כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

לילה בצפת: אמונה, יין והיסטוריה

טור התיירות מאת רואי פרסול

    לילה בצפת: אמונה, יין והיסטוריה

    טור התיירות מאת רואי פרסול

    אם התמזל מזלכם, סביר להניח שבמהלך חייכם ביקרתם במלונות רבים, בארץ ובחו"ל. חלקם היו טובים יותר, חלקם טובים פחות, יקרים יותר ופחות, כאלה שתעדיפו לשכוח ואחרים שתנצרו בליבכם תמיד. ככה גם אני מרגיש. Been there, done that. ככה חשבתי אני כד שהגעתי לצפת וישנתי בחדר בן 800 שנה. חדר שלפני 800 שנה ישנו בו עשירי האזור. שליטים ומלכים, סוחרים ומפקדי צבא. זו הרגשה מיוחדת לשהות בחלל הזה, ואתה מוצא את עצמך עומד כמה רגעים בשקט, מנסה להכיל את ההיסטוריה, מרגיש זמני וארעי כל כך מול המונומנט המפואר הזה שאתה נמצא בתוכו.

    גבוה מעל לנופי הגליל העליון, על פסגות הרי כנען וצפת, יושבת העיר צפת ומשקיפה על אחד מן האזורים הירוקים והיפים ביותר בישראל בכל עונות השנה. ישנם לא מעט מלונות בצפת אשר ערוכים לקבל בברכה את הנופשים המבקשים פסק זמן מרגיע באמצע החיים. בטבורה של העיר העתיקה, אחת מן הערים המקודשות ומול נוף עוצר נשימה של הרי הצפון, נמצא מלון רות צפת מרשת מלונות דן- המציע לאורחיו חוויה יוצאת דופן של אירוח בבית מלון בצפת עם שילוב מוקפד של ישן וחדש במבנה ייחודי.

    בית המלון בצפת מחדש את ימיו של חאן אורחים עתיק בן 800 שנה עם כל הנוחות והפינוק שרק מלון בוטיק יכול להעניק לאורחיו במאה ה-21. המלון ממוקם קרוב לעיר העתיקה והקסומה על סמטאותיה הציוריות הממתינות לאורחים עם מגוון נקודות עניין ואטרקציות המתאימות לכל אחד: בתי כנסת עתיקים ומרתקים, סדנאות וגלריות אמנים הנמשכים לצייר את הנוף הגלילי, מצודה צלבנית עתיקה ומגוון מסלולי טיול, יצרני גבינה מסורתיים המתמחים בגבינה הצפתית המפורסמת, יקבים המנצלים את הגובה מעל פני הים ועוד אטרקציות ומוקדי תיירות מגוונים בקרבת העיר.

    העיר הגלילית העתיקה שימשה כבירת הגליל העליון לאורך ההיסטוריה עם כיבושי הצלבנים, הממלוכים, והעות'מנים. ההיסטוריה המגוונת של העיר נגלית לעיני הפוקדים את העיר, והלינה בבית מלון בצפת העתיקה, היא נקודת מוצא אידיאלית לסיור מודרך מרחיב דעת ומרתק היוצא מן המלון (סיורים עם ההיסטוריון דוד עמיאל בימי שבת) ומוביל תוך דקות ספורות למרכז העיר העתיקה של צפת – המקום שהפך אבן שואבת ליהודים שהתיישבו בעיר ובארץ לאורך שנים. סיור מודרך בסמטאות העיר העתיקה בצפת חושף את פינות הקסם והסודות שממתינים ברחבי העיר העתיקה, על כל פינות החמד הנסתרת, בתי הכנסת וקברי הרבנים והמקובלים ומכניס את המבקרים לאווירה הרוחנית הייחודית של צפת.

    מגוון החדרים במלון רות צפת מאפשר לאורחים לבחור את החדר האידיאלי עבורם מבין מגוון חדרים מרווחים, מפנקים ומעוצבים. מחלק חדרי המלון נשקפות פסגות הגליל והר מירון הירוק תמיד. בריכת המלון החצי אולימפית בחצר המלון פתוחה לנוף מרהיב, מסעדת המלון מציעה לאורחים מגוון מנות גליליות מקוריות המתבססת על תוצרת מקומית טרייה, המוגשים בבר היין החדש Muza Winebar.


