולשבור צלחות. הבעיה היא שאני לא עושה את זה באותו זמן, ככה שכל העניין הזה לא מתקבל בעין יפה. בכל אופן, עם שני ילדים קטנים, אנחנו כבר לא חולמים על חופשה בלונדון או ניו יורק. תנו לנו איזה ריזורט הכל כלול ביוון, שלא נצטרך להיסחב עם הילדים בתחנות רכבת ורחובות שלא נגמרים, שלא נחזור הביתה עם הלשון בחוץ.

אז יוון. בקיץ הקרוב. כי עכשיו קר שם. אבל איפה חם? פה. פה חם. אז כמה יכול להיות קשה להרגיש כמו ביוון, ולו לכמה שעות?

מסעדות יווניות טובות בתל אביב אפשר לספור על יד אחת ואני חושב שהייתי בכולן. זאת הסיבה שכל כך שמחתי לשמוע שקלמטה, המסעדה היוונית הותיקה בכיכר קדומים שביפו, מתרחבת ומציגה את אחותה היוונית החדשה – "קפה קלמטה". אני אוהב אחיות חדשות ואת הקב"ה, ולכן ידעתי שאני חייב לבקר.

אז קלמטה פותחת חלון חדש לים התיכון, עם קפה טוב וארוחות צהריים ביום, לצד אירועים יווניים של קלמטה בלילות. ביום- קפה משובח, תפריט צהריים יווני שמח ותצפית מרהיבה לים התיכון, ובלילה- חלל חדש לקלמטה לאירועי קונספט יווניים פרטיים. זה מה שמחכה לכם באחד המוסדות הקולינריים האהובים של יפו העתיקה.

כמה מילים עבור מי שבכל זאת לא מכיר: מסעדת קלמטה נפתחה ב 2010 והפכה למוסד הקולינארי המוביל ביפו העתיקה.


קפה קלמטה, המקום החדש של מסעדת קלמטה, שוכן בחלל צמוד למסעדת האם. במהלך השנים, זרמו לקלמטה בקשות רבות לפתוח את המקום בשעות האור, כדי שניתן יהיה ליהנות מהכחול האינסופי הנשקף ממנה גם ביום, לצד ביקוש גובר לאירועים פרטיים באווירה יוונית שמחה.

עם פתיחת קפה קלמטה, יוכלו הלקוחות ליהנות ביום מקפה טוב וארוחות צהריים באווירה יוונית, כאשר החל מ 17:00, עם פתיחת מסעדת האם, תציע המסעדה חלל נוסף, גם הוא עם סימן ההכר של המסעדה- חלון פתוח ומרהיב לים התיכון.

המקום, מתפרש על חלל של 100 מ"ר, בגודל מדויק גם לאירועים יווניים פרטיים עד ל 50 איש, בהם עם סגירת הדלת, האורחים נכנסים לבועה יוונית אותנטית עליזה, עם החווייה הכי קרובה לטברנה במדינת האיים האהובה על הישראלים.

את המטבח של מתחם קלמטה כולו מוביל השף אריק לופו (קמפנלו, פסטה מיה, איל פאצו ויקי כריסטינה ועוד), המתמחה זה יותר מ-20 שנה במטבח ים תיכוני ודוגל בשיטת אירוח שמחה עם מנות ביד רחבה. לצד האוכל המשובח (אל תחמיצו את ממרח הדגל סקורדיליה, גבינת המנורי הצרובה על הפלאנצ'ה וכמובן המנות הקלאסיות הישר מהים התיכון), המסעדה מגישה קוקטיילים מקוריים.

את מסעדת קלמטה פתחו ב-2010 המסעדן עמיקם (קיקו) בלוקו, (סושיאל קלאב, טפאו ועוד) ואריאל לייזגולד, המיקסולוג המוערך איתו עבד אי אז בטפאו, מאז חברו השניים, הפכו לשותפים בעסק החדש והשאר היסטוריה.

המסעדה מציעה חלון פנורמי לים התיכון ולשקיעות ממערב, וטרסה יפהפייה המשקיפה אל כיכר קדומים. כל זאת בתוך מבנה אבן בן 500 שנה ששימר אלמנטים ערביים מקוריים, בינות לגלריות הפזורות בסמטאות מהיפות בארץ.

המפגש שקלמטה מציעה בין תרבות לאוכל; בין נוף עוצר נשימה לאווירה פסטורלית ושמחה; בין צוות מסור ושירות מהודק לעיצוב החולק כבוד למורשת רבת השנים של המבנה המקורי והאזור כולו – כל אלה הופכים אותה למבוקשת במיוחד למפגשים חברתיים, בילויים זוגיים רומנטיים ולאירועים שמחים. כל שנותר הוא לעצום עיניים, לשאוף מלוא הריאות את ניחוחות האניס, להאזין לצלילי הבוזוקי ולהרגיש הכי קרוב שאפשר לטברנה היוונית ברובע פלאקה. בתיאבון!

מתחם קלמטה: כיכר קדומים 10, יפו העתיקה.

צילום: בועז לביא

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem

דילוג לתוכן