    כן, מה ששמעתם. יש במלון בר יין חדש, "מוזה", שמעניק במה ליקבים מאדמת הגליל והגולן. המוזה בר יין ממוקם במבנה חאן ממלוכי עתיק מהמאה ה-13 בתוך המלון, כשגם מי שלא מתארח במלון מוזמן.

    הבר מציע תפריט יין של יקבים איכותיים מקומיים כמו: לורייא, רמת הגולן, הר אודם, הרי גליל, אבוהב, דלתא, רקנאטי, כרמל, סקורייה, כרם בן זמרה ועוד.

    בנוסף, בר המשקאות מציע אלכוהול מקומי ממזקקות בוטיק צפוניות כגון, וויסקי ישראלי ממזקקת גולני, אבסינט וג'ין מקומי, תזקיקי O.D.V ווורמוט עבודת יד וכמובן בירה בוטיק מקומית.

    לצד תפריט היין, המוזה בר יציע תפריט אוכל מקומי עם מגוון מנות גליליות אותנטיות, גבינות ממחלבות צפתיות וקינוחים גליליים.

    בין המנות שיוצעו בתפריט:

    מקל הסולטן בייברס – עלה בצק קריספי מטוגן, מלא בגבינות הגליל מתובלות בזעתר, מוגש בליווי מטבל בנדורה.

    מלפוף מרג' עיון – כרוב ממולא אורז מתובל, ועליהם רוטב זיתים ואגוזי קשיו.

    חציל כנעני – חציל בלאדי שרוף, עם יוגורט מקומי ביתי, מתובל בשום, נענע ופטרוזיליה.

    צלחת גבינות צפונית – צלחת גבינות בוטיק מקומיות, גבינת פרימיירה, מנצ'גו וקממבר.

    קטאיף קשטה – מאפה קטאיף מטוגן, מוגש חם, במילוי קרם חלב מתוק ומי ורדים.

    חלואט אל ג'יבן – עונג סורי מסורתי של בצק סולת עם גבינה עדינה מתקתקה.

    ואם זה לא מספיק בשביל לעלות לעיר עם האנרגיות הכל כך ייחודיות, כל כמה שבועות מתקיימים סופי שבוע נושאיים במלון.

    בתאריכים 23-25.2.23, יתקיים סופשבוע בשיתוף עם ביה"ס מקמאת, בי"ס למוסיקה מהמזרח בצפת.

    יום חמישי ה-23/2

    20:45: "דרך המשי": ניסים לוגאסי ואנסמבל משי, מסע מוסיקלי אקזוטי חוצה גבולות אמונות ותקופות במרחביה הצבעוניים של דרך המשי אל המוסיקה היהודית. מופע שבמהלכו נוצר מפגש רוחני הנוגע בזיכרונות וגעגועים לשורשים עתיקי יומין ומציע שילוב הרמוני בין קודש לחול. לוגאסי, זמר ונגן טאר, מומחה בשירה פרסית קלאסית ותורכית עותומנית, אותה הוא חוקר ונושם ב 25 השנים האחרונות ונחשב כיום לאחד הקולות המובילים בתחומו בישראל. ניסים מנהל ומוביל ב-5 השנים האחרונות את "מקמאת".

    יום שישי ה-24/2

    14:00: קבלת שבת עם נגנים מביה"ס מקמאת – טיול מוסיקלי מרנין מרחבי ארצות השכנות לישראל.

    20:45: בקצה המזרחי של דרך המשי – סין בעבר ובהווה, מהחומה הגדולה דרך שדות האורז והנופים המרשימים, אל פאר הקיסרות והקומוניזם העכשווי.

    הרצאה מרתקת בליווי מצגת של איילת איידלברג, אנתרופולוגית וחוקרת תרבויות.

    קרדיט תמונות:דניאל לילה,איל מריליוס

    אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

    כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

    רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem

    דילוג לתוכן